مثبت ‌اندیشی در محل کار: مزایا و نکات

مثبت ‌اندیشی فرآیند قدرتمندی است که می‌تواند زندگی حرفه‌ای شما را به شکل‌های مختلف بهبود ببخشد. مثبت‌اندیشی در محل کار ممکن است به شما کمک کند باانگیزه بمانید و با دیگران بهتر کار کنید. در این مقاله به مزایای حرفه‌ای تفکر مثبت، چگونگی شروع مثبت ‌اندیشی و نکاتی برای حفظ نگرش مثبت می‌پردازیم.

مثبت ‌اندیشی در محل کار: مزایا و نکات

مثبت اندیشی چیست؟

مثبت اندیشی روشی برای پردازش اطلاعات با دیدگاهی خوش‌بینانه است. مثبت اندیشان بزرگ می‌دانند که زندگی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما آنها به جای شکست، با قاطعیت با چالش‌ها برخورد می‌کنند. آنها مصمم به پیش حرکت می‌کنند و سعی می‌کنند موانع را بردارند.

از آنجایی که آن‌ها به عنوان افراد دارای نگرش مثبت به خود و توانایی‌هایشان و همچنین توانایی‌های دیگرانی که با آنها کار می‌کنند باور دارند، مطمئن هستند در هر شرایطی برای موفقیت تلاش خواهند کرد.

فواید مثبت اندیشی در محل کار

نگرش مثبت روی طرز تفکر شما در مورد کارتان و دیدگاهی که همکاران و مشتریان درباره شما پیدا می‌کنند، تاثیر می‌گذارد. موارد زیر تنها چند مورد از مزایای حفظ ذهنیت مثبت در کار است:

1- سطح استرس را کاهش می‌دهد

وقتی چالش‌ها را به‌عنوان شکست‌های جزئی ببنیید، به جای ایجاد استرس، احساس شادی بیشتری خواهید کرد و بهتر می‌توانید موانع حرفه‌ای را مدیریت کنید. مثبت اندیشان همچنین در هنگام بروز مشکلات روی آنها تمرکز نمی‌کنند. احساس شادی و پایین نگه داشتن سطح استرس خود در محل کار به شما کمک می‌کند تا در حرفه خود پیشرفت کنید.

2- بهره‌وری را افزایش می‌دهد

مثبت اندیشی مغز شما را تحریک می‌کند تا مطمئن شود که در بهترین حالت خود عمل می‌کند. همچنین سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود هوشیارتر و متمرکزتر برای انجام وظایف خود حضور داشته باشید. همان‌طور که استرس شما را کاهش می‌دهد، مثبت اندیشی به شما کمک می کند تا برای بهبود تمرکز خود واضح‌تر فکر کنید.

3- حل مسئله را بهبود می بخشد

افراد مثبت اندیش برای در نظر گرفتن احتمالات مختلف آماده‌تر هستند که این ویژگی خوبی برای حل مسئله است. این توانایی برای همه از نمایندگان خدمات مشتری که هر روزه با مشتریان مختلف مواجه هستند تا مهندسانی که محصولات جدید را توسعه می‌دهند مفید خواهد بود.

4- امکان کسب مهارت بهبود می‌یابد

همان‌طور که مثبت اندیشی ذهن شما را باز می‌کند، به شما کمک می‌کند تا از همکاران خود یاد بگیرید و مهارت‌های جدید را از طریق برنامه‌های آموزش رسمی کسب کنید. همچنین تمایل بیشتری برای امتحان کردن چیزهای جدید خواهید داشت، زیرا احساس اطمینان بیشتری می‌کنید که می‌توانید مهارت کسب کنید.

5- تعامل را تسهیل می‌کند

بسیاری از مردم به طور طبیعی به سمت افراد مثبت گرایش پیدا می‌کنند که ایجاد روابط سالم در محل کار را آسان‌تر می‌دانند. هنگامی که این روابط شکل گرفت، مثبت اندیشان تعامل و برقراری ارتباط با همکاران خود را آسان‌تر از دیگران می‌یابند. وقتی با دیگران تعامل خوبی داشته باشید، کار تیمی و شبکه‌سازی را آسان‌تر می‌کنید و افراد بیشتری را کشف می‌کنید که از ایده‌ها و مسیر شغلی شما حمایت می‌کنند.

 

5 روش ساده برای اینکه مثبت اندیش باشیم

 

چگونه مثبت فکر کنیم

تغییر نگرش و مثبت اندیشی یک عادت حرفه‌ای ارزشمند است. از آن‌جایی که هر فرد متفاوت است، این تکنیک‌ها می‌توانند متنوع باشند. با این حال، از تکنیک‌های زیر می‌توان به عنوان راه‌های گسترش مثبت اندیشی نام برد:

1- عادات فکری خود را ارزیابی کنید

اگر در جلسه ای با فردی هستید که رفتاری تا حدودی منفی دارد، اولین فکر شما چیست؟ در این شرایط، گام های کوچکی بردارید تا عادات فکری خود را دوباره به دست آورید تا مثبت‌تر باشید. به عنوان مثال اگر آنها مشارکت شما در جلسه را دوست ندارند یا از آن قدردانی نمی‌کنند، می‌توانید فکر خود را تغییر دهید. مثلا در نظر بگیرید که آنها ممکن است روز بدی داشته باشند یا استرس دیگری در زندگی خود خارج از محل کار تحمل می‌کنند.

2- مراقبت از خود را تمرین کنید

تقریباً 8 ساعت خواب در هر شب به شما کمک می‌کند تا در محل کار بهتر عمل کنید. خوردن یک رژیم غذایی مغذی و متعادل همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا احساس انرژی کنید و برای انجام وظایف خود آماده باشید.

3- از فعالیت‌های تقویت‌کننده خلق و خو لذت ببرید

برای فعالیت‌های مثبتی که استرس را از بین می‌برند و خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشند، وقت بگذارید. فعالیت‌هایی مانند مدیتیشن، یوگا، گذراندن وقت باکیفیت با دوستان، سرگرمی یا فعالیت دیگری که از آن لذت می‌برید. هر چیزی که به شما احساس خوبی می‌دهد باید دیدگاه شما را بهبود بخشد.

4- قدردانی را تمرین کنید

توجه به چیزهایی که به خاطر آنها سپاسگزار هستید، مانند موفقیت‌ها و سایر عناصر مثبت زندگی‌تان، می‌تواند طرز فکر شما را بهبود بخشد. می‌توانید چیزهای خوبی را که هر روز رخ می‌دهد در یک دفترچه یادداشت کنید.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!