بهبود بازار کار و استخدام در کشورهای اروپایی

یونان، ایتالیا و اسپانیا بیشترین نرخ بیکاری را در میان کشورهای اروپایی دارند.

بهبود بازار کار و استخدام در کشورهای اروپایی

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در شرایطی شمار شاغلان در کشورهای اروپایی در منطقه یورو و اتحادیه اروپا افزایش یافته است همچنان سه کشور یونان، ایتالیا و اسپانیا بیشترین نرخ بیکاری را در این میان دارند.

بیشتر بخوانید: سوئیس بهشت شغلی جهان برای شاغلان خارجی

مرکز آمار اتحادیه اروپا اعلام کرده است نرخ اشتغال به طور متوسط در منطقه یورو ۱.۳ درصد و در اتحادیه اروپا ۱.۱ درصد افزایش یافته است. روند مثبت اشتغال‌زایی در کشورهای اروپایی از اواخر سال گذشته شروع شده است، به‌گونه‌ای که از اواسط هشتمین ماه سال قبل تا اواخر آن سال، برای ۳.۳ میلیون نفر در سطح اتحادیه اروپا شغل ایجاد شد تا بدین ترتیب نرخ اشتغال به طور متوسط در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا به ۵۷ درصد برسد.

بیشتر بخوانید: کدام کشورها،بهترین مقاصد برای مهاجرت کاری هستند؟

طبق این آمار که شامل آلمان نیست، ۲۲.۱ درصد از جمعیت ساکن در سطح اتحادیه اروپا از نظر کاری غیر فعال هستند یعنی یا توانایی کار کردن را ندارند و یا تمایلی برای کار کردن ندارند. تا پایان سال گذشته در سطح اتحادیه اروپا و در بین افراد ۱۵ تا ۷۴ سال، ۱۸۱.۸ میلیون نفر شاغل و ۸.۴ میلیون نفر نیز با وجود تلاش برای یافتن شغل بیکار بوده‌اند. در حال حاضر پایین‌ترین نرخ بیکاری کشورهای اروپای متعلق به جمهوری چک و آلمان و بالاترین نرخ بیکاری متعلق به یونان، ایتالیا و اسپانیا است.

بیشتر بخوانید: مهاجران ایرانی برای کار به کدام کشورها می روند؟

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

بیشتر بخوانید: کاران چگونه مشکل بیکاری شما را حل می کند؟

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!