افراد مهارت دیده سریع تر جذب بازار کار می شوند

برنامه آموزشی سازمان فنی و حرفه ای برای آماده سازی و آشنایی دانشجویان با محیط کار اجرایی می شود.

افراد مهارت دیده سریع تر جذب بازار کار می شوند

به گزارش خبرگزاری ایسنا، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ارائه آموزش‌های جوار دانشگاه به دانشجویان به منظور آشنایی با محیط کار خبر داد و گفت: برقراری پیوند میان آموزش‌های مهارتی، آموزش عالی و صنعت موجب جذب نیروهای ماهر به بازار کار می‌شود.

رضا باجولوند درباره اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور نزدیک کردن دانشگاه‌ها و صنایع در زمینه‌ی آموزش‌های مهارتی، اظهار کرد: خوشبختانه با تصویب قانون نظام جامع آموزش‌های مهارتی در سال گذشته، بسیاری از حوزه‌های مهارتی و صنعت بهم نزدیک شده‌اند، اما برای آنکه پیوند میان آموزش‌های مهارتی، آموزش‌های عالی و صنعت برقرار شود نیازمند هم‌افزایی هستیم.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات سازمان، ارتباطاتی است که با بخش صنعت دارد و در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد کرده است. همچنین طبق توافقاتی که با دانشگاه‌ها صورت گرفته، آموزش‌های جوار دانشگاه را داریم که در محیط خود دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شود تا زمینه‌ی آشنایی با محیط کسب‌وکار فراهم شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: از طریق ارتباط میان صنایع، آموزش و دانشگاه‌ها، صنعت نیروهای مورد نیاز خود را شناسایی و تربیت می‌کند و افرادی که از این طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند اکثراً در بنگاه‌های اقتصادی جذب کار شده‌اند که این امر هم به کیفیت‌بخشی کار و هم بهره‌وری بنگاه کمک کرده است.

باجولوند در پایان درباره‌ی بودجه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هزینه‌های سنگینی دارد و مثل آموزش‌های نظری دانشگاهی نیست، لذا با توجه به نیاز بازار کار و این‌که اشتغال نیازمند مهارت‌آموزی است به نظر می‌آید هرچه در این زمینه هزینه کنیم ارزشمند است.

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!