مهم ترین وظیفه یک کارمند اداری، انجام وظایف امور اداری و دفتری است. کارمندان بخش اداری وظایفی همچون پاسخگویی به تلفن، تایپ اسناد و نامهها، دفترداری، کار با دستگاههای اداری و بایگانی اسناد و مدارک و .... را بر عهده دارند. با این حال شرح وظایف یک کارمند با توجه به مجموعه ای که در آن استخدام شده تعریف می شود.
برای آشنایی با شرح وظایف کارمند اداری و مهارت های لازم برای کار اداری اینجا کلیک کنید.
حقوق کارمند اداری در شرکت های خصوصی، مدارس، بیمارستان ها، آموزشگاه ها و حتی فروشگاه ها کاملا متغیر است. با این حال درآمد یک کارمند اداری می تواند از حقوق پایه وزارت کار تا حدود 5 میلیون تومان با توجه به سابقه کاری، میزان کارانه و حتی اضافه کاری پرداخت شود. در حال حاضر حقوق یک کارمند اداری در ادارات و سازمان های دولتی در سال 99، تا حدود 6 میلیون هم برآورد شده است.
برای استخدام در شغل موردعلاقه تان احتیاج به یک رزومه دارید؛ همین حالا یک رزومه حرفه ای بسازید
برای اینکه یک کارمند اداری باشید حتما باید با نرم افزارهای آفیس و مهارت های رایانه ای به خوبی آشنا باشید. مهارت ها و دوره های آموزشی موردنیاز کارمند اداری را می توانید از اینجا بخوانید.