آشنایی با مشاغل عجیب و غریب

حتما برایتان پیش آمده که رئیس‌تان در کار از شما وظایف عجیب و غریبی انتظار داشته باشد. ممکن است خیلی وقت ها تصور کنید شغل شما عجیب‌ترین شغل دنیاست در حالی که این طور نیست. مشاغل عجیب و غریبی در دنیا وجود دارند که شاید اسم آن‌ها را هم نشنیده باشید؛ شغل‌های نامتعارفی که در مواردی خیلی هم پولساز هستند!در این مقاله کاران این مشاغل را بیشتر بشناسید.

آشنایی با مشاغل عجیب و غریب

مشاغلی عجیب اما پر طرفدار

افراد مختلف با مهارت‌های متفاوت در این مشاغل عجیب مشغول به کار هستند. مثلا افرادی که استخدام می‌شوند تا در مراسم ترحیم گریه کنند! یا حتی افرادی که وظیفه‌شان این است در صف بایستند و نوبت بگیرند. اشخاصی هم مسئول کنترل کیفیت پل‌های متحرک هستند. در فهرست این مشاغل متفاوت، همچنین کسانی هم هستند که برای جریمه نشدن ماشین‌ها در محدوده طرح ترافیک روی کاپوت می‌نشینند یا پشت ماشین راه می‌روند تا پلاک دیده نشود!

 

آشنایی با ۱۸ شغل عجیب و غریب

کاران در این مقاله ۱۸ شغل عجیب را گردآوری کرده است. برای این که با مشاغل عجیب و غریب آشنا شوید در این فهرست با ما همراه باشید:

۱. آدامس پاک کن

یک آدامس پاک کن مسئولیت پاک کردن آدامس از سطوح را دارد. آیا با کسی که مسئول پاک کردن آدامس است برخورد داشته‌اید؟ اگر کسی آدامس جویده شده خود را به جایی بچسباند کار را برای پاک کننده‌های آدامس آغاز می‌کند. آدامس پاک کن‌ها، آدامس جویده شده را از کف خیابان‌ها، صندلی‌ها، میزهای مدارس پاک می‌کنند و برای این کار حقوق می‌گیرند. آدامس پاک کن‌ها با ماشین‌های مخصوص بخار و مواد شوینده سطوح مختلف را از آدامس پاک می‌کنند. شغل آدامس پاک کنی بیشتر در اروپا و در کشور انگلیس بازار کار دارد.

۲. رنگ کار مرکبات

آیا اتقاق افتاده است میوه‌ای را بخرید که ظاهر بسیار خوب و خوش رنگی دارد اما به محض برش دادن میوه متوجه بشوید گول ظاهر میوه را خورده‌اید؟این کار وظیفه رنگ کار مرکبات است! وظیفه رنگ کار مرکبات این است که با کمک بخار آب و مواد شیمیایی مانند گاز اتیلن به محصولات نارس چیده شده، رنگ و ظاهری طبیعی ببخشد و کاری کند که این میوه‌ها کاملا رسیده به نظر برسند!

 

اگر میخوای بدونی برای چه شغلی مناسبی در تست شخصیت شناسی کاران شرکت کن

 

۳.عروسک تن پوش تبلیغاتی

افرادی هستند که برای تبلیغات واحدهای تجاری مختلف عروسک‌های بزرگ به شکل شخصیت‌های کارتونی معروف را به تن می‌کنند. این افراد اغلب در مقابل رستوران‌ها و فست ‌فودها می‌ایستند و تلاش می‌کنند مشتریان را برای این اماکن جذب کنند.

۴.داد زن

شغل دادزنی همان طور که از نامش پیداست برای جلب مشتری مغازه‌ها به وجود آمد است. داد‌زن‌ها از صدای بلند خود برای جلب توجه مشتری به سمت یک دکان و حجره استفاده می‌کنند. دستمزد برخی دادزن‌ها به صورت روزانه و برخی دیگر به صورت درصدی است.

آشنایی با مشاغل عجیب و غریب

۵.آدم جمع کن 

افرادی هستند که برای همایش یا مناظره و مراسم استخدام می‌شوند تا تعداد معینی از افراد را گردآوری کنند. در اصل کار این افراد مدیریت و ساماندهی این گونه مراسم‌ها است. بازار کار این افراد در زمان مناظرات و انتخابات سکه می‌شود!

۶.خط نگهدار تاکسی

هدایت مسافران به تاکسی، مسئولیت خط نگه دار تاکسی است. دستمزد این افراد از رانندگان غیر خطی تامین می‌شود. در مواقعی که ترافیک زیاد است و رانندگان خطی نمی‌توانند در موعد مقرر به ایستگاه برسند، خط نگه دار به رانندگان غیر خطی راه می‌دهد و در ازای این کار مبلغی را دریافت می‌کند.

۷. فال گیر تلفنی

یکی از عجیب‌ترین مشاغل، شغل فال گیر تلفنی است. فال گیر انواع فال را به صورت تلفنی می‌گیرد. فال گیر برای شخص تماس گیرنده فال می‌گیرد و در ازای فال مبلغی را به صورت اینترنتی دریافت می‌کند.

۸.نوبت گیر

نوبت گیرها در صف می‌ایستند و نوبت خود را به افراد دیگر می‌فروشند. در زمان جشنواره‌ها و مسابقات داربی، بازار این شغل سکه می‌شود!

۹.گریه کن در مراسم ترحیم

افرادی که دوست دارند مراسم عزا و تشییع پر شوری برگزار کنند به سراغ افرادی می‌روند ‌که کارشان گریه کردن برای مراسم ترحیم است. این شغل در عین عجیب و غریب بودن، درآمد خوبی دارد.

۱۰. ساقدوش عروس

برخی از خانم‌ها که دوست دارند ساقدوش حرفه‌ای داشته باشند اما در دوستان و آشنایان خود کسی را سراغ ندارند، به همین منظور به سراغ افرادی می‌روند که در ازای دریافت مبلغی، نقش ساقدوش عروس را ایفا می‌کنند. این افراد در فیلم، عکس‌ و مراسم عروسی نقش ساقدوش را ایفا می‌کنند.

۱۱.جدا کننده جوجه نر از ماده

فردی که این شغل را انتخاب می‌کند هر روز باید میان جوجه‌ها راه برود تا بتواند جوجه‌های نر از ماده را سوا کند‌‌‌ اما فهمیدن این موضوع که این جوجه ها تبدیل به مرغ یا خروس می شوند اصلا کار ساده ای نیست و افراد باید آموزش‌های مخصوص ببینند و مهارت‌های لازم را کسب کنند. در ابتدا این شغل متقاضی زیادی دارد اما زمانی که افراد متوجه دوره‌های زمان بر این شغل می‌شوند از این شغل انصراف می‌دهند.

۱۲.مغز گوسفند خالی کن

به دلیل اینکه مغز گوسفند غذای لذیذی برای برخی از افراد محسوب می‌شود، افرادی برای خارج کردن مغز گوسفند در کشتارگاه‌ها استخدام می‌شوند. این فرد باید جمجمه حیوان ذبح شده را بشکافد تا مغز این حیوان را خالی کند! این افراد اغلب تکنیک‌های ویژه‌ای برای درآوردن مغز گوسفندان به صورت سالم و کامل دارند.

۱۳.امتحان کننده سرسره آبی

اولین باری که سرسره آبی ساخته می‌شود فردی باید این سرسره را امتحان کند، تا اگر نکات ایمنی در ساخت سرسره رعایت نشده است مشخص شود و موارد خطرناک برطرف شود. این کار بسیار مهیج است اما خطر جانی نیز در بر دارد.

۱۴.گردآورنده حیوانات

کسانی هستند که به جمع آوری حیوانات علاقه مند هستند. جالب است بدانید برای ساخت فیلم‌ها و مستندهای مختلف گاهی به حضور حیوانات نیاز است. در این مواقع به سراغ افرادی می‌روند که حیوانات و حشره‌های مختلف جمع آوری می‌کنند.

۱۵.تست کننده‌های بو

تست کننده‌های بو، معمولا در صنایع مختلف مشغول به کار می‌شوند. این افراد یا به استخدام کارخانه‌های تولید دئودورانت در می‌آیند یا ممکن است در شرکت‌های تولید کننده‌های دهان شویه استخدام شوند.

۱۶.محو کننده پلاک ماشین

همان گونه که توضیح داده شد؛ این افراد برای ثبت نشدن پلاک ماشین‌های متخلف توسط دوربین‌های طرح ترافیک، راه‌های زیادی انجام می‌دهند از جمله محو پلاک با دستمال یا نشستن روی کاپوت و...

۱۷.گیرنده زهرمار

این افراد از مارهای سمی مثل کبرا و زنگی زهر می‌گیرند. زهرمار در صنایع دارویی و برای تولید پادزهر استفاده می‌شود. این کار بسیار خطر ناک است اما به دلیل گران بودن زهرمار، این شغل متقاضی زیادی دارد.

۱۸. سگ گردان

سگ‌ها حیواناتی هستند که نیاز دارند روزانه پیاده‌روی کنند. به همین دلیل افرادی که سگ خانگی دارند حتماً این کار را انجام می‌دهند. برخی از افرادی که سگ نگه می‌دارند زمان لازم را برای رسیدگی به سگ را ندارند؛ به همین خاطر افرادی را استخدام می‌کنند که کارهای مربوط به سگ را انجام دهند. در کشورهای غربی افرادی که مسئول نگه داری سگ و یا سگ گردان هستند آموزش دیده هستند و مسئولیت تربیت سگ را نیز به عهده دارند.

بیشتر بخوانید:

شغل هایی که در آینده از بین می‌روند

لیست شغل های پردرآمد در ایران

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!