108 درصد از جمعیت فعال ایران بیکارند

مطابق جدیدترین آمار مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در بهار 98 نشان داده که 10.8 درصد از جمعیت فعال بالای 10 سال ایران بیکار هستند

108 درصد از جمعیت فعال ایران بیکارند

 

به گزارش روابط عمومی مرکز آمار ایران، بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ١٣٩٧)، ١.٣ درصد کاهش یافته است.

مطابق این آمار، جمعیت شاغلان ١٠ ساله و بیشتر در این فصل ٢٤ میلیون و ٣٨٢ هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل (بهار ١٣٩٧)، ٣٢١ هزار نفر افزایش داشته است. بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در بهار ١٣٩٨، بخش خدمات با ۴۹.۶ درصد بیش‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با ۳۱.۵ درصد و کشاورزی با ١٨.٩ درصد قرار دارند.

 

محاسبه مبلغ مقرری بیمه بیکاری شما

 

نرخ بیکاری جوانان ١٥ تا ٢٩ ساله حاکی از آن است که ۲۳.۷ درصد از جمعیت فعال این گروه سنی در بهار ١٣٩٨ بیکار بوده‌اند. بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد، این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ١٣٩٧) ١.٨ درصد کاهش یافته است.

بررسی سهم اشتغال ناقص نشان می‌دهد که در بهار ١٣٩٨، ۱۰ درصد جمعیت شاغل، به دلایل اقتصادی (فصل غیرکاری، رکود کاری، پیدا نکردن کار با ساعت بیش‌تر و…) کم‌تر از ٤٤ ساعت در هفته کار کرده و آماده برای انجام کار اضافی بوده‌اند. این در حالی است که ٣٩.٣ درصد از شاغلین ١٠ ساله و بیش‌تر، ٤٤ ساعت و بیش‌تر در هفته کار کرده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

نرخ بیکاری جوانان ۲۴.۵ درصد اعلام شد

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!