8 شغل پولساز آنلاین را در ایران بشناسید

​​​​​​​ مشاغل جدیدتر؛ درآمدهای راحت تر! این رویه نسل جدید شغل‌هایی است که به آنها مشاغل اینترنتی یا همان شغل آنلاین می‌گوییم! شاید باور نکنید اما برخی از این مشاغل که همگی بر بستر اینترنت و ابزارهای دیجیتالی مانند موبایل و کامپیوتر انجام می‌شوند؛ درآمد بسیار خوبی هم دارند.

8 شغل پولساز آنلاین را در ایران بشناسید

در این مطلب کاران می‌خواهیم شما را با پولسازترین شغل‌های آنلاین در کشورمان آشنا کنیم؛ مشاغلی که خیلی راحت می‌توانید با راه اندازی و یا حتی استخدام در یکی از این آنها زندگی تان را متحول کنید. اگر در زندگی تان به دنبال انجام کارهای یکنواخت نیستید، ریسک پذیرید و از ناامنی بازار برخی از کارها نمی ترسید، مشاغل اینترنتی مناسب شما هستند.

واژه اینترنتی و یا آنلاین در کنار این مشاغل نشان می‌دهد شما برای انجام انها نیاز به حضور در محل کار ندارید؛ بلکه می‌توانید در خانه تان بدون خروج از منزل و تنها با اینترنت و گوشی موبایل و یا حتی رایانه شخصی تان آنها، به کارتان برسید. به همین خاطر به مشاغل اینترنتی، دورکاری هم اطلاق می‌شود.

تعداد شغل‌های آنلاین که هم پردرآمدند و هم طرفداران زیادی دارند کم نیست اما ما در این مقاله متداول ترین و در عین پولسازترین مشاغل اینترنتی را معرفی کرده ایم، با ما در کاران همراه باشید.

۱-برنامه نویسی:

برنامه نویسی یکی از پولسازترین و در عین حال تخصصی ترین مشاغلی است که شما می‌توانید به صورت از راه دور و یا اینترنتی انجام دهید؛ البته بسیاری از شرکت‌ها به دنبال استخدام برنامه نویس‌ها به صورت حضوری هستند اما تنوع و توسعه اپ‌های موبایل و شاخه‌های برنامه نویسی تحت وب باعث شده تا بخشی از دولوپرها به صورت پروژه ای یا آنلاین مشغول به کار شوند. به همین دلیل اگر یک برنامه نویس حرفه ای هستید به راحتی می‌توانید یا کسب و کار اینترنتی خودتان را برای تولید یک محصول هوشمند راه بیاندازید و یا برای شرکت‌های مختلف کار کنید.

۲- فروش فالوور و لایک اینستاگرام و تلگرام

یکی دیگر از مشاغل اینترنتی پولساز، فروش فالوورها و لایک زننده‌های اینستاگرام و تلگرام است. هر کسب و کاری از شرکت‌های بزرگ تا مشاغل خانگی همگی برای اطلاع رسانی و فعالیت‌های تبلیغاتی نیازمند پررونق کردن شبکه‌های اجتماعی هستند. به همین دلیل بسیاری از سایت‌ها طی ۵ سال گذشته، خدمات افزایش تعداد عضو و یا همان ممبر را در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام انجام می‌دهند، این خدمات همگی به صورت آنلاین انجام می‌شود. تنها کافی است با ربات‌های اینترنتی آشنا باشید و با آنها کار کنید. میزان درآمدزایی از این شغل بسیار بالا است و شما با راه اندازی این سیستم خیلی ساده می‌توانید حسابی در شغل تان پولساز باشید.

 

اگر رزومه مناسبی ندارید همین حالا به سادگی یک پروفایل حرفه ای بسازید

 

۳-ساخت فروشگاه اینترنتی :

راه اندازی فروشگاه‌های اینترنتی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام، برای فروش انواع پوشاک و لوازم خانگی، بهداشتی و آرایشی  تا کالاهای سرگرمی و مواد غذایی یکی از پردرآمدترین مشاغل آنلاین است. شما می‌توانید یک سایت اینترنتی یا حساب کاربری تلگرام و اینستاگرام بسازید و با فروش محصولات به ازای هر فروش پورسانت دریافت کنید. ایده فروشگاه اینترنتی در حال حاضر بسیار مرسوم است..در یک فروشگاه اینترنتی خود شما می‌توانید محصولاتی که تولید می‌کنید و یا محصولات دیگر فروشنده‌ها را از طریق تصاویر دیجیتال منتشر کنید. دایره این محصولات هم آنقدر گسترده است که شما می‌توانید با یک تبلیغات کوچک حسابی فروشگاه اینترنتی تان را پررونق کنید. البته توجه کنید پشتیبانی خوب از مشتریان در این شکل از شغل‌های آنلاین مهم ترین رکن برای درآمد بالاست. هر اندازه  خریدار و فروشندگان از سایت شما رضایت داشته باشند درآمد شما بالا تر می‌رود.

۴-تولید محتوا در بلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی :

یکی دیگر از مشاغل آنلاین و پر درآمد وبلاگ نویسی تخصصی است. اگر شما جز افرادی هستید که به نوشتن و دنیای کلمات علاقه مند هستید و به مطالعه درباره یک موضوع خاص علاقه دارید میتوانید در این شغل مشغول فعالیت شوید. طراحی وبلاگ نیاز به دانش خاصی ندارد. اگر به نوشتن خیلی علاقه دارید و البته مهارت‌های نوشتاری را به درستی می‌دانید این شغل می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. شما با نوشتن موضوعات خاص و با ایجاد یک وبلاگ برای خودتان می‌توانید سایت یا بلاگ تان را پربازدید کنید و از این طریق آگهی‌های تبلیغاتی از شرکت‌ها و برندهای مختلف دریافت کنید تا به درآمدزایی برسید. این شکل از بلاگ نویسی یا همان تولید محتوا تنها محدود به سایت‌های اینترنتی نمی شود، حساب کاربری شما در ایسنتاگرام و یا حتی یک کانال تلگرام به راحتی می‌تواند بستری برای انتشار محتوا  و در نهایت تبلیغات شما باشد. انواع محتوای متنی و تصویری که شما در بلاگ یا صفحه اینستاگرام و تلگرام تان منتشر می‌کنید اگر به صورت منظم و برنامه ریزی شده و براساس موضوع‌های جذاب باشد به راحتی پس از مدتی می‌تواند بازدیدکنندگان زیادی را جذب کند تا شما تبدیل به یک اینفلونسر یا همان فرد تاثیرگذار شوید.  

۵-سئو و بهینه سازی وبسایت :

یکی دیگر از مشاغل اینترنتی پر درآمد کار بهینه سازی موتور جستجو یا همان  SEOاست . اگر شما به سئو و راهکارهای بهیه سازی موتور جستجو علاقه مند هستید و تجربه این کار را دارید می‌توانید در این شغل آنلاین مشغول به کار شوید. شما خیلی راحت می‌توانید پروژه‌های سئو انجام بدهید که درآمد بسیار بالایی دارد. این را بدانید که برای سئو و بهینه سازی سایت اصلا نیاز به علم کد نویسی و زبان برنامه نویسی خاصی نیست .

 

همه چیز درباره شغل کارشناس بهینه سازی موتور جستجو و بازار کار و استخدام کارشناس SEO

۶- تدریس مجازی و برگزاری وبینار :

یکی دیگر از مشاغل آنلاین و پرسود برگزاری سمینار‌ها و کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی است . تقاضا برای استخدام مدرسان اینترنتی بسیار زیاد است. اگر شما در زمینه‌ای تخصص دارید می‌توانید این مهارت را به صورت مجازی تدریس کنید برای این کار لازم است شما علاوه بر دانش تخصصی یک موضوع، به تدریس کردن و ارائه مهارت علاقه مند باشید. شما حتی می‌توانید از طریق سایت یا صفحه شبکه‌های اجتماعی تان مثل اینستاگرام، آپارات یا حتی کانال تلگرام تان این ویدئوهای آموزشی را در قالب‌های مختلف منتشر کنید.

۷- مدیریت شبکه‌های اجتماعی:

هفتمین شغل آنلاین پولساز که یم خواهیم در این مقاله کاران به آن اشاره کنیم، مدیریت شبکههای اجتماعی است. بسیاری از کسب و کارها برای گرداندن و یا مدیریت شبکه‌های اجتماعی شان و حتی تولید محتوا در این شبکه‌ها، به افرادی احتیاج دارند که به صورت غیرحضوری یا آنلاین بتوانند استخدام شوند. اما این شغل فقط انتشار یک پست در زمانی خاص نیست بلکه استراتژی و دانش تولید محتوا بسیار در استخدام این شغل موثر است.اکثر کسب و کارها مشکل زمان دارند و یا اینکه با بازاریابی در شبکههای آشنا نیستند اگر شما به نوشتن و مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا علاقه مند هستید، این شغل مناسب شماست.

۸-تولید محتوا :

آخرین شغل آنلاینی که در این مقاله به آن پرداخته میشود تولید محتواست. تولید محتوا دایره گسترده ای از تهیه مقالات و اخبار تا تولید محتوای تصویری و ویدئویی دارد. بنابراین مهارت‌های نوشتاری تا برنامه ریزی برای عناوین و تولید تصاویر و ویدئوها مهم ترین نکات ضروری برای استخدام در این شغل آنلاین هستند.

بسیاری از کسب و کارهای آنلاین و حتی سنتی برای سایت و محصولاتشان نیازمند تولید محتوا به منظور معرفی برند هستند. این شرکت‌ها اغلب به دنبال تولیدکنندگان محتوا می‌گردند که پس از شناسایی کامل کسب و کار و یا محصول،  بتوانند محتواهای جالب تولید کنند. آشنایی با اصول بازاریابی محتوا و تسلط بر مهارت‌های نوشتاری و نرم افزارهای گرافیکی در این شغل آنلاین بسیار اهمیت دارد.

یا شرح وظایف کارشناس تولید محتوا  و بازار کار و استخدام تولید محتوا آشنا شوید

بیشتر بخوانید:

معرفی مشاغل دورکار پردرآمد در دوران کرونا

۵ نکته واقعی برای یک دورکاری موفق در خانه

چگونه در خانه یک دورکار موفق باشیم؟

بهترین ابزارها و نرم افزارهای دورکاری برای استفاده در ایران را بشناسید

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!