کاریابی ها چگونه افراد جویای کار را پیدا می کنند؟

پیدا کردن نیروی کار برای خیلی از کسب و کارها یک دغدغه بزرگ است. کاریابی‌ها و به ویژه کاریابی‌های آنلاین و اینترنتی راه‌های مختلفی برای پیدا کردن افراد جویای کار دارند که در این مقاله کاران به آنها اشاره کرده‌ایم.

کاریابی ها چگونه افراد جویای کار را پیدا می کنند؟

 

در حال حاضر به صورت کلی دو نوع کاریابی وجود دارد:

  • کاریابی سنتی
  • کاریابی الکترونیکی یا آنلاین

یک کاریابی سنتی چگونه افراد جویای کار را پیدا می‌کند؟

در حالت اول موسسات کاریابی سنتی، مراکزی با عنوان شرکت و یا دفتر کاریابی هستند که با کسب مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کنند. خیلی از کارجویانی که از سمت وزارت کار به این کاریابی‌ها معرفی می‌شوند می‌توانند برای پیدا کردن فرصت‌های شغلی مناسب به صورت حضوری به موسسه‌های خصوصی کاریابی مراجعه کنند. علاوه بر این تمام افرادی که جویای کار هستند می‌توانند با پیدا کردن لیست این کاریابی‌ها در سایت وزارت کار به نزدیک ترین اداره کاریابی نزدیک محل زندگی خود مراجعه کنند؛ سپس اطلاعات و سوابق شغلی خود را ثبت کرده و البته مبلغی (مصوب وزارت کار) بابت پیدا کردن شغل به کاریابی پرداخت کنند.

این دفاتر کاریابی که با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف در ارتباط هستند می‌توانند فرصت‌های شغلی موردنیاز کارفرمایان را از طریق کانال‌های اطلاع رسانی به کارجویان اعلام کنند و یا اینکه خودشان کارجویان مناسب را برای استخدام به این شرکت‌ها معرفی کنند.

 در کاریابی سنتی، کارجویان به تمام موقعیت‌های شغلی موجود دسترسی ندارند و تنها از طریق افرادی که در کاریابی حضور دارند و مشاوره می‌دهند می‌توانند از چند شغل پیشنهادی مطلع شوند.

 

در یک ویدئوی کوتاه با خدمات کاریابی آنلاین کاران آشنا شوید

 

در کاریابی آنلاین چگونه افراد جویای کار را پیدا می‌کنند?

به طور کلی هر نوع شغل‌یابی که از طریق اینترنت انجام می‌شود کاریابی آنلاین یا همان کاریابی اینترنتی محسوب می‌شود.

معمولا خدمات به کارجویان در کاریابی‌های آنلاین رایگان است. اگر به یک سایت کاریابی مراجعه کنید متوجه می‌شوید چه امکاناتی برای اتصال فرصت‌های شغلی به کارجویان وجود دارد. علاوه بر امکان ساخت رزومه آنلاین، اغلب کاریابی‌های آنلاین منابع مشخصی برای درج آگهی دارند؛ این سایت‌ها به صورت روزانه و یا لحظه‌ای آگهی‌های استخدامی برای مشاغل مختلف منتشر می‌کنند.

در کاریابی‌های آنلاین کارجویان تعداد زیادی از آگهی‌های شغلی از تهران و تمام شهرها را که توسط کارفرمایان ایجاد شده مشاهده می‌کنند و می‌توانند با توجه به مهارت‌هایی که دارند به آنها درخواست همکاری بدهند.

همان طور که اشاره کردیم، در این نوع کاریابی‌ها معمولا بخشی با عنوان رزومه ساز آنلاین وجود دارد که کارجویان می‌توانند به آن مراجعه کرده و اطلاعات و سوابق شغلی خود را در آن ثبت کنند. کارجویان می‌توانند از فیلتر هایی که در این سایت‌ها وجود دارد استفاده کنند و رزومه خود را برای آگهی‌های شغلی مناسبی که کارفرمایان ثبت کرده اند ارسال کنند. به طور کلی کاریابی‌های آنلاین به کارجویان کمک می‌کند بهتر و دقیق تر به دنبال شغل باشند.

در کاریابی‌های آنلاین کارفرمایان با طیف وسیعی از کارجویان می‌توانند ارتباط برقرار کنند و با توجه به نیازشان بهترین نیرو را استخدام کنند. استخدام از طریق کاریابی‌های الکترونیکی علاوه بر سرعت و دقت بیشتر در دریافت رزومه، مزایای دیگری مثل  برند سازی، کاهش هزینه‌های جذب نیرو و فرایند استخدام و صرفه جویی در زمان را هم شامل می شود.

در کاریابی آنلاین کاران  کارفرمایان می‌توانند به راحتی آگهی‌های شغلی موردنیاز خود را ثبت کنند و بهترین نیرو ها را برای استخدام دعوت به همکاری کنند.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره کاریابی آنلاین

چگونه بهترین فرصت‌های استخدامی را دریافت کنیم؟

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!