زمان واریز حقوق بیمه بیکاری

واریز حقوق بیمه بیکاری معمولا بین ۱۰ ام الی ۱۵ ام هر ماه انجام می شود.

زمان واریز حقوق بیمه بیکاری

 

واریز حقوق بیمه بیکاری معمولا بین ۱۰ ام الی ۱۵ ام هر ماه انجام می شود. اگر بعد از این مدت واریزی صورت نگرفت باید به شعبه تامین اجتماعی مراجعه و علت را جویا شوید.

گرفتن بیمه بیکاری خیلی زمان بر هست ولی ناامید نباش با رزومه ساز کاران می تونی یه رزومه خوب برای خودت بسازی وسریع استخدام بشی‌.

 

اگر بیمه بیکاری تان پرداخت نشده و دلیلش را نمی دانید حتما ویدئوی زیر را تماشا کنید

مبلغ مقرری بیمه بیکاری 

میزان مقرری روزانه بیمه بیکاری، ۵۵ درصد متوسط مزد یا حقوق و یا کارمزد روزانه بیمه شده است. به مقرری افراد متاهل و متکفل، به ازای هر یک از افراد تحت تکفل (حداکثر تا ۴ نفر) ۱۰ درصد حداقل دستمزد زمان بیکاری (شروع بیکاری) افزوده می شود، اما در هر حال میزان مقرری بیمه بیکاری نباید از حداقل دستمزد تعیین شده برای هر سال کمتر و از ۸۰ درصد متوسط مزد یا حقوق بیمه شده بیشتر باشد.

متوسط مزد یا حقوق روزانه بیمه شده که مبنای تعیین مقرری بیمه بیکاری است از طریق تقسیم جمع کل دریافتی مبنای کسر حق بیمه ظرف ۹۰ روز قبل از شروع بیکاری بر روزهای کار بیمه شده در این مدت محاسبه می شود برای محاسبه بیمه بیکاری خود به صورت آنلاین اینجا کلیک کنید.

تمام کارگران و افراد مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی که شغل خود را از دست داده‌اند، می توانند برای ثبت درخواست بیمه بیکاری به سامانه اینترنتی بیمه بیکاری bimebikari.mcls.gov.ir مراجعه کرده و یا به صورت حضوری به نزدیک ترین شعبه تامین اجتماعی و بخش امور بیکاری مراجعه کنند. برای آشنایی با شرایط دقیق دریافت بیمه بیکاری اینجا کلیک کنید.

براساس اعلام اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار، پس از تکمیل فرم تقاضای بیمه بیکاری و دریافت کد رهگیری، پرونده متقاضیان بررسی می شود؛ در صورتی که فرد بیکار واجد شرایط دریافت تسهیلات بیمه بیکاری کرونا باشد، پیامکی برای اعلام شماره حساب به این افراد ارسال می شود؛ متقاضیانی که پیامک درخواست شماره حساب را دریافت کرده اند و در یکی از ۶ بانک سپه، رفاه، ملی، ملت، صادرات و تجارت حساب دارند باید به سامانه بیمه بیکاری مراجعه و شماره حساب را ثبت کنند تا فرایند پرداخت بیمه بیکاری انجام شود.

توجه: سایت کاران صرفا جهت آگاهی کاربران این خبر را اطلاع رسانی کرده است؛ هیچ ارتباطی به وزارت کار و دستگاه های تابعه آن نداشته و طبیعی است که مسئولیتی نیز در قبال رسیدگی به موضوع بیکاری ندارد.

 

این مطالب هم ممکن است برای شما مفید باشد:

چه مدارکی برای بیمه بیکاری لازم است؟

دلایل قطع شدن بیمه بیکاری را بدانید

شرایط دریافت بیمه بیکاری تامین اجتماعی

 

اینستاگرام

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!