آزمون هدایت شغلی

آزمون هدایت شغلی
100 دقیقه
۱,۰۷۹ نفر شرکت کننده

تناسب میان شغل و شاغل به منظور استفاده بهتر از استعداد، توانایی و مهارت‌های نیروی انسانی بسیار با اهمیت است. پاسخ هایی که یک کارجو به پرسش های تست تناسب شغل و شخصیت می دهد بیانگر علایق، توانمندی ها، مهارت ها و فعالیت های کاری اوست و در عین حال هم فرد و هم مدیران می توانند متوجه شوند یک فرد برای چه شغل هایی مناسب است.
تست هدایت شغلی کاران با کمک تیم حرفه ای روان آزمون سایا طراحی شده است. این آزمون شامل چند دسته بندی از سوالات است که فرد را در عوامل اثر گذار در انتخاب شغل شامل : علاقه مندی، مهارت ها، توانایی ها و فعالیت های کاری مورد سنجش قرار می دهد، که در ادامه توضیح کوتاهی در مورد هر بخش ارائه شده است.
علاقه مندی ها: بخش علاقه مندی های فرد خود در شش دسته بندی است و براساس بیشترین امتیاز کسب شده در این مرحله پیشنهاداتی برای دسته بندی کلی مشاغل مناسب فرد ارائه می شود. نکته تست تناسب شغل و شخصیت این است که اولویت‌های آخر لزوما به معنی علاقه نداشتن به آن حوزه نیستند بلکه به معنی ارجح نبودن آن شغل نسبت به سایر مشاغل است.
توانایی ها: مجموعه‌ای از توانایی‌های شناختی، حسی، جسمی و روانی - حرکتی که برای هر شغل لازم هستند با توانایی شرکت‌کننده در رنگ های مشخص مقایسه  می شوند.
مهارت ها: مهارت‌های پایه‌ای، حل‌مسأله ‌پیچیده، مهارت‌های فنی، مدیریت منابع، مهارت‌های سیستمی و اجتماعی هر کدام تعیین‌کننده موفقیت در گروهی از مشاغل هستند.
فعالیت های کاری: فعالیت های کاری اینکه فرد در چه فعالیت‌های کاری می‌تواند بهتر عمل‌کند پیش‌بینی ‌کننده خوبی از موفقیت او در کار است. این فعالیت‌ها شامل درون‌داد اطلاعات، تعامل با دیگران، پردازش‌های ذهنی، خروجی‌های کاری هستند.
اگر تست هدایت شغلی کاران به عنوان سنجش شغل و شاغل برای افراد کارمند استفاده شود می تواند به مدیران کمک کند تا مسیر ارتقاء شغلی دقیق تری برای همکاران خود ترسیم کنند.

مشاهده ادامه متن
زمان تست: 100 دقیقه
نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید