آینده ترسناک استخدام تا 15 سال آینده!

تا 15 سال آینده بیش از 50 درصد مشاغل فعلی، ماشینی می شوند و 14 درصد هم در خطر ماشینی شدن قرار می گیرند؛ طبق پیش بینی ها تعداد بیکاران تا 2.5 برابر در جهان افزایش پیدا می کنند.

آینده ترسناک استخدام تا 15 سال آینده!

سازمان بین المللی همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) با تشریح وضعیت کار در جهان، طبق گزارشی اعلام کرد که دست کم تا ۱۵ سال آینده ماشین‌های غول پیکر شغل‌ها را می‌بلعند!

بر اساس بررسی‌هایOECD  در آینده از هر ۷ کارگر شاغل یک نفر مجبور خواهد شد برای خودش کار کند و همچنین از هر ۹ نفر کارمند، یک نفر قرارداد موقتی خواهد بود و بسیاری از کارها هم به صورت پاره وقت انجام خواهد شد.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی درگزارشی با ابراز نگرانی از وضعیت اشتغال جهان در آینده نوشت: هر آنچه برای جهان آینده لازم است باید امروز انجام شود. دنیای آینده به دلیل مکانیزه شدن اکثر کارها با بیکاران زیادی مواجه خواهد شد و راهکار این است که جهان آینده خود را امروز شکل دهیم.

 

 کاران چگونه مشکل بیکاری شما را حل می کند

 

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی با طرح این سؤال که آیا برای مواجهه با جهان آینده آماده هستیم؟ نوشت: حتی اگر امروز اشتغال هم ایجاد کنیم نگرانی از این بابت وجود دارد که شرایط اشتغال این شغل در آینده بسیار بدتر و متفاوت خواهد شد و باید پیش‌بینی این تغییرات را داشته باشیم.

در گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی آمده است انواع کارهای موقت، پاره‌وقت و کارگران بخش خصوصی باعث خواهد شد حتی این کارگران از مزایای بیمه بیکاری، بیمه سلامت و صندوق بازنشستگی هم نتوانند استفاده کنند. بنابراین نیازهای اجتماعی باید با واقعیت‌های امرور جامعه تطابق داشته باشد.

در این گزارش تاکید شده انواع تکنولوژی‌ها و مدرنیزه شدن کارها روی مهارت‌هایی که امروزه ما برای اشتغال نیاز داریم، تاثیر خواهد گذاشت.تقریبا نیمی از شغل‌ها با انواع ماشین انجام خواهد شد و در آن نقش انسانی بسیار کمرنگ خواهد شد

۱۴ درصد از شغل‌ها هم در خطر جدی ماشینی شدن قرار خواهد گرفت و ۳۰ درصد شغل‌ها هم تغییر شکل داده و شیوه کار جدیدی را نیاز خواهد داشت. بنابراین کارگران یا باید مهارت جدیدی را یاد بگیرند و یا اینکه کار خود را از دست خواهند داد.

 

:بیشتر بخوانید

هوش مصنوعی شما را از کار بیکار می کند؟

 ۲۵شغلی که به سرعت در حال نابودی هستند

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!