چطور یک ویدئو رزومه نیمه حرفه ای بسازیم؟

در این مقاله بخوانید ویدئو رزومه نیمه حرفه ای چیست؟  با نحوه ساخت رزومه ویدیویی نیمه حرفه ای آشنا شوید و یک نمونه رزومه ویدیویی نیمه حرفه ای ببینید.

چطور یک ویدئو رزومه نیمه حرفه ای بسازیم؟

ویدئو رزومه یک ویدئو کوتاه است که در واقع همان فیلم رزومه کاری شماست، که شما بازیگر آن هستید و به شرح رزومه تان میپردازید.اگر میخواهید به فیلم رزومه کاری‌تان جلوه حرفه ای تری بدهید در این مقاله با ما همراه باشید.

در ابتدا شما باید ویدئوی اصلی رزومه ویدئویی تان را ضبط کنید  که در آن شما به توضیح رزومه تان میپردازید. ابتدا نام و عنوان شغلی تان را بیان کنید و بعد به ترتیب الویت، سوابق شغلی و تحصیلی، مهارت های شغلی و دوره هایی که گذرانده اید را شرح دهید. اگر میخواهید از مطالبی که باید در ویدئو رزومه گفته شود باخبر شوید این مقاله را حتما بخوانید.

برای ساخت رزومه ویدئویی نکات زیر را در نظر بگیرید :

  • طوری کادر بندی کنید که فضایی خالی کنارتان باقی بماند ( در آینده قرار است در این فضا آیتم هایی قرار بگیرند).
  • پشت زمینه ویدئو بهتر است یک دیوار سفید ساده باشد و حتما دقت کنید که سایه‌تان روی دیوار نیافتد.
  • قبل از ضبط ویدئو رزومه حتما سر و وضعتان را مرتب کنید و لباس رسمی بپوشید.
  • صاف بایستید و با صدایی رسا صحبت کنید تا در ویدئو حس اعتماد بنفستان را به کارفرما منتقل کنید.

 ویدئو رزومه ات را در کاران به دست کارفرما برسان.

تا اینجا با نحوه‌ی ساخت رزومه ویدئویی ساده آشنا شدید، حالا برای حرفه ای تر شدن ویدئو رزومه‌تان میتوانید از نرم افزار های گرافیکی ساده کمک بگیرید و رنگ و لعابی به رزومه تصویری‌تان بدهید. در ادامه به معرفی چند نرم افزار کاربردی برای ویرایش ویدئو رزومه می‌پردازیم :

1- نرم‌افزار KineMaster :

یکی از نرم‌افزار های عالی برای ادیت ویدئو ها که امکانات بسیار خوبی به کاربران میدهد، نرم‌افزار KineMaster است که برای سیستم عامل های اندروید و IOS قابل دسترس است و به راحتی میتوانید آن را روی گوشی موبایلتان نصب کنید. این نرم‌افزار به شما این امکان را میدهد که به رزومه تصویری‌تان نوشته، لوگو و ... اضافه کنید و بخش های غیر ضروری آن را حذف کنید.

برای شروع کار با این نرم‌افزار ابتدا اندازه‌ی ویدئو داخواهتان را انتخاب کنید و سپس از قسمت Media ویدئوتان را باز کنید.

اگر میخواهید قسمتی از ویدئو را حذف کنید، روی نوار ویدئوی پایین ضربه بزنید و از منوی باز شده گزینه Trim/Split را انتخاب کنید.

شما میتوانید در بخشی از رزومه ویدئویی‌ که در باره‌ی مهارت های شغلی‌تان توضیح میدهید، آن ها را به صورت تیتر وار کنار ویدئو قرار دهید، و یا هنگامی که راجع به سوابق تحصیلی‌تان صحبت میکنید، عنوان رشته تحصیلی‌تان را به صورت نوشته ای در کنار ویدئو رزومه‌تان قراردهید. برای این کار در نرم افزار KineMaster از بخش Layer گزینه Text را انتخاب کنید و متن مورد نظرتان را در محل دلخواه قرار دهید.

اگر به نرم افزار یا تکنولوژی خاصی مسلط هستید، میتوانید در بخشی که درباره آن توضیح میدهید لوگو نرم افزار را در کنار ویدئو قرار دهید، ابتدا عکس لوگو را به صورت PNG دانلود کنید و در نرم افزار از بخش Layer  گزینه Media را انتخاب کنید  و لوگوی مورد نظر را از گالری‌تان انتخاب کنید و در محل دلخواهتان قراردهید.

- برای دانلود KineMaster برای سیستم عامل اندروید از این لینک اسفاده کنید.(در این نسخه میتوانید به رایگان واتر مارک برنامه را از کنار ویدئوتان حذف کنید.)

- برای دانلود KineMaster برای سیستم عامل IOS از این لینک اسفاده کنید.

2- نرم افزار InShot :

یکی دیگر از نرم افزار هایی که با آن میتوانید به ادیت ویدئو رزومه‌تان بپردازید، نرم افزار InShot است. این نرم افزار هم برای سیستم عامل های اندروید و IOS قابل دسترس است و کار با آن بسیار آسان است. برای اضافه کردن متن کافیست از بخش Text استفاده کنید و برای اضافه کردن لوگو هم میتوانید از بخش Sticker استفاده کنید.اگر میخواهید بخشی از ویدئوتان را حذف کنید از بخش Split یا PreCut استفاده کنید.

- برای دانلود InShot برای سیستم عامل اندروید از این لینک اسفاده کنید.

- برای دانلود InShot برای سیستم عامل IOS از این لینک اسفاده کنید.

اگر میخواهید از این فراتر بروید و یک ویدیو رزومه برای برندینگ‌ شخصیتان بسازید، کاران به کمک شما می‌آید. کاران به شما در تنظیم سناریو ویدئو رزومه‌تان کمک خواهد کرد و از شما در یک استودیو مجهز فیلم برداری میکند، سپس رزومه ویدئویی شما توسط متخصصان ویرایش میشود و به شما تحویل داده میشود. اگر میخواهید بیشتر با این خدمت کاران آشنا شوید این مقاله را حتما بخوانید و یک نمونه رزومه ویدئویی حرفه‌ای را ببینید.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!