چگونه برای مصاحبه شغلی آنلاین آماده شویم؟(ویژه کارجویان)

مصاحبه های آنلاین استخدامی به اندازه مصاحبه های حضوری مهم هستند و در واقع می توانند برای شما سرنوشت ساز باشند؛ به ویژه در این روزها که اغلب کارفرمایان و مدیران ترجیح می دهند برای کاهش رفت و آمد و مدیریت بهتر زمان و هزینه، از مصاحبه های آنلاین ویدیویی برای جذب و استخدام همکاران حود استفاده کنند.

چگونه برای مصاحبه شغلی آنلاین آماده شویم؟(ویژه کارجویان)

اگر یک کارجو هستید باید بدانید که مصاحبه استخدامی آنلاین هم برای شما خالی از فایده نیست؛ به کمک این مصاحبه ها مجبور نیستید برای رسیدن به محل مصاحبه مسافت طولانی طی کنید یا اینکه در ترافیک بمانید؛ حتی استرس تان هم برای حضور در مصاحبه به مراتب کمتر می شود. با این حال یک مصاحبه شغلی آنلاین ویدیویی، علاوه بر تکنیک های رایج در مصاحبه های شغلی، نیاز به رعایت یکسری اصول و آداب دارد که می خواهیم در این مقاله کاران به آنها اشاره کنیم. پس با ما همراه باشید.

فضای آرام و مناسب انتخاب کنید

حتما پیش از مصاحبه استخدامی، ابتدا آرام ترین و مناسب ترین فضای خانه را برای انجام مصاحبه انتخاب کنید. فضای پشت سر و اطرافتان برای مصاحبه شغلی آنلاین باید حتما مرتب، منظم و آراسته باشد. این موضوع در ارزیابی شما به عنوان یک کارجو تاثیر گذار است. اگر برایتان مقدور است زنگ های هشدار مربوط به سایر برنامه های موبایل و یا کامپیوترتان را خاموش کنید تا در حین مصاحبه حواس شما و مصاحبه کننده پرت نشود.

اگر کارفرما یا مصاحبه کننده هستید برای برگزاری مصاحبه استخدامی آنلاین این مقاله را بخوانید

نرم افزار و شبکه تان را برای مصاحبه چک کنید

هر شرکتی برای مصاحبه شغلی آنلاین ویدیویی خود ممکن است از نرم افزار ویژه ای استفاده کند؛ حتما پیش از مصاحبه مطمئن شوید که باید کدام اپلیکیشن یا نرم افزار را روی گوشی و یا سیستم رایانه ای تان نصب کنید. (برای آشنایی با انواع نرم افزارهای مصاحبه شغلی آنلاین می توانید اینجا کلیک کنید) حتما پیش از مصاحبه، اتصال تان به اینترنت و نرم افزار مورد نظر را چک کنید تا در وسط مصاحبه با مشکلات فنی مواجه نشوید. با توجه به اشکالاتی که ممکن است در ارتباط اینترنتی حین مصاحبه استخدامی پیش بیاید، از اینکه مجبورید چند بار جملات را بگویید یا از مصاحبه گر بخواهید دوباره سوال را تکرار کنید، کلافه نشوید و با شکیبایی گفتگو را ادامه دهید.

حتما لباس رسمی بپوشید

درست مانند یک مصاحبه حضوری، برای مصاحبه شغلی آنلاین ویدیویی هم لازم است لباس مناسب و رسمی به تن کرده باشید. این موضوع به جدی بودن فضای مصاحبه و حفظ اعتماد به نفس تان هم کمک می کند.

مصاحبه استخدامی آنلاین ویدیویی

رزومه تان را از قبل مرور کنید

حتما پیش از مصاحبه استخدامی آنلاین، فایل رزومه ای که برای کارفرما فرستاده اید را یکبار به درستی مرور کنید تا وقتی مدیر مصاحبه کننده درباره بندهای مختلف رزومه از شما سوال پرسید، پاسخ های آماده داشته باشید.

به ارتباط چشمی و زبان بدن تان دقت کنید

در جلسه مصاحبه استخدامی آنلاین، زمان شما برای معرفی خودتان و توانمندی هایتان ممکن است کوتاه تر از  مصاحبه های حضوری باشد؛ با این حال سعی کنید با آرامش و تمرکز، اعتماد به نفس تان را حفظ کنید؛ خوب به سوال های مصاحبه کننده گوش کنید و شمرده حرف بزنید.با توجه به اینکه تمام ارتباط شما از طریق صدا و چهره است، واضح صحبت کنید و لبخند بزنید. حتما مراقب ارتباط چشمی و به ویژه حرکت دست ها و صورت تان باشید. در حین مصاحبه آنلاین ویدیویی سعی کنید ارتباط چشمی تان با مصاحبه کننده قطع نشود .(برای اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید مقاله کاران با عنوان زبان بدن حین مصاحبه را بخوانید)

همین حالا به سادگی یک رزومه حرفه ای بسازید و به استخدام موفق نزدیکتر شوید

از هندزفری مناسب استفاده کنید

در مصاحبه های ویدیویی استخدامی باید سعی کنید صدای شما به اندازه یک مصاحبه حضوری، رسا و تاثیر گذار باشد.به همین دلیل می توانید برای افزایش تمرکز روی صدا، از یک هندزفری مناسب در حین مصاحبه شغلی آنلاین استفاده کنید.

یک قلم و برگه در کنار خود داشته باشید

 یکی از مواردی که در حین مصاحبه آنلاین شغلی به کارفرما نشان می دهد شما فرد دقیق و منظمی هستید، نوت برداری از نکاتی است که مدیر مصاحبه کننده ممکن است از شما برای تست بپرسد؛ ار مصاحبه های ویدیویی استخدامی باید سعی کنید صدای شما به اندازه یک مصاحبه حضوری، رسا و تاثیر گذار باشد.به همین دلیل می توانید برای افزایش تمرکز روی صدا، از یک هندزفری مناسب ین نکات می توانند مواردی باشند که لازم است برای مصاحبه دوم استخدامی آنها را آماده کنید. به همین دلیل لازم است روی میز مصاحبه شغلی و یا کنار دست تان حتما یک برگه و خودکار بگذارید تا در صورت لزوم از آنها استفاده کنید.

به نظر شما در یک مصاحبه آنلاین ویدیویی استخدامی چه نکات دیگری باید رعایت شود؟ برای ما بنویسید

بیشتر بخوانید:

چطور در مصاحبه دوم شغلی موفق شویم؟

هفت نکته برای یک مصاحبه شغلی حرفه ای

۳ روش حرفه ای برای پیگیری نتیجه یک مصاحبه شغلی

نحوه استفاده درست از زبان بدن در مصاحبه های شغلی

بهترین روش ها برای مصاحبه استخدامی آنلاین در ایران

بهترین ابزارها و نرم افزارهای دورکاری برای استفاده در ایران را بشناسید

هفت قدم برای آمادگی حضور در مصاحبه شغلی

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!