چه شغلی انتخاب کنیم

چه شغلی مناسب من است؟ برای انتخاب شغل مناسب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ در این مقاله کاران با روش های درست انتخاب شغل بیشتر آشنا می شویم.

چه شغلی انتخاب کنیم

برای اینکه بدانیم چه شغلی انتخاب کنیم باید به سه موضوع مهم توجه داشته باشیم؛ علاقه، مهارت و نیاز بازار، سه فاکتور مهم برای انتخاب شغل مناسب هستند که در ادامه به آن می پردازیم.

علاقه:

نقش علاقه برای انتخاب شغل بسیار مهم است اما شاید برداشت ما از شغلی که به آن علاقه‌مند هستیم با آن چیزی که در عمل باید انجام دهیم متفاوت باشد. در واقع بخشی از علاقه‌مندی ما به یک شغل برگرفته از نوع شخصیت و استعداد ماست که باید به درستی آن را شناسایی کنیم.

اگر می خواهید شخصیت و استعدادهای خود را در راستای پیدا کردن شغل مناسب بسنجید در تست‌های شخصیت شناسی کاران شرکت کنید. تست هوش گاردنر یک آزمون بسیار جالب برای سنجش استعداد و توانایی های شما در هشت زمینه مختلف است. این تست شخصیت شناسی کاربردی در این زمینه به شما کمک می کند تا توانمندی ها و استعدادهایتان برای انتخاب شغل را بهتر بشناسید.

 

با شرکت در تست هوش گاردنر کشف کنید در چه زمینه هایی استعداد دارید؟

 

مهارت:

هرچه مهارت‌های لازم برای یک شغل را بیشتر داشته باشید، بهتر می توانید شغل مناسب پیدا کنید. اگر به شغلی علاقه دارید، حتما ابتدا باید مهارتهای لازم برای آن شغل را کسب کنید.

برای اینکه متوجه شوید برای چه شغلی مناسب هستید و چه مهارت هایی دارید در تست شخصیت شناسی  رایگان MBTI کاران شرکت کنید.

در این تست می‌توانید بفهمید کدام رشته تحصیلی و حتی استخدام شدن در چه شغلی مناسب شماست.

نیاز بازار:

به دلیل رقابتی که بین کارجویان برای به دست آوردن یک شغل مناسب وجود دارد در نظر گرفتن نیاز بازار و جامعه  یک موضوع بسیار مهم است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. باید تشخیص بدهیم که در حال حاضر و در آینده بیشتر به چه شغل‌هایی نیاز است و متوجه شویم کدام ‌یک از این شغل‌ها به علاقه و توانایی ما مرتبط است. با توجه به این موارد و البته متناسب با توانمندی ها و علاقه‌مان شغل آینده خود را انتخاب کنیم.

حالا که با همه جنبه‌های پیدا کردن یک شغل مناسب آشنا شده‌اید بهتر است برای خودتان یک رزومه  کاری حرفه‌ای بسازید. این رزومه شغلی به شما کمک می‌کند تا برای فرصت‌های استخدامی درخواست همکاری بفرستید.

با یک ثبت نام فوری در سایت کاران از طریق رزومه ساز آنلاین می‌توانید در عرض چند دقیقه یک رزومه شغلی مناسب بسازید. پلت فرم کاریابی کاران با توجه به عنوان شغلی رزومه‌تان فرصت‌های استخدامی را به شما معرفی می‌کند. 

اگر به دنبال فرصت های استخدامی می‌گردید با استفاده از موتور جستجوی کاران می‌توانید همه آگهی‌های استخدامی در ایران را به طور یکجا مشاهده کنید. کافی است عنوان شغلی موردنظر و شهر محل سکونت‌تان را وارد کنید و برای آگهی‌های استخدامی که متناسب با شغل موردعلاقه‌تان هستند رزومه و در خواست همکاری بفرستید.

بیشتر بخوانید:

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!