ذهن آگاهی چیست و چه تاثیری روی سلامتی و موفقیت ما دارد؟

آیا مدام نگران آینده هستید و استرس دارید؟ یا موقع گوش کردن و یا یادگرفتن مطالب تمرکز ندارید؟ همه اینها می تواند نشانه هایی از نبود ذهن آگاهی باشد.

ذهن آگاهی چیست و چه تاثیری روی سلامتی و موفقیت ما دارد؟

ذهن آگاهی یا همان Mindfulness به معنی آگاه بودن از افکار، رفتار و هیجانات مان در هر لحظه است؛ یعنی اینکه بدانیم در لحظه چه احساسی داریم و چطور فکر می کنیم؛ ذهن آگاهی به ما کمک می کند روی مسائل، توجه و تمرکز بیشتری داشته باشیم و در کار و زندگی تصمیم های بهتری بگیریم.

چرا ذهن آگاهی مهم است؟

1.با ذهن آگاه تر می توانیم احساس واقعی مان را در لحظه بهتر بشناسیم به همین خاطر آرامش بیشتری داریم و از لحظات بیشتر لذت می بریم.

2.زمانی که آگاهی ذهنی بیشتری داریم، اضطراب و استرس مان کمتر است. چون آگاهانه فکر می کنیم و تصمیم می گیریم و نگران گذشته و آینده هم نیستید.

3.با یک ذهن هوشیار تمرکز ما برای یادگیری مطالب و انجام کارها چندین برابر می شود.

 

چقدر از حس درونی تان آگاه هستید؟ با تست ذهن آگاهی کاران کشف کنید چقدر هوشیاری درونی دارید

 

ذهن آگاهی چه کاربردی دارد؟

با یک ذهن آگاه تر کمتر از روی احساس و هیجان عمل می کنیم؛ به همین خاطر روانشناسان تلاش می کنند از کاربردهای ذهن آگاهی در روانشناسی بالینی و روانپزشکی برای درمان افسردگی،اضطراب،کاهش استرس و حتی درمان عادت های اشتباه استفاده کنند.

اگر می خواهید بدانید چقدر ذهن آگاهی دارید و در لحظه "حال" زندگی می کنید، تست ذهن آگاهی کاران به شما کمک می کند این ویژگی خودتان را بهتر بشناسید.

اگر امتیاز شما در تست ذهن آگاهی پایین و یا متوسط است اصلا نگران نباشید، با چند تمرین ساده و تکرار آن به مرور زمان می توانید میزان هوشیاری و ذهن آگاهی تان را تقویت کنید.

4 تکنیک تقویت ذهن آگاهی به شما کمک می کند به مرور ذهن هوشیارتری داشته باشید.

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!