5 مشکل شغل برنامه نویسی را بشناسید

برنامه نویسی به عنوان یکی از محبوب ترین و البته پردرآمدترین مشاغل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شناخته می شود. در این مقاله کاران با چالش ها و مشکلات شغل برنامه نویسی آشنا می شوید.

5 مشکل شغل برنامه نویسی را بشناسید

 در واقع برنامه نویس کسی است که می تواند انواع نرم افزار و کدها را در بسترهای مختلف مانند طراحی وب، تولید اپلیکیشنهای موبایل و سایر محیط ها مانند OS تولید کند.درباره شرح وظایف و مهارت های یک برنامه نویس از اینجا بخوانید.

 

برنامه نویسان در رده ها و شاخه های مختلف دسته بندی می شوند اما  ۵ دسته رایج در شغل برنامه نویسی شامل موارد زیر است:

  1. Application Programmers برنامه نویسان اپلیکیشن
  2. System Programmers‌ برنامه نویسان سیستمی‌
  3. Game Programmers‌ برنامه نویسان بازی‌
  4. Mobile Programmers‌ برنامه نویسان موبایل‌
  5. Web Programmers‌ برنامه نویسان وب‌

 

همین الان آگهی های استخدامی رااز تمام کاریابی ها یکجا در کاران ببین

 

آشنایی با شغل برنامه نویسی

 ۵ چالش و مشکل برنامه نویس ها

ماهیت پیچیده شغل برنامه نویسی اغلب مشکلات و چالش‌های ویژه ای هم ایجاد می‌کند. برای آشنایی با 5 مشکل عمومی برنامه نویس‌ها در سراسر جهان با ما در کاران همراه باشید:

۱.برنامه نویس ها باید حداقل به دو زبان برنامه نویسی مسلط باشند:

با توجه به رشد علم در دنیای دیجیتال و لزوم همگام شدن با تغییرات بهتر است برنامه نویسان به دو زبان برنامه نویسی مسلط باشند تا در صورت کنار گذاشته شدن یک زبان از دنیای برنامه نویسی، دچار مشکلی برای وقف دادن خود با زبان دوم نشوند. علاوه بر این آشنایی با دو زبان یا بیشتر در برنامه نویسی موجب می شود دایره کاری شما برای استخدام در شغل برنامه نویسی افزایش پیدا کند.

اگر می خواهید به عنوان یک کارآموز برنامه نویس استخدام شوید، بخوانید

۲.برنامه نویس ها اکثر زمان خود را پشت میز خود میگذارند و اغلب زمان کافی برای استراحت ندارند:

ممکن است برنامه نویسان زمان زیادی را بدون تحرک در پشت میز بگذارند.این موضوع در واقع عارضه شغل برنامه نویسی است. این عدم تحرک تاثیرات منفی زیادی مانند چاقی و درد شدید مفاصل را در پی دارد. گرچه سخت است اما برنامه نویسان باید  زمان خود را طوری برنامه ریزی کنند که بتوانند بخش کوتاهی از روز را به ورزش کردن اختصاص دهند.

۳.یک برنامه‌نویس باید برنامه ریزی زمانی مشخصی برای انجام وظایف خود داشته باشد:

برنامه نویسان وظایف گوناگون و همزمان بسیاری در حین برنامه نویسی دارند که برای پیشبرد همه آنها باید یک برنامه منسجم و مشخص برای اولویت دهی به وظایف شان در نظر بگیرند. در واقع موضوع برنامه ریزی زمانی برای رسیدن به هدف گذاری پروژه، یکی از بزرگترین چالش های این شغل است که به دلایل مختلف فنی هم ممکن است اتفاق بیافتد.

۴.برنامه نویس ها برای هماهنگی با جریان روز باید به طور مداوم در حال یادگیری باشند:

علوم رایانه و انفورماتیک به خودی خود ماهیت قابل تغییر و تحولی دارند. سرعت شتابان تغییر تکنولوژی ها باعث می شود یک برنامه نویس هر زمان نیازمند به روزآوری اطلاعات و دانش حرفه ای خود باشد.

در واقع شما به عنوان یک برنامه نویس باید حتما زمانی در طی روز به یادگیری نسخه های جدید زبان های برنامه‌نویسی و حتی زبان های جدید اختصاص دهید؛ چراکه در غیر این صورت فرصت های جدید شغلی را از دست می دهید و از بازار کار عقب می مانید.

۵. برنامه نویس ها باید در محیط کاری با تیم هماهنگ باشند:

این موضوع معضل بزرگ بسیاری از فعالان حوزه نرم افزار است؛ به ویژه زمانی که برنامه نویس ها باید برای پیشبرد پروژه با تمام اعضای یک تیم کاری در ارتباط باشند. گرچه به دلیل ماهیت این شغل، بسیاری از برنامه نویسان شخصیتی درون گرا دارند اما اهمیت کار گروهی باعث می شود که مدیران پروژه ها، شرکت ها و سازمان های مختلف در استخدام برنامه نویس ترجیح بدهند که فردی با تخصص های لازم و روحیه کار تیمی را استخدام کنند و این نکته ای است که هنوز برای بسیاری از برنامه نویسان یک چالش محسوب می شود.

 

 

اگر دنبال کار میگردی یا میخوای موقعیت بهتری پیدا کنی در عرض چند دقیقه رزومه ات رو بساز

 

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره مصاحبه استخدامی برنامه نویس

چگونه یک برنامه نویس موبایل استخدام کنیم؟

میانگین درآمد برنامه نویسان ایرانی.

آگهی استخدام برنامه نویس دورکاری، پروژه ای و پاره وقت

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!