چگونه کار پیدا کنیم؟

برای بسیاری از افراد که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و یا دانشجو هستند و یا حتی تحصیلات ندارند، این یک سوال اساسی است که چگونه کار پیدا کنیم. در این مقاله کاران از راه های کار پیدا کردن برای اولین بار گفتیم.

چگونه کار پیدا کنیم؟

برای افرادی که سابقه کار ندارند ممکن است پیدا کردن شغل و استخدام شدن قدری مشکل باشد ولی این دسته از کارجویان باید بدانند کسانی که در حال حاضر چندین سال سابقه کاردارند روزی مانند شما بودند. یادتان باشد پیدا کردن کار خوب هم یک مهارت است.

در ابتدا از خود بپرسید چه شغلی برای من مناسب است؟

با تست MBTI شما می توانید شناخت بهتری از خود پیدا کنید با نتیجه این تست متوجه می‌شوید استخدام شدن در چه شغلی مناسب شماست، این تست شغل‌های مناسب با توجه به تیپ شخصیتی شما را ارائه می‌کند.

 

 

 داشتن مدرک تحصیلی برا پیدا کردن کار کافی نیست، شما در ابتدا باید مهارت های لازم در زمینه شغل مورد علاقه تان را پیدا کنید؛ چراکه خیلی از افراد موفق با داشتن مهارت و پشتکار در انتخاب شغل موفق بوده اند.

نیاز بازار را بسنجید و بررسی کنید که در حال حاضر و در آینده بیشتر به چه شغل‌هایی نیاز است و تحلیل کنید که کدام ‌یک از این شغل‌ها به علاقه و توانایی تان مرتبط است.

در مورد شغل مورد نظرتان اطلاعات کسب کنید. در هنگام مصاحبه، کارفرمایان از شما در رابطه با اینکه چرا تمایل دارید در این زمینه شغلی استخدام شوید سوال می‌پرسند.

رزومه مناسب برای خود تهیه کنید و در آن به طور واضح مهارت‌های خود را قید کنید. برای استخدام شدن مهارت ارتباطی را دست کم نگیرید. با ثبت نام در سایت کاران از طریق رزومه ساز آنلاین می‌توانید یک رزومه شغلی مناسب بسازید. کاریابی کاران با توجه به عنوان شغلی رزومه‌تان فرصت‌های استخدامی را به شما معرفی می‌کند.

 

 

اگر سابقه کار ندارید می توانید در شرکت هایی که کارآموز جذب می کنند داوطلبانه مشغول به کار شوید و تجربه کسب کنید. توجه داشته باشید در3 سال اول ورود به بازار کار، فقط به فکر یادگیری و کسب تجربه باشید و به درآمد فکر نکنید. کارفرما را متوجه یادگیری و علاقه خود کنید. در مرحله بعدی می توانید اشتیاق‌تان را برای گرفتن شغل مورد نظر نشان دهید.

به سایت های کاریابی مراجعه کنید و به تفکیک شهر و رشته تحصیلی آگهی های شغلی را بررسی کنید. کاران با داشتن موتور جستجوی آگهی ها تمام فرصت های شغلی در ایران را به شما نمایش می‌دهد.

 

 

برای پیدا کردن کار مناسب می‌توانید علاوه بر سایت های کاریابی به شبکه های اجتماعی مثل لینکدین مراجعه کنید.

لیستی از شرکت ها و سازمان هایی که تمایل دارید با آنها همکاری کنید را تهیه کنید و در وب سایت آنها در قسمت همکاری با ما رزومه خود را ارسال کنید.

 

بیشتر بخوانید:

چگونه شغل دلخواهمان را پیدا کنیم؟

تمام فوت و فن موفقیت در مصاحبه شغلی

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!