چرا و چگونه با کارکنان جلسات آموزشی و برنامه ریزی بگذاریم؟

مدیران خود رای و کارمندان بی انگیزه؛ این فضای کلی کسب وکارهایی است که به ندرت در آنها مدیران و کارکنان برای پیشبرد مسائل کاری گرد هم می آیند.در این مقاله کاران از نکات و نحوه برگزاری درست جلسات اداری گفتیم.

چرا و چگونه با کارکنان جلسات آموزشی و برنامه ریزی بگذاریم؟

قطعا همه ما کسب و کارهایی را می‌شناسیم که همچنان در فضای سنتی رئیس و مرئوس باقی مانده‌اند و محیطی پر از ترس و رخوت دارند؛ نقطه مقابل، محیط‌های کاری است که مدیران آنها به صورت مستمر با کارکنان خود جلسات همفکری دارند.در همین زمینه 10 رفتار موثر مدیران با کارکنان را بخوانید.

برگزاری جلسات کاری آموزش و برنامه ریزی نه تنها باعث ارتباط مثبت و تعامل فکری میان مدیران و کارمندان می شود بلکه به کارکنان یک مجموعه اثبات می کند حضور و نظراتشان برای یک کسب و کار چقدر اهمیت دارد!

در واقع یکی از عوامل موفقیت در هر کسب و کاری، برگزاری جلسات و شنیدن نقطه نظرات کارکنان است. این جلسات با هر زمینه‌ای، چه آموزشی و چه همفکری، اغلب نتایج مثبتی در طولانی مدت بر عملکرد یک کسب و کار دارند .

1.با جلسات هدفمند انگیزه و رضایت کارکنان را بیشتر کنید.

اگر به عنوان یک مدیر نوگرا بتوانید با ایجاد آرامش فکری، جلسات برنامه ریزی شده ای با کارکنان خود برگزار کنید، علاوه بر اینکه نظرات و ایده‌های مناسبی برای حل مسائل و پیشرفت کاری بدست می آورید بلکه اشتیاق آنها را برای ادامه و خلاقیت، افزایش داده اید که این موضوع خود به خود باعث بالا رفتن سطح رضایت کاری کارمندان نیز میشود. تحقیقات کاران در این رابطه نشان داده  شرکتهایی که جلسات موثر و مداومی با کارکنان برگزار میکنند، بیش از ۳۰ درصد بهره وری کارکنان خود را افزایش داده اند.

 

کارکنان شما چقدر از کارشان رضایت دارند؟ با تست رضایت شغلی کاران میزان رضایت کارمندان تان را بسنجید

 

2.برای جلسات کاری برنامه ریزی کنید

حتما شما هم با ما هم نظر هستید که یکی از جنبههای مدیریت، توانایی شنیدن نقد و مشورت است. مدیران باید مهارت اصول مذاکره و برقراری ارتباط موثر با دیگران را در خود پرورش دهند. برگزاری چنین جلساتی با چارچوب های لازم به شما این اجازه را می دهد نقطه نظرات کارکنان و انتقادات آنها را بشنوید و برای رفع و یا حل مشکلات برنامه ریزی کنید. ممکن است به عنوان یک مدیر فکر کنید که بهترین ایده را دارید اما با برگزاری جلسات با کارکنان متوجه خواهید شد افرادی که با شما در یک مجموعه و برای یک هدف تلاش می‌کنند نیز ایدههای عالی برای بهبود نتایج و رسیدن به اهداف دارند.

برای اینکه جلسات ثمردهی کافی داشته باشند باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. به عنوان مثال برای تمامی جلسات، موضوع جلسه را از قبل در جدولی انتخاب کنید. همچنین زمان برگزاری جلسات را طوری هدایت کنید که به نتیجه برسد و زمان از دست تان نرود. این موضوع مخصوصا درباره جلسات طوفان فکری صدق می‌کند. تلاش کنید با زمان بندی طول جلسات را کوتاه و مفید کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود. برای این کار در طی هفته یک روز و ساعت مشخص را برای برگزاری جلسات انتخاب کرده و به کارکنان اطلاع دهید که برای آن برنامه ریزی کرده و در محل جلسه حاضر شوند.

3.موضوع جلسه و اهداف آن را به درستی اطلاع رسانی کنید.

به خاطر داشته باشید برای اینکه جلسه به هدف خود برسد باید از قبل موضوع جلسه را به افراد اطلاع دهید تا اگر کارکنان نیازی به تحقیق و یا جمع آوری اطلاعات دارند انجام دهند. به کارکنان زمان بدهید تا افکار و ایده‌هایشان را عنوان کنند تا بتوانند بدون هیچ گونه هراسی نظرات خود را بیان کنند.

4. به حاضران جلسات امکان مشارکت و صحبت بدهید.

حتما تلاش کنید جلسه کاری را با صحبت ها و مشارکت کارکنان جلو ببرید و فقط خودتان صحبت نکنید. چند دقیقه آخر جلسات را برای پاسخ گویی به سوالات پیش آمده قرار دهید؛ احتمالا برخی سوالات بین کارکنان پیش بیاید و سرپرست جلسه می‌تواند بجای پاسخ گویی مکرر، یکبار آن را برای همه توضیح دهد. باز هم تاکید می کنیم تا جای ممکن سعی کنید جلسات را به طور دوستانه پیش ببرید؛ اما نحوه ارتباط نباید به گونه ای باشد که اداره کردن جلسه از دستتان برود.

بیشتر بخوانید:

نحوه ارتباط صحیح مدیران با همکاران! خشک یا صمیمی؟!

3 آسیبی که مدیران نامرئی به مجموعه می زنند

چطور یک مدیر نامرئی نباشیم؟

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!