ایده‌هایی برای کاهش هزینه در کسب و کار شما

در شرایط سخت اقتصادی، برای کسب و کارها و سازمان‌ها بیش از هر زمان دیگر مهم است که با راهکارهای مختلفی بتوانند هزینه‌های خود را کاهش دهند. از طریق کاهش هزینه‌ها می‌توان به ثبات درآمدی بهتری رسید و بدون تعطیل کردن کار، وضعیت موجود را مدیریت کرد. در راستای کاهش هزینه‌ها، ایده‌های مختلفی می‌تواند به کمک کسب و کار یا سازمان شما بیاید. از استخدام کردن فریلنسرها گرفته تا ایجاد شرایط دورکاری یا تغییر دادن نوع بازاریابی که انجام می‌دهید. در این مقاله، ایده‌های مهمی را جمع‌آوری کرده‌ایم که به‌خوبی بتوانید هزینه‌های خودتان را کاهش دهید.

ایده‌هایی برای کاهش هزینه در کسب و کار شما

1- به طور مرتب هزینه‌های شرکت‌تان را بررسی کنید

خیلی خوب می‌شد اگر یک کت جادویی در دفتر کارتان داشتید که نامحدود پول از آن خارج می‌کردید یا گاوصندوقی که هیچ‌گاه پولش تمام نمی‌شد. اما احتمالا هیچ‌کدام از این‌ها را ندارید و مجبور خواهید بود که مدام هزینه‌های خودتان را بررسی کنید. به این ترتیب، هزینه‌های اضافی را می‌توانید حذف کنید و بر روی هزینه‌های ضروری تمرکز کنید.

2- از بازاریابی الکترونیکی استفاده کنید

شکل‌های سنتی‌تر بازاریابی هنوز متداول هستند و ممکن است شما در کسب و کار خودتان بکار گرفته باشید. یادآوری این نکته ضروری است که این نوع از بازاریابی بسیاری اوقات، بازگشت سرمایه مناسب را ندارد. در نقطه مقابل انواع بازاریابی الکترونیکی و سوشیال مدیا با توجه به حداکثر بهینه‌سازی در موتورهای جست‌وجو و حضور کاربران فراوان می‌تواند بسیار موثر باشد.

3- زمینه دورکاری را فراهم کنید

بسیاری از کسب و کارها و شرکت‌ها سیاست‌های کار از خانه را در شرایط امروزی پذیرفته‌اند. اگر کسب‌ و کاری دارید که تا کنون دورکاری پرسنل را تست نکرده‌اید، شاید بد نباشد آن را مورد آزمایش قرار دهید.

با ترویج استراتژی‌های راه دور، حتی اگر فقط یک یا دو روز در هفته باشد، صرفه‌جویی فوق‌العاده‌ای در هزینه خواهید داشت. کم شدن هزینه‌های آب و برق شرکت از جمله این موارد است.

4- موجودی خودتان را در سطح کافی نگه دارید

در نگاه اول شاید داشتن موجودی بیشتر از تقاضا امری سودمند به نظر برسد، اما واقعا این‌گونه نیست. با نگه داشتن سطح موجودی و ارائه محصول خودتان در سطح مناسب، از بالا رفتن هزینه‌های تعمیر و نگهداری جلوگیری می‌کنید. امروزه راه‌های مختلفی برای مدیریت محصول و تولید وجود دارد که نیاز نباشد خودتان را در دام بیش‌تولیدی بیندازید.

5- کاغذ کمتر مصرف کنید

با اینکه به لطف فناوری‌ها مضرف کاغذ به طور کلی کمتر شده اما هنوز هم برخی سازمان‌ها و کسب و کارها ممکن است از کاغذ زیاد استفاده کنند. با صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و رو آوردن به فضای ابری و ذخیره‌سازی مجازی می‌توانید تا حد خوبی هزینه‌های این بخش را پایین بیاورید.

6- فریلنسرها را به کار بگیرید

استخدام فریلنسر یکی از بهترین تصمیم‌های سرمایه‌گذاری است که می‌توانید اتخاذ کنید، زیرا نیازی به پرداختن به پیامدهای مالیاتی مختلف و مقررات کاری در استخدام یک کارمند تمام وقت یا پاره وقت ندارید.

سه موقعیت عمده وجود دارد که می‌توان گفت شروع خوبی برای جستجوی یک فریلنسر فرارسیده است:

1- حجم کاری ناپایدار دارید. یعنی کار یا خیلی زیاد یا خیلی کم است.

2- پروژه‌ای که به یک مجموعه مهارت نادر یک بار نیاز دارد.

3- وجود وظایف نامنظم.

7- جریمه‌ها و پرداخت‌های اضافه را مدیریت کنید

بخشی از هزینه‌هایی که ممکن است برای کسب و کار شما مشکل ایجاد کند، پرداخت نکردن به موقع قبض‌ها، هزینه‌های مالیاتی و از این قبیل است. عمده دلیلش هم این است که حواس‌تان نیست و برخی تاریخ‌ها می‌گذرد و باید پول بیشتری پرداخت کنید. پس اگر بتوانید این هزینه را هم کنترل کنید، گام موثری برای هدر نرفتن پول‌تان برداشته‌اید.

8- تجهیزات و رایانه‌های کارکرده بخرید

تجهیز شرکت و کسب و کارتان با رایانه‌های نو و جدید، ایده‌آل خوبی است. ولی همیشه نمی‌توانید چنین هزینه‌هایی را انجام دهید. شاید شروع کسب و کارتان با رایانه‌ها و تجهیزات الکترونیک کارکرده هم قابل قبول باشد. در ادامه اگر شرایط بهتری را پیدا کردید می‌توانید به تدریج آن‌ها را با تجهیزات نوتر و جدیدتر جایگزین کنید.

9- هزینه‌های حمل و نقل و بسته‌بندی را کاهش دهید

برخی کسب و کارها ممکن است خیلی با هزینه‌های بسته‌بندی و حمل و نقل سروکار داشته باشند. در این شرایط باید به دنبال راه‌هایی باشید که قیمت مواد اولیه بسته‌بندی را کم کنید یا سیستم حمل و نقل را طوری انتخاب کنید که هزینه‌هایی بالایی روی دست‌تان نگذارد.

10- کارهای تکراری و وقت‌گیر را خودکار کنید

کارهای مختلفی ممکن است در شرکت شما وجود داشته باشد که به عنوان کارهای تکرارشونده و وقت‌گیر حساب می‌شوند. این می‌تواند شامل پاسخ دادن به ایمیل‌ها، سازماندهی جلسات یا پرداخت قبض‌ها باشد. می‌توانید بسیاری از این کارها را خودکار و سیستمی کنید و وقت کارکنان خودتان را نگیرید.

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!