جدیدترین آمار بیکاری در سال 98

مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود جمعیت بیکاران در کشور را حدود 2میلیون و 950 هزار نفر اعلام کرد.

جدیدترین آمار بیکاری در سال 98

به گزارش خبرگزاری ایسنا مرکز آمار ایران اخیرا در تازه‌ترین گزارش خود از  رسیدن نرخ بیکاری به ۱۰.۵ درصد درسال ۱۳۹۸ خبر داده است.

براساس این آمار در بهار امسال از مجموع ۲۷ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۴۳۱ نفر جمعیت فعال کشور، ۲۴ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۴۴ نفر شاغل و ۲ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۶۸۷ نفر بیکار بوده‌اند

تا پیش از تابستان ۹۸، نرخ بیکاری برای جمعیت در سن کار بالای ۱۰ سال اعلام می‌شد، اما از فصل گذشته سن جمعیت در نیروی کار به ۱۵ سال تغییر یافت. توضیح مرکز آمار در این باره به این شرح است: «با توجه به تحولات اجتماعی صورت گرفته درخصوص سن ورود به بازار کار مقرر شده است، از این فصل سن اعلام نتایج طرح مذکور از ١٠ سال به ١٥ سال تغییر کرده است.» با متر جدید مرکز آمار برای محاسبه نرخ بیکاری، تحولات مثبتی رخ داده است؛ نرخ بیکاری تابستان ۹۸ نسبت به تابستان ۹۷ کاهش یافته است، اشتغال‌زایی افزایش یافته و نرخ مشارکت هم بیشتر شده است. نرخ ۵/ ۱۰ درصدی ثبت شده در تابستان امسال، کمترین نرخی است که بازار کار در طول ۵ سال گذشته دیده است.

 برابر آمارها،  سالانه  حدود ۸۰۰ هزار نفر نیروی جدید جویای کار به آمار بیکاران کشور افزوده و وارد بازار کار می‌شوند که بر این اساس فراهم کردن فرصت‌های شغلی لازم برای جوانان جویای کار و تحصیلکردگان دانشگاهی امری ضروری به شمار می‌رود. دولت در برنامه ششم توسعه، مکلف شده نرخ بیکاری را تا چشم‌انداز ۱۴۰۰ به ۸.۶ درصد کاهش دهد و در این راستا با اجرای طرح اشتغال روستایی، طرح تکاپو، طرح اشتغال فراگیر، طرح مشاغل خانگی و ساماندهی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در جهت مقابله با بیکاری گام برداشته است.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!