همه چیز درباره شغل ویزیتور و استخدام ویزیتور

استخدام ویزیتور، جزو ردیف‌های استخدام بازاریابی و فروش محسوب می‌شود و در هر سازمان یا شرکتی موردنیاز است. در این مقاله کاران می‌توانید با شغل ویزیتور بیشتر آشنا شوید و آگهی‌های استخدام ویزیتور را ببینید.

همه چیز درباره شغل ویزیتور و استخدام ویزیتور

 

ویزیتور کیست و چه وظایفی دارد؟

ویزیتورها نماینده یک شرکت یا بنگاه تجاری برای معرفی محصولات و خدمات به مشتریان و تشویق آنها برای خرید هستند.

ویزیتورها پس از معرفی محصولات و پذیرش مشتری برای خرید آن محصول، سفارش آنها را دریافت می‌کنند و در یک مدت زمان مشخص، مجددا به مشتری مراجعه کرده و سفارش جدید را ثبت می‌کنند.

به طور کلی ویزیتورها برای معرفی محصولات و خدمات به شکل‌های مختلفی، به سراغ خرده‌ فروشی‌ها و مشتریان می‌روند و با توانمندی‌های خود، محصول و خدمات را توصیف و تشریح می‌کنند.

نقش ویزیتور به عنوان شخصی که توضیح کامل و درستی در مورد محصولات ارائه می کند، بسیار اهمیت دارد. درواقع یک ویزیتور حرفه ای به راحتی می تواند با معرفی درست یک محصول و تکنیک های ترغیب، مشتریان را برای خرید کردن قانع کند؛ بنابراین ویزیتورها نقش مهمی در میزان فروش یک کسب کار دارند.

بنابراین اگر تصمیم دارید ویزیتور شوید حتما باید علاوه بر آشنایی با قواعد فروش و بازاریابی حتما برای دانستن اصول ارتباط موثر با افراد، کنجکاو و علاقمند باشید.

مهارت‌های مورد نیاز یک ویزیتور:

  • داشتن اعتماد به نفس بالا
  • قدرت بیان
  • ظاهر آراسته و منظم
  • داشتن صبر و حوصله
  • آشنا و مسلط به چیدمان فروشگاهی
  • مسلط به اصول بازاریابی و فروش
  • فعال و با انرژی

شرح وظایف ویزیتور:

  • معرفی محصولات و خدمات و تبلیغات لازم برای ترغیب مشتریان به منظور خرید
  • پاسخ گویی به پرسش های مشتریان برای خرید کالا یا خدمات
  • همکاری با واحد فروش برای قیمت گذاری محصولات
  • راهنمایی مشتریان برای استفاده از خدمات پس از فروش و حل مشکلات
  • مشارکت برای آماده کردن قراردادهای فروش و بازاریابی

 

بازار کار و استخدام ویزیتور:

 استخدام ویزیتور در کشور ما بازار کار خوبی دارد. از آنجا که ویزیتور در کشور ما نیازمند تحصیل در رشته دانشگاهی مشخصی نیست، ویزیتور بازار کار پرتقاضایی دارد. ساعت کاری یک ویزیتور اغلب با توجه به نوع محصول و حوزه های کسب و کار و مشتریان متفاوت است. خیلی از ویزیتورها در ساعت های اداری کار می کنند اما بعضی دیگر هم با توجه به قرارهای تعیین شده ممکن است هر ساعتی کار کنند.

 

 

حقوق و دستمزد ویزیتور:

درآمد و حقوق ویزیتورها معمولا به صورت پورسانت است. اما خیلی از شرکت ها و سازمان ها ممکن است به ویزیتورها علاوه بر پورسانت حقوق ثابت و بیمه هم بدهند. بنابراین حقوق ویزیتور در وهله اول با توجه به قیمت محصولات و خدماتی که معرفی می کند تعیین می شود؛ مثلا فروش ماشین آلات یا فروش تجهیزات پزشکی که قیمت های بالاتری دارند به مراتب درآمد بیشتری را نصیب ویزیتورها می کند.

بعضی از ویزیتورها در محل مستقر هستند و با روش هایی مثل بازاریابی تلفنی محصولات را به مشتریان معرفی می‌کنند اما در مقابل، فروش بعضی از محصولات به صورت حضوری است و باید ویزیتور برای فروش به سراغ مشتریان برود و این امکان وجود دارد که یک ویزیتور حتی برای معرفی یک محصول به خارج از شهر و یا کشور هم فرستاده شود؛ به طور کلی پورسانت ویزیتور حضوری از تلفنی بیشتر است.

 

تیپ شخصیت شناسی ویزیتور:

اگر می‌خواهید به عنوان ویزیتور استخدام شوید، همان طور که اشاره کردیم با توجه به جنس کارتان لازم است فردی فعال، خود جوش و نتیجه گرا باشید. مطابق نتیجه تست شخصیت شناسی MBTI بهترین تیپ شخصیتی برای استخدام شغل ویزیتور تیپ شخصیتیESTP است. در این مقاله می‌توانید درباره تیپ شخصیتی ESTP

 

اگر میخوای بدونی برای چه شغلی مناسبی در تست شخصیت شناسی کاران شرکت کن

 

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره شغل فروشنده

همه چیز درباره شغل کارشناس بازاریابی و آگهی های استخدام کارشناس بازاریابی و فروش

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!