با تست MBTI خودتان را هوشمندانه و عمیق بشناسید

تست شخصیت شناسی MBTI یا همان آزمون مایرز-بریگز (Myers-Briggs Type Indicator) یکی از معروف ترین و جالب ترین تست های خودشناسی است که به همه افراد کمک می کند تا شناخت بهتری از خود پیدا کنند. در این مقاله کاران علاوه بر آشنایی با تست MBTI می توانید در این آزمون آنلاین شرکت کنید.

 با تست MBTI خودتان را هوشمندانه و عمیق بشناسید

با انجام تستMBTI  شما متوجه می شوید درونگرا هستید یا برونگرا؛ آیا شخصیتی احساسی دارید یا منطقی ؛ به کمک نتایج تستMBTI حتی با نقاط قوت و ضعف تان هم آشنا می شوید و می توانید در انتخاب مسیر شغلی و تحصیلی، هوشمندانه تر عمل کنید.

MBTI افراد را به ۱۶ شخصیت مختلف تقسیم می کند. در نتیجه تست MBTI شما حتی متوجه می شوید با چه شخصیت هایی سازگار هستید و با چه افرادی تضاد شخصیتی دارید.

 

اگر میخوای بدونی برای چه شغلی مناسبی در تست شخصیت شناسی کاران شرکت کن

 

تستMBTI چه کاربردهایی  دارد؟

نتایج تست MBTI در حوزه های زیر بسیار موثر است:

  1. شناخت بهتر و عمیق تر از خودتان
  2. شناخت دیگران و درک تفاوت‌های فردی
  3. در مشاوره های شغلی، آموزشی و تحصیلی
  4. در مشاوره های فردی و مشاوره های پیش از ازدواج

به دنبال چه شغلی هستید؟ همین حالا تمام آگهی های استخدامی از کاریابی ها را در کاران ببینید

۴ عنصر تست MBTI

در نتایج تست شخصیت شناسی MBTI، با چهار عنصر مشخص شخصیتی روبه رو می شویم که پایه های شخصیتی را تشکیل می دهند:

۱. برون‌گرایی (E)و درون‌گرایی (I)

افراد برون‌گرا (Extraverts)، عمل‌گرا هستند،  به راحتی احساسات خود را بیان می کنند؛ خوش مشرب هستند و از تعاملات اجتماعی با افراد بیشتر لذت می‌برند. افراد درونگرا (Introverts)، برعکس افراد برونگرا، تفکرگرا هستند؛ بیشتر از از تنهابودن، لذت می برند و در ارتباطات اجتماعی به دنبال روابط عمیق و معنادار هستند می‌گیرند.

۲. حسی (S) یا شهودی (N)

تعیین‌کننده این عنصر شخصیتی، روش جمع‌آوری اطلاعات فرد از دنیای اطراف است. افراد حسی (Sensing) ، توجه زیادی به واقعیت دارند؛ به‌ویژه آن‌چیزی را که می‌توانند از حواس‌شان بیاموزند؛ ببینند و حتی لمس کنند. آنها علاقمندند درباره واقعیت ها تحقیق کنند و از تجربه کردن لذت ببرنددر مقابل افراد شهودی،به قدرت تخیل و تصورات اهمیت بیشتری می دهند و حتی الهامات قلبی هم برای آنها مهم است.

۳.منطقی (T) یا احساسی (F)

افراد منطقی (Thinking) در هنگام تصمیم گیری براساس واقعیت ها و منطق عمل می کنند و اغلب احساسات را نادیده می گیرند اما افراد احساسی (Feeling) براساس احساسات تصمیم می گیرند و ملاک آنها به ندرت منطق است.

۴. قضاوت‌گر ( J ) یا ادراکی ( P )

افراد قضاوت گر (Judging) یا همان شخصیت های نظم گرا در ارتباط با دنیای اطراف تابع قانون هستند و بر اساس آن برنامه خودشان دقیق مشخص می کنند و سبک زندگی سازمان یافته ای دارند. اما افراد ادراکی ( Perceiving)یا انعطاف پذیر قوانین خودشان را تعیین می کنند و اغلب در ارتباط با دنیای بیرون، منعطف تر و سازگارتر هستند.

بر مبنای این چهار بعد در تست MBTI، شانزده تیپ شخصیتی

 (ESTP – ESFP – ISTP – ISFP – ESTJ – ESFJ – ISTJ – ISFJ – ENTJ – ENTP – INTJ – INTP – ENFP – ENFJ  INFP – INFJ )

تعریف شده است. هر کدام از این شخصیت ها ویژگی های جالب و منحصر به فرد خود را دارند. تیپ شخصیتی شما هرچه باشد، ارزشمند است؛ تست MBTI به هیچ عنوان بیانگر میزان هوش  افراد نیست در واقع هیچ شخصیتی بر شخصیت دیگران برتری ندارد. در واقع روانشناسان با توجه به تیپ شخصیتی افراد متوجه می شوند که چه عواملی به آنها انگیزه می دهد، چه نقاط قوت و ضعفی دارند و در شرایط گوناگون چه رفتارهایی از خود بروز می دهند. در نتایج این تست شما می توانید با صفات ناشناخته شخصیتی تان آشنا شوید حتی نقاط ضعف تان را بشناسید و البته رموز موفقیت تان را هم کشف کنید. درباره شناخت بهتر شخصیت، تست هوش هیجانی هم اطلاعات خوبی به شما می دهد، می توانید این مقاله را درباره تست هوش هیجانی مطالعه کنید.

نتیجه اختصاصی تست MBTIبه شما می گوید در روابط اجتماعی و حتی ارتباط عاشقانه تان چه ویژگی هایی دارید؛ با چه نوع شخصیت هایی سازگار هستید؟ و حتی با چه شخصیت هایی نمی سازید! از همه مهم تر اینکه به کمک نتیجه ویژه این آزمون، شما متوجه می شوید در چه زمینه هایی مهارت و توانایی دارید و در محیط کار برای چه مشاغل و سمت هایی مناسب هستید.اگر می خواهید بدانید جزو کدام دسته شخصیت های این تست جالب قرار می گیرید و چه ویژگی هایی دارید، همین حالا در این آزمون مهیج خودشناسی شرکت کنید.

این مطالب هم ممکن است برای شما مفید باشد:

با آزمون های شخصیت شناسی کاران، خودتان را بهتر بشناسید و در استخدام موفق شوید

۱۵ نشانه هوش هیجانی بالا را بشناسید

چقدر در شغل خود احساس شادمانی می کنید؟

قدرت تحمل استرس شما چقدر است؟

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!