چگونه استخدام شویم؟

اگر مدتی است به دنبال کار هستید ولی هنوز استخدام نشده اید، در این مقاله کاران نکات کلیدی برای استخدام شدن را بخوانید.

چگونه استخدام شویم؟

در دنیای امروز یکی از دغدغه های افراد پیدا کردن یک شغل خوب و استخدام شدن در یک مجموعه عالی است. خیلی از افراد همیشه از این موضوع شاکی هستند که چرا نمی‌توانند کار پیدا کنند، اما سوال اینجاست که برای کار پیدا کردن چه تلاشی می کنند؟ در واقع خیلی ها برای استخدام شدن هیچ تلاشی نمی کنند و خیلی از افراد هم اصلا نمی‌دانند برای کاریابی باید از کجا شروع کنند. در ادامه به چند نکته کلیدی که شما را در فرآیند پیدا کردن کار کمک می‌کند اشاره می‌کنیم:

مهارت های تخصصی یاد بگیرید و آن ها را به روز نگه دارید :

در حوزه مورد علاقه خود به سراغ نرم افزار ها و تکنولوژی های جدید بروید و دانش تخصصی تان را افزایش دهید. افرادی که در کنار شغل شان همواره درحال یادگیری مهارت های جدید هستند و دانش خود را به روز نگه می‌دارند شانس بالایی برای استخدام شدن دارند.

مثلا اگر گرافیست هستید مهارت‌تان در کار با نرم افزار های ادوبی را بالا ببرید و درباره  UI/UX مطالعه کنید، اگر به برنامه نویسی علاقه‌مند هستید زبان و تکنولوژی مورد علاقه‌تان را پیدا کنید و دانش تخصصی‌تان را به روز نگه دارید، اگر معمار هستید حتما به چند نرم افزار تخصصی معماری مسلط باشید و ... . به یاد داشته باشید که تمام مهارت های مرتبط با شغل‌تان را در رزومه‌تان ذکر کنید.

اگر اول راه هستید و هنوز شغل مورد علاقه تان را پیدا نکردید، می‌توانید از تست هوش گاردنر برای پیدا کردن استعدادهایتان استفاده کنید و یا با شرکت در تست شخصیت شناسی MBTI شغل هایی که مناسب شخصیت شما هستند را بشناسید. در قدم بعدی به سراغ پیدا کردن مهارت ها و تخصص هایی بروید که در آینده رشد بیشتر خواهند داشت و هرکدام با علایق و شخصیت شما سازگار بود را دنبال کنید.

 

یک رزومه حرفه‌ای برای خود بسازید :

داشتن یک رزومه استاندارد تاثیر بالایی در استخدام شما دارد، در نوشتن رزومه سعی کنید اول به نقاط قوت‌تان اشاره کنید، اطلاعات تماس‌تان را در دسترس قرار دهید، سوابق کاری نامرتبط‌ ‌را در رزومه ننویسید و نکات کلیدی ساخت رزومه را رعایت کنید. می توانید برای جذابیت بیشر از رزومه ویدئویی هم استفاده کنید. اگر رزومه حرفه ای ندارید و یا نمی‌دانید چطور یک رزومه استاندارد بنویسید، رزومه ساز آنلاین کاران به شما کمک می‌کند به راحتی رزومه خود را بسازید.

 

 

اگر سابقه کاری ندارید می‌توانید از کارآموزی شروع کنید:

اگر برای بار اول است که به دنبال کار هستید بهتر است از موقعیت های کارآموزی شروع کنید تا هم با محیط  کار آشنا شوید و تجربه کاری پیدا کنید و هم سابقه شغلی به رزومه تان اضافه کنید. فرصت های کارآموزی در سراسر وب را می‌توانید به راحتی در کاران ببینید.

 

از سایت های کاریابی استفاده کنید :

برای پیدا کردن آگهی های استخدامی کافیست سری به کاریابی های آنلاین بزنید و با استفاده از یک سرچ ساده آگهی های استخدامی مربوط به شغل مورد دلخواه‌تان را ببینید و برایشان درخواست همکاری بفرستید.این نکته را در نظر بگیرید که مجبور نیستید فقط برای یک موقعیت شغلی درخواست بفرستید و منتظر جواب بنشینید، شما می توانید هم زمان برای چند شرکت درخواست همکاری بفرستید و درآخر بهترین را انتخاب کنید.

 در کاران شما می‌توانید آگهی های استخدامی از تمام کاریابی های آنلاین را یکجا ببینید کافیست شغل مورد نظرتان را در کاران جستجو کنید.

 

مهارت های نرم‌تان را تقویت کنید :

مهارت هایی مثل روابط عمومی، انعطاف پذیری، حل مسئله و ... که بیشتر آن ها نشانه داشتن هوش هیجانی بالاست قابل تقویت هستند. و می‌توانند به استخدام شما کمک کنند پس سعی کنید این مهارت ها را در خودتان تقویت کنید و حتما در قسمتی از رزومه تان به آن ها اشاره کنید. شما می توانید با شرکت در تست هوش هیجانی،مهارت های نرم‌تان را اندازه گیری کنید.

 

بیشتر بخوانید :

پردرآمدترین مشاغل آینده ایران و جهان تا 20 سال آینده را بشناسید.

چه شغلی انتخاب کنیم؟

8 قدم ساده برای کاریابی سریع!

انواع روش های استخدام.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!