چرا کار پیدا نمی‌کنم؟

اگر مدت هاست به دنبال کار می‌گردید، ولی هنوز شغل داخواه‌تان را پیدا نکردید این مقاله کاران می‌تواند کمک‌تان کند.

چرا کار پیدا نمی‌کنم؟

چطور کار پیدا کنم؟ چه شغلی بازار کار خوبی دارد؟ مشاغل پردرآمد چه مشاغلی هستند؟ اگر مدتی است که این سوالات ذهن شما را هم مشغول کرده اند، پاسخ آن ها را در این مقاله کاران پیدا خواهید کرد.

 

شغل مناسب‌تان را پیدا کنید :

برای انتخاب شغل آینده‌تان سه عامل استعداد،علاقه و بازار کار شغل را درنظر بگیرید.اگر هنوز نمی‌دانید به چه مشاغلی علاقه دارید و یا استعدادتان در چه زمینه ای است، با شرکت در تست شخصیت شناسی  MBTI می‌توانید مشاغل مناسب شخصیت‌تان را پیدا کنید و همچنین تست هوش گاردنر به کشف استعداد های شما کمک می‌کند.در قدم بعدی باید درباره شغل دلخواه‌تان و مهارت های مورد نیاز آن، بازارکار و آینده شغلی اش تحقیق کنید.

 

 

مهارت هایتان را ارتقا بدید :

برای موفقیت در هر زمینه ای باید حرفی برای گفتن داشته باشید، پس به دنبال تقویت مهارت هایتان بروید تا بتوانید نیازهای کارفرما را برطرف کنید در این صورت این فرصت های شغلی هستند که به سمت‌ شما می‌آیند.درباره شغل داخواه‌تان تحقیق کنید و مهارت های مورد نیاز و شرح وظایف آن را پیدا کنید و سعی کنید در آن ها ماهر شوید.

 

یک رزومه حرفه‌ای برای خود بسازید :

داشتن یک رزومه استاندارد تاثیر بالایی در استخدام شما دارد، در نوشتن رزومه سعی کنید اول به نقاط قوت‌تان اشاره کنید، اطلاعات تماس‌تان را در دسترس قرار دهید، سوابق کاری نامرتبط‌ ‌را در رزومه ننویسید و نکات کلیدی ساخت رزومه را رعایت کنید. می توانید برای جذابیت بیشر از رزومه ویدئویی هم استفاده کنید. اگر رزومه حرفه ای ندارید و یا نمی‌دانید چطور یک رزومه استاندارد بنویسید، رزومه ساز آنلاین کاران به شما کمک می‌کند به راحتی رزومه خود را بسازید.

 

 

اگر سابقه کار ندارید برای خود تجربه کاری جمع کنید :

اگر برای بار اول است که به دنبال کار هستید بهتر است از موقعیت های کارآموزی شروع کنید تا هم با محیط  کار آشنا شوید و تجربه کاری پیدا کنید و هم سابقه شغلی به رزومه تان اضافه کنید. فرصت های کارآموزی در سراسر وب را می‌توانید به راحتی در کاران ببینید.

 

به دنبال فرصت های شغلی بروید :

برای پیدا کردن آگهی های استخدامی کافیست سری به کاریابی های آنلاین بزنید و با استفاده از یک سرچ ساده آگهی های استخدامی مربوط به شغل مورد دلخواه‌تان را ببینید و برایشان درخواست همکاری بفرستید.این نکته را در نظر بگیرید که مجبور نیستید فقط برای یک موقعیت شغلی درخواست بفرستید و منتظر جواب بنشینید، شما می توانید هم زمان برای چند شرکت درخواست همکاری بفرستید و درآخر بهترین را انتخاب کنید.

 در کاران شما می‌توانید آگهی های استخدامی از تمام کاریابی های آنلاین را یکجا ببینید کافیست شغل مورد نظرتان را در کاران جستجو کنید.

 

فقط به ارسال یک درخواست اکتفا نکنید! :

بعد از ارسال درخواست همکاری منتظر نمانید تا با شما تماس بگیرند، می‌توانید از طریق راه های ارتباطی مختلف مثل ایمیل یا شبکه اجتماعی لینکدین درخواست همکاری‌تان را پیگیری کنید و به کارفرما نشان دهید که برای به دست آوردن این شغل مشتاق هستید. این کار می‌تواند تاثیر مثبتی روی استخدام شما داشته باشد.

 

برای مصاحبه آماده شوید :

قبل از رفتن به مصاحبه‌ی شغلی حتما درباره شرکت و زمینه فعالیت آن تحقیق کنید، یک لباس رسمی و مناسب انتخاب کنید و با اعتماد بنفس در مصاحبه حاضر شوید.می‌توانید درباره نکات مصاحبه استخدامی کمی مطالعه کنید تا بتوانید بهتر در مصاحبه حاضر شوید. همچنین قبل از شرکت در مصاحبه حتما درباره سوالات استخدامی شغل‌تان تحقیق کنید تا یک آشنایی کلی با سوالات پیدا کنید.

 

مهارت های نرم‌تان را تقویت کنید :

مهارت هایی مثل روابط عمومی، انعطاف پذیری، حل مسئله و ... که بیشتر آن ها نشانه داشتن هوش هیجانی بالاست قابل تقویت هستند. و می‌توانند به استخدام شما کمک کنند پس سعی کنید این مهارت ها را در خودتان تقویت کنید و حتما در قسمتی از رزومه تان به آن ها اشاره کنید. شما می توانید با شرکت در تست هوش هیجانی،مهارت های نرم‌تان را اندازه گیری کنید.

 

بیشتر بخوانید :

پررونق ترین و پردرآمدترین مشاغل ایرانی در سال 1400 را بشناسید

لیست شغل های پردرآمد فناوری اطلاعات

با مشاغل خانگی پردرآمد آشنا شوید

پردرآمدترین مشاغل آینده ایران و جهان تا 20 سال آینده را بشناسید

آشنایی با مشاغل عجیب و غریب

مشاغل مناسب افراد خجالتی و درون گرا را بشناسید

لیست انواع مشاغل

لیست مشاغل اداری

لیست مشاغل آزاد موجود در ایران

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!