7 دلیل برای اینکه مدیران جوان عملکرد بهتری دارند.

آیا یک مدیر جوان با داشتن انگیزه و مهارت موفق تر است یا مدیران میانسال و با تجربه؟

 7 دلیل برای اینکه مدیران جوان عملکرد بهتری دارند.

در این مقاله کاران به نقل از سایت خبری فوربز و روم بیزنس  از 7 ویژگی خاص مدیران جوان گفتیم که باعث می شود عملکرد بهتری داشته باشند.

در تحقیقات صورت گرفته که نتایج آن در مجله کسب و کار دانشگاه هاروارد منتشر شده اطلاعات مربوط به 65 هزار مدیر زیر 30 سال و بالای 45 سال مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است. مطابق این تحقیق، 7 ویژگی مدیران جوان که باعث می شود عملکرد و کارایی بیشتر داشته باشند را در ادامه می خوانید.

1.نسبت به تغییرات انعطاف پذیرند.

یک مدیر جوان به راحتی تغییرات را می پذیرد؛ آسان تر نظرات همکاران را می شنود. از تغییرات نمی ترسند و نسبت به ریسک ها خوش بین است.در همین زمینه 11 ویژگی شخصیت یک مدیر موفق را بخوانید.

2.الهام بخش و تاثیرگذار رفتار می کنند.

مدیران جوان می دانند چطور به همکاران و اعضای تیم انگیزه بدهند. نتایج این تحقیق نشان داده مدیران جوان بهتر از مدیران میانسال و با تجربه بلدند با تشویق کارکنان را برای تلاش بیشتر ترغیب کنند. استراتژی این رهبران جوان در اصطلاح علم مدیریت، استراتژی «کشیدن» است در حالی که رهبران میانسال معمولا روش سنتی «هل دادن» را به کار می‌گیرند (در تئوری مدیریتPull and Push Leadership، کشیدن به معنای ترغیب و تشویق کارکنان است و هل دادن به معنای دستور دادن به آنها).

3.از بازخوردها و نظرات استقبال می کنند.

یک مدیر جوان گوش شنوایی برای شنیدن بازخوردها و نظرات کارکنان دارد. مدیران جوان همیشه به دنبال بهبود عملکرد و دریافت بازخورد هستند و برخلاف مدیران سنتی، از شنیدن نظرات کارکنان استقبال می کنند و آنها را بی پاسخ نمی گذارند. از طرف دیگر یک مدیر موفق و جوان با روش های درست بازخورد دادن به همکاران هم به خوبی آشناست و به موقع از آنها استفاده می کند.

۴. پیشرفت دائمی هدف آنهاست.

مدیران جوان همیشه در حال جستجو برای روش‌هایی خلاقانه هستند تا کارها را به شکلی موثرتر و با کیفیت‌‌تر انجام دهند.

۵. روی نتایج متمرکز هستند.

مدیران جوان نتیجه گرا هستند و برخلاف مدیران سنتی که همیشه از وضعیت فعلی راضی اند برای رسیدن به هدف های بالاتر انرژی زیادی صرف می کنند.

۶.اهداف بلند پروازانه دارند.

یک مدیر جوان همیشه اهداف بزرگتر را تصور می کند؛همین ایده آل گرایی زمینه را برای ارتقا عملکرد و بازدهی کارها بیشتر می کند.

7.برای ارتباطات کاری و همکاران وقت می گذارند.

یک مدیر جوان به خوبی می داند چطور با ارتباط مستقیم بین اعضای تیم همدلی ایجاد کند؛ مدیران جوان برخلاف مدیران سنتی به کمک تکنیک های جدید ارتباطی در میان همکاران حس ارزشمند بودن ایجاد می کنند و از این طریق به آنها حس رضایت شغلی می دهند.

 

کارکنان شما چقدر از کارشان رضایت دارند؟ با تست رضایت شغلی کاران میزان رضایت کارمندان تان را بسنجید

 

به نظر شما مدیران جوان چه ویژگی های منحصر به فرد دیگری دارند؟

بیشتر بخوانید:

10 رفتار موفق ترین مدیران دنیا را بشناسید

10روش برای اینکه به کارمندان بازخورد موثر بدهیم

7 هنر و مهارت رهبری در محیط کار را بشناسید

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!