استخدام روانشناس در بهزیستی

استخدام روانشناس در بهزیستی یکی از پرتقاضاترین آگهی های استخدام روانشناس است و همیشه مورد توجه است. برای آشنایی با شغل روانشناس و همچنین نحوه استخدام روانشناس در بهزیستی این مقاله کاران را بخوانید.

استخدام روانشناس در بهزیستی

 

برای داشتن یک جامعه سالم و زندگی بهتر هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روانی به شغل روانشناس نیاز است. در واقع روانشناسان برای داشتن یک زندگی بهتر به ما کمک می‌کنند.

مقاله همه چیز درباره شغل روانشناس تمام اطلاعات لازم درباره یک روان شناس و شرح وظایف و مهارت‌هایش را به شما می‌دهد.

آگهی‌های استخدام روان شناس هر روز بیشتر از دیروز به چشم می‌خورند. از این نظر که به نسبت گذشته نیاز مردم برای استفاده از کمک روان شناسان بیشتر شده است.

در واقع به دلیل بالارفتن آگاهی عمومی و اهمیت سلامت روان در کنار سلامت جسم تعداد مراجعین به روانشناسان زیاد شده است. به همین علت در حال حاضر، تقاضا برای استخدام شغل روانشناس بالاست.

همین الان آگهی های استخدامی رااز تمام کاریابی ها یکجا در کاران ببین

یک روانشناس موفق می‌‌‌‌تواند ارتباط موثری با بیماران و اطرافیان در جامعه برقرار کنند. به همین دلیل مهم‌‌‌‌ترین ویژگی شخصیتی برای شغل روان شناسی برخورداری از روابط عمومی بالاست. روانشناسان باید در برابر مشکلات انعطاف پذیر باشند. حرفه روانشناسی ایجاب می‌‌‌‌کند که این افراد بتوانند خود را در فرآیند قضاوت درباره افراد حفظ کنند. قطعا استخدام روان شناسان با این ویژگی‌‌‌‌های شخصیتی می‌‌‌‌تواند بازدهی آن‌ها را در شغل روانشناسی بالا ببرد.بر اساس مدل شخصیتی  MBTI تیپ های شخصیتی ESFJ و INFJ و ENTP مناسب ترین تیپ ها برای شغل روانشناسی هستند. شما می توانید برای آشناییی تیپ شخصیتی خود در آزمونMBTI کاران شرکت کنید. همچنین برای مطالعه درباره آزمون  MBTI این مقاله را بخوانید.

اگر میخوای بدونی برای چه شغلی مناسبی در تست شخصیت شناسی کاران شرکت کن

تمام فارغ التحصیلان رشته روانشناسی در شاخه‌های مختلف می‌توانند با توجه به مدرک تحصیلی و مهارت‌هایشان به عنوان روانشناس در مراکز مختلف مشغول به کار شوند. مراکزی مانند مشاوره و کلینیک‌های روانشناسی، مدارس، بیمارستان‌ها، زندان‌ها و مراکز خدمات اجتماعی و بهزیستی همیشه نیاز بالایی به استخدام روانشناس دارند.

یکی از مراکزی که فارغ التحصیلان رشته‌های روانشناسی علاقه‌مند به استخدام در آن هستند سازمان بهزیستی کشور است.

خیلی وقت‌ها استخدام روانشناس در سازمان بهزیستی از طریق مراجع رسمی و برگزاری آزمون استخدامی سراسری صورت می‌گیرد. افراد واجد شرایط در این آزمون‌ها می‌توانند با کسب نمره قبولی و پشت سر گذاشتن مصاحبه استخدامی و با داشتن شرایط عمومی و اختصاصی دعوت به همکاری شوند.

 

برای استخدام در شغل موردعلاقه تان احتیاج به یک رزومه دارید؛ همین حالا یک رزومه حرفه ای بسازید

 

شرایط عمومی استخدام در سازمان بهزیستی:

۱-عدم اعتیاد به موادمخدر و عدم سابقه محکومیت جزایی

۲-انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی دائم برای آقایان

۳-داشتن سلامت جسمی و روانی و توانایی های لازم برای شغل مورد نظر

۴-عدم منع قانونی برای استخدام و نداشتن تعهد خدمت به دیگر سازمان ها

شرایط اختصاصی استخدام روانشناس و مددکار اجتماعی در سازمان بهزیستی:

۱-متقاضیان می بایست حتما بومی شهرستان های مورد تقاضا باشند.

۲-دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته های روانشناسی (گرایش بالینی، عمومی، مشاوره) و مددکاری اجتماعی و علوم اجتماعی گرایش خدمات اجتماعی 

۳-کسب حد نصاب نمره تعیین شده آزمون تخصصی (طبق منابع اعلام شده)،موفقیت در مصاحبه استخدامی روانشناس و سایرمراحل گزینش

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره شغل روانشناس

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!