6 نکته مهم برای اینکه با حقوق بالاتر استخدام شوید

مذاکره برای حقوق و دستمزد قطعا یکی از سخت ترین مراحل مصاحبه شغلی است اما با دانستن چند نکته کلیدی می توان موفق شد و از این مرحله استخدام نیز گذشت!

6 نکته مهم برای اینکه با حقوق بالاتر استخدام شوید

 اگر فرصت شغلی منحصر به فردی برایتان پیش آمده و مراحل مختلف یک مصاحبه استخدامی را طی کرده اید، وقت آن رسیده که برای رقم حقوقتان با کارفرما و یا مسئول منابع انسانی یک کسب و کار وارد مذاکره شوید. گرچه میزان توانایی، مهارت و تجارب شغلی شما تاثیر بسزایی در استخدام با حقوق بالاتر دارد اما نکاتی وجود دارد که احتمال موفقیت شما را در مذاکره برای تعیین حقوق تان افزایش می دهد. برای دانستن این نکات با کاران در این مقاله همراه باشید.

۱. مثبت مکالمه کنید

بدون شک یک مکالمه خوب و سازنده پیش شرط هرگونه مذاکره است؛ مصاحبه استخدامی با کارفرما هم از این قاعده مستثنی نیست؛ کلام مثبت و استفاده از ادبیات پر امید و در عین حال قاطع، در همان ابتدای کار به کارفرما القا می‌کند که شما کاملا پرانرژی و فعال، آماده بر عهده گرفتن مسئولیت های مختلف هستید. بنابراین مذاکره را با مکالمه مثبت شروع کرده و تاکید کنید با انرژی کافی، برنامه های مختلفی برای استخدام در این شغل دارید. به کار بردن ادبیات مثبت در مذاکره حقوق نشان می دهد شما اعتماد به نفس لازم برای استخدام در این موقعیت را دارید.

 ۵ جمله مرگبار در مذاکره حقوق و مزایا که نباید بگویید!

۲. درباره کسب و کار و حقوق پیشنهادیتان تحقیق کنید

جمع آوری اطلاعات کافی درباره کسب و کاری که می خواهید در آن استخدام شوید به طرز شگفت آوری به شما کمک می کند تا در مذاکره با کارفرما آگاهی بیشتری داشته باشید. متناسب با راهی که شما با یک کسب و کار آشنا می شوید راه های جمع آوری اطلاعات کاملا متنوع است. با اینکه مرجع مشخصی هم برای کسب اطلاعات درباره میزان حقوق و دستمزد مشاغل مختلف وجود ندارد اما شما می توانید از طریق همکاران قبلی و آشنایان درباره حقوق درخواستی تان برای استخدام تلاش کنید تا اطلاعات بدست بیاورید.

۳. با صدایی محکم و رسا صحبت کنید

مقوله حقوق هم برای شما که دنبال استخدام هستید و هم برای کارفرما، موضوعی کاملا جدی است؛ کاران به شما پیشنهاد می کند در هنگام مذاکره دستمزد تلاش کنید از صدایی محکم و قانع کننده و با لبخندی آرام صحبت کنید.

۴. صبر داشته باشید و ساکت بمانید

سکوت اولیه در مذاکره کار سختی است؛ اما درباره مبحث حقوق تا جای ممکن تلاش کنید اولین رقم پیشنهادی را کارفرما مطرح کند، اگر رقم از دیدگاه شما منطقی بود سپس مذاکره را برای نهایی کردن آن ادامه دهید . دقت کنید این مدل را تا جایی ادامه دهید که منجر به قطع فرایند مذاکره نباشد. در نهایت رقم مدنظرتان را اعلام کنید اما راه های مذاکره روی حقوق را مسدود نکنید.

۵.اعداد رند پیشنهاد ندهید

همان طور که اشاره کردیم پیش از مصاحبه و مذاکره برای حقوق، درباره میانگین حقوقی شغل موردنظرتان از دوستان و آشنایان و حتی شرکت های مختلف در سمت مشابه تحقیق کنید .توصیه کاران این است که تلاش کنید رقم موردنظرتان رند نباشد؛ از عدد پیشنهادی تان، درصدی بالاتر را در نظر بگیرید و آن را اعلام کنید.

چرا استارت آپ ها با حقوق بالاتر از آنچه در بازار کار متداول است استخدام می کنند؟

۶.هرگز رقم خود را با دیگران مقایسه نکنید

مقایسه رقم حقوق پیشنهادی از سوی کارفرما با دیگران، اشتباهی است که ممکن است رخ دهد. می توانید در عین قاطعیت با اشاره به تجارب، دستاوردها و مهارت هایتان حقوق مدنظرتان را مطرح کنید و نیازی نیست که بگویید دیگران در این سطح چه مبلغی دریافت می کنند. نکته دیگر این است هرگز نگویید شرکت های دیگر حقوق بالاتری به من پیشنهاد می دهند؛ با این جمله ممکن است تا پرونده شما برای همیشه در نگاه کارفرمایتان بسته شود.

ممکن است این مقالات نیز برای شما مفید باشد:

سر حقوق چگونه مذاکره کنیم؟!

بیشترین حقوق و دستمزد مربوط به کدام شهرهای جهان است؟

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!