8 روش برای از بین بردن حواس پرتی در محیط کار

حواس پرتی در محیط کار به سادگی وقت شما را برای انجام کارها به هدر می دهد؛ در نهایت پایان روز شما می مانید و کوهی از کارهایی که باید انجام می دادید. در این مقاله کاران با 8 تکنیک خوب برای افزایش دقت و تمرکز در محیط کار آشنا می شویم.

8  روش برای از بین بردن حواس پرتی در محیط کار

چطور در محیط کار تمرکز بیشتری داشته باشیم؟

مهم ترین راه برای تمرکز در محیط کار، حذف عوامل حواس پرتی در اطراف تان است. یادتان باشد تمرکز دقیقا شبیه به یک عضله ذهنی است. هر چقدر بیشتر روی ساخت آن کار کنید، قوی‌تر می‌شود. پس همین حالا تمرکز کردن در محیط کار را با به کار بردن روش های زیر برای از بین حواس پرتی در محیط کار تمریم کنید.

1.فهرستی از شرح وظایف و کارهایتان تهیه کنید.

به ترتیب اولویت، کارهایی که باید امروز انجام بدهید را روی کاغذ یا نرم افزار مربوط به برنامه ریزی روزانه تان بنویسید؛ با اینکار می دانید چه وظایفی دارید؛ بهتر است این لیست به نحوی جلوی چشم تان باشد. برای برنامه ریزی شغلی مطلب "چگونه هوشمندانه کار کنیم" حتما می تواند برایتان مفید باشد.

2.عوامل حواس پرتی مثل گوشی موبایل یا شبکه های اجتماعی را چندساعتی کنار بگذارید.

شبکه های اجتماعی گوشی و سیستم تان را برای ساعاتی که می خواهید کار کنید، به نحوی مسدود کنید؛ خودتان را مقید کنید که جز برای استراحت میان کار، به گوشی و آن هم برای مواقع ضروری سرک نکشید.

3.یک هدفون و موسیقی آرام به افزایش تمرکز شما در محیط کار کمک می کند.

 شنیدن یک موسیقی آرام و حتی بدون کلام حواس شما را از اطراف به سمت کارتان متمرکز می کند. دراین رابطه مقاله اثر موسیقی در هنگام کار کردن را بخوانید تا درباره معجزه شنیدن موسیقی خوب حین کار بیشتر بدانید.

4.وقتی کسی وارد اتاق‌تان می‌شود بلند شوید و بایستید.

زمانی که با جدیت سرگرم کاری هستید و با مراجعه یک همکار از جایتان بلند شوید نه تنها ادب تان را نشان می دهید بلکه به صورت غیر مستقیم به طرف مقابل اطلاع می دهید که وقت زیادی برای صحبت کردن ندارید و قطعا در موقعیت بهتر می توانید مفصل صحبت کنید.

5.حتما میزکارتان را خلوت کنید.

برای از بین بردن حواس پرتی حتما باید اطرافتان و به ویژه میزکارتان خلوت و منظم باشد. به هم ریختگی و شلوغ بودن میزتان به راحتی حواس شما را وسط کار پرت می کند.

6.از کارهای سخت شروع کنید.

ابتدای روز که انرژی بیشتری دارید سعی کنید زمان تان را به انجام کارهای پیچیده تر و سخت تر اختصاص بدهید. سعی کنید مرحله به مرحله پیش بروید و کارها را به لقمه های کوچک تقسیم کنید تا انجام آنها راحت تر باشد.

7.نوشیدن آب و خوراکی های سالم را فراموش نکنید.

با تغذیه درست در محیط کار پرانرژی باشید. در کنار نوشیدن منظم آب و میوه ها و خوراکی های سالم، چای و قهوه ابتدای روز را فراموش نکنید.

8.حتما شب ها به اندازه کافی بخوابید.

کم خوابی به هر شکلی روی راندمان کاری شما اثر می گذارد. قطعا وقتی کمتر می خوابید انرژی تان برای انجام فعالیت روزانه کمتر شده و بیشتر دچار حواس پرتی می شوید. با این 12 عادت عالی شبانه می توانید خواب بهتری داشته باشید.

شما چه روش های دیگری برای کاهش حواس پرتی و افزایش تمرکز در محیط کار سراغ دارید؟

بیشتر بخوانید:

چطور عصرها راندمان بیشتری داشته باشیم؟

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!