معرفی شغل کارشناس دیجیتال مارکتینگ

استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال، یکی از مشاغل جدید حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. کارشناس دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده، حرفه و تخصصی است که وظیفه اش استفاده از فناوری ها و ابزارهای دیجیتال برای بازاریابی و اطلاع رسانی است. در این مقاله کاران با وظایف، مهارت ها و تیپ شخصیتی شغل کارشناس دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا شو.ید.

معرفی شغل کارشناس دیجیتال مارکتینگ

یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ چه وظایفی دارد؟

یک دیجیتال مارکتر یا همان کارشناس دیجیتال مارکتینگ، به کمک ابزارهای دیجیتال مثل وب سایت ها، شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن ها و غیره برای افزایش فروش و برندسازی یک کسب و کار تلاش می کند.

در واقع یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ، مسئول معرفی و تبلیغ یک برند در فضای آنلاین است. در شغل دیجیتال مارکتینگ، تمام فعالیت ها و استراتژی های کاری، در راستای اهداف کلی بازاریابی، فروش و تبلیغات یک شرکت صورت می گیرد. به همین دلیل یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ در واحد تبلیغات، فروش و بازاریابی یک کسب و کار استخدام می شود تا بتواند همگام با برنامه های تبلیغاتی و فروش شرکت، فعالیت کند. درادامه این مقاله کاران، با شرح وظایف یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ آشنا می شوید. 

وضعیت استخدام و بازار کار شغل کارشناس دیجیتال مارکتینگ

در شرایطی که هر روز هزینه تبلیغات و بازاریابی سنتی برای شرکت ها سنگین تر می شود، ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به دلیل هزینه کمتر، بیشتر مورد توجه کسب و کارها قرار گرفته است. علاوه بر هزینه نسبتا پایینی که ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با تبلیغات محیطی دارد، بازاریابی دیجیتال به دلیل قرارگیری در بستر اینترنت، روش فراگیرتری برای معرفی و تبلیغات یک برند، محصول و خدمات شرکت هاست.

برای استخدام در شغل موردعلاقه تان احتیاج به یک رزومه دارید؛ همین حالا یک رزومه حرفه ای بسازید

تقریبا تمام شرکت ها و کسب و کارها اگر بخواهند از ابزارهای دیجیتال برای مارکتینگ و یا همان بازاریابی استفاده کنند، یا باید کارشناس دیجیتال مارکتینگ استخدام کنند و یا اینکه از خدمات شرکت های فعال در زمینه بازاریابی دیجیتال بهره بگیرند. در هرصورت بازار استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ به دلیل افزایش استفاده شرکت ها و سازمان ها از خدمات بازاریابی دیجیتال بسیار پرتقاضا و گرم است. یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ بنا بر نیاز یک شرکت می تواند به صورت تمام وقت، پاره وقت و دورکاری استخدام شود که با توجه به سطح کار و میزان مهارت های یک دیجیتال مارکتر، حقوق و دستمزد آن کاملا متفاوت است.

 

همین الان آگهی های استخدامی رااز تمام کاریابی ها یکجا در کاران ببین

 

۷ وظیفه یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ  

  1. تولید محتوا و انتشار آن (بازاریابی محتوا) در شبکه های اجتماعی
  2. ایجاد و مدیریت کمپین های تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ
  3. بررسی و آنالیز نیاز مشتریان و تحلیل رفتار کاربران در کمپین های دیجیتال مارکتینگ
  4. جذب مخاطب هدفمند و کمک به توسعه فروش و برندینگ شرکت
  5. آشنایی با سئو و بهینه سازی سایت برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو
  6. محاسبه نرخ تبدیل در دیجیتال مارکتینگ
  7. آشنایی کافی با اصول طراحی و گرافیک سایت

 

اگر دنبال کار میگردی یا میخوای موقعیت بهتری پیدا کنی در عرض چند دقیقه رزومه ات رو بساز

 

مهارت ها و دوره های آموزشی مورد نیاز برای استخدام یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ

در شغل کارشناس دیجیتال مارکتینگ هم مانند بسیاری از مشاغل حوزه فناوری اطلاعات، نیازی نیست که افراد حتما فارغ التحصیل رشته دانشگاهی خاصی باشند؛ در واقع آنچه که برای استخدام یک دیجیتال مارکتر اهمیت دارد، داشتن مهارت ها و توانایی های فنی لازم برای فعالیت های دیجیتال مارکتینگ است. با این حال بسیاری از فارغ التحصیلان رشته های حوزه فناوری اطلاعات گزینه های خوبی برای استخدام به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ هستند؛ مشروط براینکه این کارشناسان دوره های حرفه ای دیجیتال مارکتینگ و آشنایی با سئو را گذرانده باشند و یا به صورت خودآموز با این شغل و شرح وظایفش آشنا باشند. یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید با مهارت های فنی زیر آشنا باشد:

  1. آشنایی با اصول تبلیغات دیجیتال به ویژه ابزارهای تبلیغات گوگل در دیجیتال مارکتینگ
  2. مهارت های مربوط به بازاریابی محتوا و تولید محتوای هدفمند متنی، تصویری و ویدیویی
  3. آشنایی کافی با شبکه های اجتماعی و انتشار هدفمند محتوا مطابق برنامه های مارکتینگ
  4. توانایی انجام سئو و آشنایی با الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی نمایش سایت در صفحات جستجوی گوگل
  5. آشنایی کافی با فرایندهای نرخ تبدیل دیجیتال مارکتینگ سایت
  6. تسلط کافی با اصول انواع تبلیغات در وب و به ویژه تبلیغات در گوگل
  7. توانایی مدیریت کمپین های تبلیغات دیجیتال
  8. آشنایی با سرویس های ایمیل مارکتینگ
  9. آشنایی لازم با نرم افزارهای گرافیک

با بسته "معرفی ام کن"فرصت های شغلی با شما تماس می گیرند
 

دیجیتال مارکتر

یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ همچنین باید مهارت های عمومی زیر را هم داشته باشد:

۱.توانایی برقراری ارتباط مناسب با اطرافیان

۲. روحیه کار گروهی

۳. قدرت حل مساله

۴. توانایی متقاعد کردن افراد

۵. خلاقیت

۶.تحلیل و پیداکردن راه های جدید با توجه به بازخورد قبلی

 

شخصیت شناسی کارشناس دیجیتال مارکتینگ

همان طور که اشاره کردیم یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید علاوه بر توانمندی های فنی، دارای ویژگی های شخصیتی مانند توانایی برقراری ارتباط مناسب با افراد و مخصوصا اعضای تیم خود نیز باشد. به همین دلیل قدرت تاثیرگذاری و روابط عمومی بالا یکی از مهم ترین ویژگی های شخصیتی یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ است. در واقع یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید هوش هیجانی بالایی داشته باشد؛ علاوه بر این ویژگی، توانایی حل مساله و تحلیل مسائل به ویژه رفتار مشتریان خصوصیت دیگر یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ است.

به روز کردن اطلاعات و علاقه به یادگیری، نکته ای دیگری است که باید درباره شخصیت یک دیجیتال مارکتر به آن اشاره کنیم. در تمام فعالیت های دیجیتال مارکتینگ از آنجا که ارتباط بسیار مستقیمی با تکنولوژی های فناوری دارد نیاز است که کارشناس دیجیتال مارکتینگ در هر سطحی، هر زمان به دنبال به روز کردن اطلاعات خود باشد.

 

اگر میخوای بدونی برای چه شغلی مناسبی در تست شخصیت شناسی کاران شرکت کن

 

چالش های یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ

شغل کارشناس دیجیتال مارکتینگ هم مانند سایر مشاغل حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات چالش ها و مسائل خاص خودش را دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  1. پیچیدگی های مربوط به اینترنت و شبکه های اجتماعی: الگوریتم های پیچیده گوگل و باقی موتورهای جستجو تا تغییرات لحظه ای در سطح فناوری های تازه وب و شبکه های اجتماعی یکی از چالش های مهم پیش روی هر دیجیتال مارکتر است.
  2.  زمان بر بودن مشاهده نتایج کارها در دیجیتال مارکتینگ: با وجود قابل محاسبه بودن یکسری از فرایندها در دیجیتال مارکتینگ، نتایج کمپین های تبلیغات دیجیتال و به ویژه فعالیت های سئو اغلب به زمان زیادی برای نشان دادن نتایج در گوگل و سایر موتورهای جستجو نیاز دارد.
  3. غیرقابل پیش بینی بودن رفتار کاربران: تحلیل رفتار کاربران و مشتریان، یکی از مهم ترین وظایف هر دیجیتال مارکتر است؛ برای اینکه بتواند برنامه ریزی درستی برای کمپین های تبلیغاتی انجام بدهد. با اینکه گوگل و شبکه های اجتماعی ابزارهای متفاوتی برای تحلیل رفتار کاربران در سایت ها و شبکه های اجتماعی دارند، اما باید درنظر گرفت که مشتریان و کاربران هر سایت به فراخور زمان و موقعیت های اجتماعی و خیلی عوامل دیگر رفتارهای پیچیده و غیرقابل پیش بینی دارند که یکی از چالش های مهم شغل دیجیتال مارکتینگ است.

از دیدگاه شما یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ چه وظایف دیگری دارد و با چه چالش هایی روبه روست؟

 

همین الان آگهی های استخدامی رااز تمام کاریابی ها یکجا در کاران ببین

 

بیشتر بخوانید:

چگونه یک رزومه حرفه ای بسازیم؟

با رزومه ساز رایگان کاران یک پروفایل حرفه ای بسازید

با آزمون های شخصیت شناسی کاران، خودتان را بهتر بشناسید

ویدئو رزومه بسازید و یک قدم جلوتر از بقیه باشید

همه چیز درباره شغل کارشناس روابط عمومی

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!