استخدام مهندس معماری

در کاران آگهی‌های استخدام مهندس معماری را از همه کاریابی‌ها ببینید و با وضعیت استخدام مهندس معمار و حقوق آن بیشتر آشنا شوید.

استخدام مهندس معماری

مهندسین معماری می‌توانند با مدرک کارشناسی، برای استخدام طراح فنی ساختمان‌ها، استخدام ناظر اجرای طرح و استخدام سرپرست دفاتر مشاوره اقدام کنند.
مهندسان معماری که مدرک کارشناسی بالاتر دارند، به دلیل آموزش‌های بیشتر دروس هنری معماری، علاوه‌ بر استخدام برای طراحی‌ بناها می‌توانند در حوزه طراحی‌ و ساخت‌ ماکت‌ و طراحی‌ معماری‌ داخلی‌ استخدام شوند یا به‌ عنوان‌ ناظر ساخت‌ مشغول به کار شوند.


یک مهندس معمار می‌تواند به عنوان نقشه‌کش و کمک طراح هم استخدام شود. مهندس معمار و مهندس عمران (گرایش ساختمان) در برخی از واحدهای درسی و حتی شرح وظایف در طراحی بناها با هم مشترک هستند.
شرط اولیه برای اشتغال و یا استخدام مهندس معمار این است که بتواند کار نظارت بر ساختمان را با توجه به داشتن پروانه اشتغال انجام دهد به این معنی که صلاحیت نظارت داشته باشد.
مهندسین معماری می‌توانند برای ایجاد فرصت شغلی و استخدام به صورت پروژه‌ای هم کار کنند.

 

در کاران آگهی‌های استخدام مهندس معماری را از همه کاریابی ها ببینید.


استخدام با عنوان مهندس معمار به میزان زیادی به مهارت‌ها، شایستگی‌ها و تجارب او بستگی دارد.
با داشتن تجربه کاری و سرمایه لازم مهندس معمار می‌تواند شرکت مستقلی تاسیس کرده و به شکل قراردادی با سازمان‌ها، شرکت‌ها و افراد مختلف کار کند.

متوسط درآمد مهندس معماری نسبت به بسیاری از مشاغل در سطح قابل قبولی قرار دارد. به عنوان مثال مهندسان معمار که پروانه اشتغال به کار از سازمان نظام مهندسی دارند، بابت هر تاییدیه نقشه مبلغ مناسبی دریافت می‌کنند.
مهندس معماری که در بخش دولتی استخدام شود، مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می‌کند.
حقوق مهندس معمار که به عنوان کارشناس مشغول به کار است، در شرکتهای کوچک به طور متوسط بین سه میلیون پانصد هزار تومان تا نه میلیون تومان است.
البته لازم به ذکر است حقوق مهندس معمار در شرکت‌ها و شهرهای مختلف با توجه مهارت‌ها و تجربه آنها متفاوت است.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!