5 روش ساده برای اینکه مثبت اندیش باشیم

شما چقدر نسبت به زندگی و اتفاق های آن خوش بین هستید؟ می دانستید مثبت اندیشی این روزها یک هنر است؟در این مقاله کاران با تکنیک های جالب و در عین حال ساده مثبت اندیشی بیشتر آشنا می شویم.

5 روش ساده برای اینکه مثبت اندیش باشیم

 

چرا خوش بینی مهم است؟

خوش بینی یا همان مثبت اندیشی یکی از فاکتورهای بسیار مهم هوش هیجانی ماست. خوش بینی یعنی توانایی زیرکانه نگاه کردن به زندگی و تقویت نگرش های مثبت، حتی اگر اتفاق های بد در اطرافمان بیافتد و احساس منفی داشته باشیم.

1.سعی کنید بر نکات مثبت تمرکز کنید.

یک راه بسیار ساده برای تمرین خوش بینی این است که تا جای ممکن به نکات مثبت هر اتفاق نگاه کنیم. ممکن است ابتدا این تمرین سخت باشد اما با تکنیک های خودآگاهی درباره رفتار و کنترل احساس و افکارمان می توانیم خوش بینی را تبدیل به یک عادت روزمره کنیم. خیلی ها طور پیش فرض منفی هستند. باید تلاش کنید هر زمان به ورطه بدبینی افتادید به خودتان یادآوری کنید که هر اتفاقی هرچقدر هم بد و ناخوشایند قطعا نکات مثبتی هم دارد که باید کشف کنید.

 

چقدر انسان خوش بینی هستید؟ با تست هوش هیجانی کاران خودتان را بیشتر بشناسید

 

2.تمرین کنید قدردان باشید.

اگر می خواهید در همه حال خوش بین و مثبت باشید باید یاد بگیرید که سپاسگزار باشید. افرادی که سپاسگزار هستند تقریباً همیشه خوش بینند زیرا برای آنچه که دارند  قدردان هستند. آن‌ها از این واقعیت قدردانی می‌کنند که می‌توانند بدون درد نفس بکشند، می‌توانند غذا بخورند، افرادی هستند که آن‌ها را دوست دارند و توانایی اندیشیدن و رشد دارند.

سپاس‌گزار نبودن، منبع بسیاری از بدبختی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در جهان است. فراموش نکنید اگر حس ناراحتی و بدبختی داشته باشید، خوش بین بودن بسیار سخت می‌شود و حس ناراحتی و بدبختی از قدردان نبودن نشاءت می‌گیرد.

3.از خودتان بپرسید از هر اتفاق و یا رفتار چه چیزی یاد گرفتید؟

تلاش کنید درباره هر اتفاق خوب فکر کنید. تمرین های ذهن آگاهی به شما کمک می کند در لحظه به خودتان و رفتارتان و اتفاق های اطرافتان خوب فکر کنید و حتی خودتان را مجبور کنید از آنچه اتفاق افتاده درس بگیرید، حتی اگر تمام چیزی که یاد می‌گیرید این باشد که زندگی  گاهی تلاش می‌کند شما را به زمین بزند.

4.با افراد خوش بین وقت بگذرانید.

وقتی اطرافتان را با آدم های منفی نگر و اغلب ناراضی پر کرده اید، قطعا خوش بین بودن خیلی سخت می شود. تلاش کنید تا جای ممکن از دوستان و آشنایانی که مدام غر می زنند و نسب به همه چیز نگرش منفی دارند دوری کنید و دنبال وقت گذراندن با آدم های خوش بین و مثبت اندیش باشید.

5.روش های شاد بودن و خندیدن را پیدا کنید.

قطعا شما هم سرگرمی هایی دارید که خوشحال تان می کند. سعی کنید با شناسایی دقیقا این عوامل حتما در طی روز برای خودتان وقت بگذارید. هرگز فراموش نکنید خندیدن همیشه بهترین دارو و درمانی است که می تواند برای شما تاثیرگذار باشد. شادی و خنده های از ته دل باعث تولید سروتونین می شود که باعث آرامش یافتن مرکز استرس در مغز می شوند. سعی کنید برای شاد بودن با خانواده و دوستان مورد علاقه تان حتما در طی روز وقت بگذارید؛ مطالب مثبت و انرژی زا مطالعه کنید؛ حتما در طی روز مخصوصا بعد ازکار، ورزش کنید و حتی فیلم هایی که شما را شاد می کنند و یا آرامش می دهند ببینید.

 

برگرفته از سایت:

 https://www.pickthebrain.com

 

بیشتر بخوانید :

چگونه با 6 تکنیک خودآگاهی موفق شویم؟

هوش هیجانی شما چقدر است؟

چرا شادی پیش زمینه موفقیت است؟

ذهن آگاهی چیست و چه تاثیری روی سلامتی و موفقیت ما دارد؟

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!