چگونه برای سربازی امریه بگیریم؟

امریه سربازی مورد تقاضای بسیاری از مشمولان خدمت سربازی است که مدارک تحصیلی لیسانس به بالا دارند؛ خیلی از فراغ التحصیلان دانشگاه ها ترجیج می‌دهند با گرفتن امریه، دوران سربازی خود را به جای پادگان‌ها، در سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های دانش بنیان بگذرانند. اما دریافت امریه سربازی، شرایط ویژه خود را دارد که در این مقاله کاران به آن می‌پردازیم.

چگونه برای سربازی امریه بگیریم؟

 چگونه امریه بگیریم؟

هر سال برخی از وزارت خانه‌ها، سازمان‌ها و مراکز دولتی با توجه به نیاز جذب نیروی کار خود، برای جذب مشمولان خدمت فراخوان می‌دهند و مشمولان سربازی که علاقه‌مند به فعالیت در این ارگان‌ها هستند، می‌توانند با دریافت امریه و پس از گذراندن دوره آموزشی، سربازی خود را به عنوان نیروی کار در این نهادها و ارگان‌های دولتی سپری کنند. 

عموما مشمولان وظیفه سربازی در پادگان‌ها و مراکز نیروهای مسلح متشکل از ارتش، سپاه و یا نیروی انتظامی خدمت می‌کنند. اما بر اساس ضوابط خاصی ارگان‌های دولتی نیز می‌توانند نیروی وظیفه جذب کنند. برای دریافت امریه باید حداقل ۲ تا ٣ ماه پیش از تاریخ اعزام برای گرفتن امریه اقدام کنید. اگر در سن سربازی هستید و از دانشگاه انصراف داده اید درباره شرایط ادامه تحصیل مشمولان سربازی که از دانشگاه انصراف داده اند، این مقاله را بخوانید.

برای گرفتن امریه چه شرایطی لازم است؟

براساس آنچه سازمان نظام وظیفه عمومی اعلام کرده، در الویت بندی گرفتن امریه از نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی، فرزندان ایثارگان و یا سرپرست خانواده از امتیاز بالاتری برای دریافت امریه برخوردار هستند. داشتن مدرک تحصیلی خاص، جهت گرفتن امریه سربازی اجباری نیست و مشمولان دیپلم تا دکتری می‌توانند تقاضای امریه سربازی کنند. با این حال بسیاری از سازمان‌ها حداقل مدرک دانشگاهی برای ارائه امریه را لیسانس یا همان کارشناسی اعلام می‌کنند.

با داشتن شرایط اولیه بالا، بعد از دریافت امریه و گذراندن دوره دو ماه آموزشی، شما می‌توانید خود را به سازمان مربوطه معرفی می‌کنید و با لباس شخصی و همانند یک کارمند عادی دوره خدمت خود را بگذرانید. البته ناگفته نماند با طی دوره سربازی خود در ارگان‌های دولتی شانس تان برای استخدام در این مجموعه‌ها بیشتر می‌شود. با این حال گذراندن دوره سربازی هر فرد در ارگان‌های دولتی، هیچ تعهدی  متوجه آن سازمان برای استخدام شما‌ ایجاد نمی‌کند بلکه تنها می‌تواند شرایط استخدام را تسهیل ‌کند. در ادامه به صورت گام به گام می‌آموزید که برای دریافت امریه چه شرایط و مراحلی را باید طی کنید. با ما در کاران همراه باشید.

 

همین الان آگهی های استخدامی رااز تمام کاریابی ها یکجا در کاران ببین

 

راهنما و شرایط گرفتن امریه سربازی

  1. غیبت نداشتن در طول دوره آموزشی
  2. نداشتن کسری خدمت بیش از سه ماه ( اکثرا ارگان‌ها افرادی را که دارای کسری خدمت طولانی هستند را به عنوان سرباز امریه نمی‌پذیرند)
  3. ۲ یا ۳ ماه قبل از اعزام به خدمت باید نسبت به دریافت امریه اقدام کنید.
  4. مدت زمانی که فرد به عنوان امریه مشغول به کار است ، جزو سوابق استخدامی وی محسوب خواهد شد.
  5. حقوقی برای کارمندان امریه در نظر گرفته شده است همانند حقوق سربازی است.
  6. ساعات کاری در محل امریه مثل ساعت کاری برای سایر کارمندان آن اداره است
  7. لیستی از سازمان‌های امریه پذیر تهیه کنید و در زمان مقرر مدارک خود را تحویل دهید.
  8. دقت داشته باشید زمانی را برای پست دفترچه انتخاب کنید که سازمان مورد نظر شما ظرفیت خالی برای پذیرش امریه داشته باشد.
  9. اعتبار دانشگاه و محل تحصیل از نظر آزاد یا سراسری بودن تفاوتی در پذیرش امریه ندارد.
  10. امریه شدن در یک سازمان تعهدی به استخدام آینده شما در آن ایجاد نمی کند ولی آن را تسهیل خواهد کرد.
  11. به هیچ عنوان همزمان از دو سازمان درخواست امریه نکنید چرا که هر دو باطل خواهد شد.
  12. امکان انصراف از امریه سربازی برای افراد وجود خواهد داشت.
  13. اولویت پذیرش با کسانی است که زودتر ثبت نام می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

با رزومه ساز آنلاین کاران یک رزومه فوری بسازید و برای آگهی های استخدامی بفرستید

دنبال چه شغلی هستید؟ تمام آگهی های استخدامی از کاریابی ها را در کاران ببینید

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!