ثبت نام در نهمین آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی سال 1401

تمام علاقمندان برای استخدام در وزارتخانه ها و سازمان های دولتی می توانند در آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی سال 1400 ثبت نام کنند.

ثبت نام در نهمین آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی  سال 1401

 

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش و آموزش کشور، ثبت نام در نهمین دوره آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی  سال 1400 از 27 بهمن آغاز شده و تا 2 اسفند 1400 ادامه دارد.

منظور از دستگاه های اجرایی، تمام وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت های دولتی و کلیه دستگاه هایی است که طبق قانون به عنوان دستگاه اجرایی شناخته می شوندو می توان به شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک ها و بیمه های دولتی و .. اشاره کرد. براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، امسال قرار است بیشترین جذب نیرو در آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی به وزارت آموزش و پرورش اختصاص داشته باشد.

اگر علاقمند به استخدام در سازمان ها و دستگاه های دولتی هستید حتما مقاله چگونه در سازمان ها و اداره های دولتی استخدام شویم؟ را بخوانید.

شرایط عمومی داوطلبان شرکت در آزمون

1 .داشتن تابعیت ایران؛

2 .اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛

3 .التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛

4 .انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان؛

تبصره: با عنایت به ماده (8) مصوبه شماره 6795/1400/دش مورخ 1400/05/05 شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانش آموختگان برتر

مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی، نخبگانی که پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تایید مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح را شروع نموده و دوره آموزش نظامی خود را طی کرده اند، می توانند قبل از صدور کارت پایان خدمت در آزمون های استخدامی دستگاههای اجرایی مشمول ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری ثبت نام کنند. این دسته از افراد در صورت پذیرفته شدن در آزمون استخدامی، حداکثر تا یکسال (12 ماه) پس از تاریخ برگزاری آزمون (برای وزارت آموزش و پرورش مورخ 1401/02/16 و برای سایر دستگاههای اجرایی به غیر از وزارت آموزش و پرورش مورخ 1401/04/31 ،(نسبت به ارائه گواهی پایان خدمت خود به دستگاه اجرائی استخدام کننده اقدام کنند. در صورت عدم ارائه گواهی پایان خدمت توسط افراد مذکور در زمان مقرر، ادامه فرایند استخدامی آنها متوقف گردیده و حتی در صورت قبولی نهایی در آزمون مربوطه، استخدام و بکارگیری آنها کانلمیکن تلقی می شود. همچنین صدور شماره مستخدم، انعقاد قرارداد پیمانی و صدور حکم کارگزینی در بازه زمانی تعیین شده منوط به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت دائم است.

5 .داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند؛

6 .عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر؛

7 .نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر؛

8 .عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح؛

9 .داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاههای اجرایی و همچنین بازنشسته باشند؛

10 .به استناد ماده (94) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پستهای سازمانی در هر یک از دستگاههای اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا میباشند، پس از پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاههای اجرایی باشند.

علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام در آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی  سال 1400 و دریافت دفترچه ثبت نام در آزمون می توانند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

تیپ شخصیتی شما مناسب چه شغلی است؟ همین حالا می توانید با شرکت در تست MBTI کاران کشف کنید برای چه شغلی مناسب هستید.

تست MBTI

بیشتر بخوانید:

سوالات روانشناسی در مصاحبه استخدامی

آخرین اخبار آزمون استخدامی دستگاه های دولتی و بانک ها

 
نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!