8 نشانه یک شرکت خوب و معتبر برای استخدام شدن

زمانی که دنبال موقعیت شغلی هستیم، از کجا بفهمیم یک شرکت در فرایند استخدام معتبر است و ساختار فرهنگی درستی دارد؟ در این مقاله کاران از نشانه های یک سازمان بالغ و حرفه ای درارتباط با استخدام کارجویان گفتیم.

8 نشانه یک شرکت خوب و معتبر برای استخدام شدن

شرکت های خوب و معتبر در مراحل استخدام چه ویژگی هایی دارند؟

نتیجه یک نظرسنجی و تحقیق در حوزه منابع انسانی نشان داده 78 درصد کارجویان معتقدند که می شود از طریق مراحل استخدامی یک شرکت متوجه شد که مدیران آن شرکت چقدر برای کارکنان ارزش قائل هستند.

اگر به عنوان یک کارجو دنبال پیدا کردن موقعیت های استخدامی هستید، حتما تا به حال در فرایند استخدام شرکت های زیادی قرار گرفته اید که همه شان در ارتباط با شما رفتار حرفه ای نشان ندادند؛ حتی اگر به متن آگهی استخدامی آنها نگاهی بیاندازید متوجه می شوید، شفاف نیستند و یا انتظارات غیرمنطقی دارند.

در واقع بعد از مدتی که برای آگهی های استخدامی درخواست همکاری می فرستید به راحتی می توانید بفهمید یک شرکت چقدر در برخورد با متقاضیان استخدام حرفه ای رفتار می کند؛ از نوع تماسی که برای مصاحبه تلفنی با شما گرفته می شود تا شکل رفتار مدیران در قرارهای مصاحبه حضوری و حتی اعلام نتایج مصاحبه، متوجه می شوید شرکت یا سازمان موردنظر، چقدر رفتار درستی دارد.

رزومه ساز رایگان

اگر در جریان مصاحبه استخدامی با یک شرکت هستید و این موارد را تجربه کردید بدانید که با یک سازمان بالغ وارد همکاری شده اید:

1.آگهی استخدامی شفاف و منطقی برای شغل

یک شرکت خوب و معتبر در اولین قدم برای ارتباط با افراد تلاش می کند آگهی استخدامی خود را شفاف منتشر کند؛ آگهی شغلی می تواند نشان دهنده نوع فرهنگ سازمانی یک شرکت است. آگهی هایی که متن مبهم دارند و یا بدون دانش کافی از شرح وظایف یک شغل نوشته شوند نشان می دهند شرکت درک درستی از این موقعیت استخدامی ندارد. متن جذاب و خلاق آگهی استخدامی درواقع معرف برند کارفرمایی یک شرکت است که می تواند یک کارجو را ترغیب کند که برای همکاری رزومه ارسال کند یا نه.

2.ارتباط صریح و ساده برای ارسال رزومه

یک آگهی خوب و استاندارد باید راه های مشخصی برای تماس و ارسال رزومه داشته باشد و به درستی انتظارات خود را بیان کرده باشد. هیچ کارجویی از دیدن یک آگهی شغلی مبهم خوشحال نمی شود.

3.فرآیند درخواست همکاری بدون دردسر

فقط سازمان ها و شرکت های معتبر هستند که برای ارتباط با افراد سازوکار مشخص و ساده ای دارند و کارجو را از هر مرحله استخدامی آگاه می کنند.

4.مصاحبه ساختار یافته و صمیمی

رفتار حرفه ای با یک کارجو در مصاحبه استخدامی، نقطه عطفی برای تصمیم گیری اوست. مدیرانی که در مصاحبه به شخصیت کارجو احترام می گذارند و یک فضای آرام و بی استرس را ایجاد می کنند تا ابد تصویر مثبتی از شرکت در ذهن فرد می سازند. نقطه مقابل چنین رفتاری، رفتار توهین آمیز مدیران در مصاحبه با کارجوست؛بعضی از مصاحبه های شغلی بیشتر شبیه فرآیند بازجویی است و مدیران سعی می کنند با پرسیدن سوال های نامربوط موجب کاهش اعتماد به نفس یک کارجو شوند. در همین زمینه می توانید مطلب 10 اشتباه مدیران درمصاحبه استخدامی که کارجو را فراری می دهد، را بخوانید.

شرکت خوب برای استخدام شدن

5.درنظر گرفتن فرصت برای گرفتن بازخورد از کارجو

شرکت هایی که فرهنگ بالایی دارند همیشه به کارجو درباره نتیجه مصاحبه بازخورد می دهند و حتی زمانی هم برای شنیدن نظرات او اختصاص می دهند. در نقطه مقابل، شرکت هایی هستند که مدت ها یک متقاضی استخدام را درباره نتیجه مصاحبه بی اطلاع می گذارند.

6.فراهم کردن امکانی برای آشنایی با فرهنگ سازمان

سازمان های معتبر برای اینکه یک کارجو بتواند تصمیم درست و منطقی درباره استخدام بگیرد سعی می کنند به روش های مختلف فرد را با فرهنگ سازمانی خود آشنا کنند. به همین دلیل اطلاعات کافی درباره ساختار خود و حتی شرح دقیق وظایف شغلی به کارجو می دهند.

7.پیگیری جدی

واحد منابع انسانی یک شرکت خوشنام که به خوبی ارزش سرمایه های انسانی را درک کرده، می داند تنها زمانی یک فرایند استخدام با موفقیت به نتیجه ختم می شود که برای جلسات مصاحبه و مراحل استخدام پیگیری های لازم را انجام دهد. در نقطه مقابل این موضوع، شرکت های هستند که بعد از یکبار تماس با کارجو هیچ اطلاعی درباره باقی فرایندهای مصاحبه و استخدام نمی دهند و متقاضی را بلا تکلیف نگه می دارند.

8.از همه مهم تر احترام به زمان شما

فقط شرکت های بی اعتبار هستند که در جریان جذب و استخدام برای وقت خود و کارجو ارزش قائل نیستند. از مصادیق بی احترامی به زمان کارجو می توان به مسائلی مثل طولانی کردن فرایند استخدام تا تاخیر در جلسات مصاحبه و قرارها و تماس های بی وقت برای گفتگو اشاره کرد.

به نظر شما یک شرکت خوب و حرفه ای در مراحل استخدام چه ویژگی های دیگری دارد؟ از تجربه تان بگویید.

بیشتر بخوانید:

10مهارت که باعث موفقیت در مصاحبه استخدامی می شود

8 نمونه سوال سخت مصاحبه استخدامی و جواب های آنها

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!