بهترین روش ها برای مصاحبه استخدامی آنلاین در ایران

مصاحبه های استخدامی ویدیویی و آنلاین یکی از روش های نوین و کاربردی برای جذب و استخدام افراد در شرکت هاست که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. این مصاحبه ها مزایای زیادی برای کارفرمایان و کارجویان دارند؛ از صرفه جویی در زمان و هزینه تا قابلیت انجام مصاحبه در هر شرایط مکانی؛ همگی ویژگی های مثبت یک مصاحبه آنلاین استخدامی هستند. در این مقاله کاران می خواهیم شما را با بهترین روش های انجام مصاحبه ویدیویی شغلی در کشورمان آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین روش ها برای مصاحبه استخدامی آنلاین در ایران

مصاحبه ویدیویی آنلاین چیست؟

مصاحبه ویدیویی آنلاین به معنای برقراری ارتباط تصویری میان کارفرما و کارجو به صورت زنده بر بستر شبکه ها و نرم افزارهاست. در واقع کارفرما و کارجو تصمیم می گیرند به جای مصاحبه حضوری استخدامی، جلسه خود را به صورت مجازی در یک تاریخ و ساعت مقرر برگزار کنند. کارجویان و کافرمایان به سادگی می توانند از خانه و یا هر مکان دیگری در این مصاحبه شرکت کنند. مدت زمان یک مصاحبه آنلاین استخدامی می تواند کاملا متغیر باشد، و درست مانند مصاحبه حضوری، می توان یک پنل مصاحبه تشکیل داد و داوران را به مصاحبه دعوت کرد.

 

اگر بیکار شده اید همین حالا تمام فرصت های استخدامی منتظر شما هستند

 

 مصاحبه ویدیویی آنلاین چه مزایایی برای کارفرما و کارجو دارد؟

  • مصاحبه شغلی در هر زمان و مکان قابل برگزاری است
  • کاهش هزینه های معمول حمل و نقل و برگزاری جلسه برای کارفرما و کارجو
  • صرفه جویی در زمان هم برای کارفرما و هم کارجو
  • امکان حضور افراد مختلف در این جلسات فراهم است.
  • کارجویان به هنگام مصاحبه استرس کمتری دارند.

 چگونه برای مصاحبه شغلی آنلاین آماده شویم؟(ویژه کارجویان)

بهترین برنامه ها برای مصاحبه آنلاین استخدامی

نرم افزارهای زیادی برای انجام مصاحبه های استخدامی آنلاین هستند که هر کدام محاسن و معایب خاص خود را دارند. در ادامه این مقاله کاران می خواهیم کاربردی ترین نرم افزارهای ویژه مصاحبه های استخدامی ویدیویی و آنلاین که در ایران بیشتر قابل استفاده است، را معرفی کنیم.

 اگر به دنبال تغییر شغل یا پیشرفت کاری هستید همین حالا به سادگی یک رزومه حرفه ای بسازید

۱.مصاحبه های ویدیویی از طریق نرم افزارهای دارای وب کم

تمام نرم افزارهایی که امکان برقراری تماس ویدیویی دارند، می توانند گزینه ای برای انجام یک مصاحبه استخدامی آنلاین باشند.البته در کشور ما برخی از این اپلیکیشن ها محدودیت استفاده دارند.

 اسکایپ(skype) یکی از متداول ترین نرم افزارها برای برگزاری یک جلسه مصاحبه استخدامی آنلاین است که به سادگی روی انواع موبایل و رایانه قابل نصب و اجراست. در مصاحبه های آنلاین استخدامی روی اسکایپ، کیفیت تصویری ویدیو ها در اسکایپ مناسب است و محدودیت زمانی هم برای برگزاری جلسه وجود ندارد.

وایبر(Viber) و اسنپ چت(Snapchat)، واتسپ(whatsappGoogle Duo و زوم(Zoom) هم از دیگر اپلیکشین هایی هستند که شما می توانید برای مصاحبه آنلاین استخدامی از آنها استفاده کنید. ویژگی مهم زوم و اسکایپ این است که می توانید از جلسه مصاحبه استخدامی آنلاین، ویدیو ضبط کنید؛ هرچند در نسخه رایگان زوم تنها امکان برقراری ۶۰ دقیقه جلسه برای شما فراهم است. با این حال آنچه که باعث می شود زوم در ایران چندان قابل استفاده نباشد الزام استفاده از فیلترشکن برای اتصال به این نرم افزار است که عملا قابل استفاده نیست!

نکته مهمی که درباره استفاده از همه این نرم افزارها وجود دارد این است که ویدیوی جلسه مصاحبه شما روی سرور خارجی قرار دارد و اگر به هر دلیل این ویدیو از دست برود امکان بازیابی و پیگیری آن فراهم نیست.

 

با موتور هوشمند جستجوی آگهی های استخدامی کاران استخدام شوید!

مصاحبه آنلاین ویدیویی استخدام

مصاحبه های استخدامی به کمک نرم افزارهای داخلی

دغدغه مهمی که برای کارفرمایان در مورد مصاحبه های استخدامی آنلاین وجود دارد، سادگی و در عین حال کارآمد بودن روشی است که می خواهند برای جذب و استخدام آنلاین افراد استفاده کنند.

طی مدت اخیر برخی پلت فرم های داخلی کاریابی، سرویس هایی را برای انجام مصاحبه های آنلاین ویژه استخدام راه انداری کرده اند. این سرویس ها امکان برگزاری یک جلسه مصاحبه استخدامی آنلاین را برای کارفرما و کارجو فراهم می کنند اما اغلب یا هزینه های هنگفتی از کارفرمایان دریافت می کنند و یا اینکه کارفرمایان را مجبور می کنند برای استفاده از این خدمات، حتما فرایند ثبت آگهی استخدامی را در سایت مربوط به کاریابی خود انجام دهند.

 

اگرکارفرما یا مدیر منابع انسانی هستید؛ اولین آگهی استخدام خود را در کاران هدیه بگیرید

 

برای پاسخ به این نیاز کارفرمایان و کارجویان، کاران به عنوان یک پلتفرم تخصصی حوزه کار و استخدام سرویسی ویژه برگزاری مصاحبه استخدامی ویدیویی را راه اندازی کرده است. برای استفاده از این سرویس نیازی نیست حتما در سایت کاران آگهی استخدامی خود را ثبت کرده باشید.

به عنوان کارفرما در هر کجا که آگهی استخدامی خود را منتشر کرده باشید می توانید با صرف یک هزینه اندک از بستر کاران برای مصاحبه مجازی خود استفاده کنید.سرویس مصاحبه آنلاین و ویدیویی کاران که تماما به زبان فارسی است به کارفرمایان و کارجویان امکان می دهد که:

 

  •  بتوانند به ساده ترین شکل ممکن در هر زمان و در هر مکان با یکدیگر یک جلسه مصاحبه استخدامی مجازی برگزار کنند.
  •  این جلسه استخدامی روی سرور امن داخلی قرار دارد به همین دلیل فایل ویدیوی مصاحبه شما همیشه قابل دسترس است.
  • شما به عنوان کارفرما می توانید از مدیران و داوران فنی برای حضور در مصاحبه آنلاین استخدامی دعوت کنید که در جلسه حضور داشته باشند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و  استفاده از سرویس مصاحبه آنلاین استخدامی کاران می توانید با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

چگونه برای یک مصاحبه استخدامی آنلاین آماده شویم(ویژه مدیران و مصاحبه کنندگان)

بهترین ابزارها و نرم افزارهای دورکاری برای استفاده در ایران را بشناسید

روش های درست مدیریت ارتباط با اعضای تیم در زمان دورکاری

موفق ترین شرکت ها چه قوانین اداری و مالی برای دورکاری دارند؟

۵ نکته واقعی برای یک دورکاری موفق در خانه؛ ویژه کارمندان

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!