همه چیز درباره شغل ماساژوری

در فرهنگ ایرانی، ماساژ و ماساژدرمانی در قالب نوع ابتدایی و نه چندان تخصصی آن، یعنی دلاکی وجود داشته است. امروز اما داستان متفاوت است و ماساژوری یک کار کاملا تخصصی و ویژه است که نیاز به مهارت‌ها و تکنیک‌های خودش دارد. خستگی‌های ساعت‌ها پشت میز نشستن و انجام شغل‌های فرسوده‌کننده و پراسترس باعث شده نیاز به ماساژ درمانی بسیار مورد توجه قرار گیرد. بر همین اساس، حرفه ماساژوری توسعه و اهمیت پیدا کرده است. در این مقاله، با حرفه ماساژوری به طور کامل آشنا می‌شویم.

همه چیز درباره شغل ماساژوری

فرصت‌های شغلی ماساژوری کجا هستند؟

از موارد زیر می‌توان به عنوان فرصت‌های شغلی یک ماساژور یاد کرد.

  1. سالن‌های زیبایی: این مکان‌ها که انواع خدمات آرایش و زیبایی پوست، مو و ناخن در آن‌ها انجام می‌شود، مکان خوبی برای ماساژورها خواهند بود که خدمات ماساژ را هم ارائه کنند.
  2. هتل‌ها و مناطق تفریحی: سفر به عنوان راهی برای دوری از خستگی‌ها و مشغولیت‌های روزانه تلقی می‌شود. در همین راستا، هتل‌ها و مناطق تفریحی، ماساژور‌های حرفه‌ای استخدام می‌کنند که به مسافران این خدمات را بدهند.
  3. کلینیک های فیزیوتراپی: در کلینیک‌های فیزیوتراپی، ماساژورها به عنوان بخشی از درمان فیزیوتراپی استخدام می‌شوند.
  4. خانه‌های خصوصی: بخشی از جامعه هم به دنبال ماساژور خصوصی هستند تا در منزل، این خدمت را دریافت کنند.
  5. باشگاه و مراکز ورزشی: یک ماساژور می‌تواند در باشگاه‌های ورزشی کار کند. یا به عنوان ماساژور در کنار یک تیم ورزشی باشد.

تحصیلات مورد نیاز برای حرفه ماساژوری

حرفه ماساژوری، بسته به قوانین و مقررات هر کشور، ممکن است نیاز به مدرک تحصیلی و مجوز ماساژوری داشته باشد. در بسیاری از کشورها، برای شروع کار به عنوان ماساژور، لازم است که یک دوره آموزشی مناسب را به پایان برسانید.

دوره‌های آموزشی ماساژ معمولاً شامل درس‌های تئوری و عملی در زمینه تکنیک‌های ماساژ، تشخیص و درمان مشکلات عضلانی و اسکلتی، بهداشت و سلامتی، اصول اخلاقی و حرفه‌‌ای و تمرین‌های عملی است.

 

اگر میخوای بدونی برای چه شغلی مناسبی در تست شخصیت شناسی کاران شرکت کن

 

مهارت‌ها و توانمندی‌های لازم برای ماساژوری:

برای شغل ماساژوری، مهارت‌ها و توانمندی‌های زیر ضروری هستند:

  1. برقراری ارتباط صحیح با مشتریان: ماساژور باید توانایی برقراری ارتباط موثر با مشتریان خود را داشته باشد تا بتواند نیازهای آن‌ها را درک کند و خدمات مناسب ارائه دهد.
  2. داشتن قدرت فیزیکی بالا: حرفه ماساژوری با کارهای سنگین و پیوسته می‌تواند همراه باشد. بنابراین نیاز به فیزیک بدنی مناسب برای ماساژور خواهد بود.
  3. تحمل استرس و خستگی: برای اینکه بتوانید از پس این حرفه بربیایید لازم است تحمل لازم برای خستگی‌ها و استرس‌های کاری را داشته باشید.
  4. تخصص در تکنیک‌های ماساژ: ماساژ یک کار تخصصی و اصولی است. بنابراین مهم است که فرد به عنوان ماساژور، بر تکنیک‌ها و اصول به روز شده ماساژوری احاطه داشته باشد.
  5. اصول اخلاقی و حرفه‌ای: ماساژوری از لحاظ ارتباط فیزیکی، شغل حساسی محسوب می‌شود. یک اصل مهم برای ماساژور، رعایت کردن اصول اخلاقی و حرفه‌ای در کارش است.

درآمد ماساژوری چقدر است؟

یک ماساژور بنا بر میزان مهارت و نوع ماساژی که ارائه می‌دهد، ممکن است مبلغ متفاوتی را دریافت کند. متوسط هزینه یک ماساژ که بین نیم ساعت تا یک ساعت طول می‌کشد، چیزی حدود 250 هزار تا یک میلیون تومان است.

بعضی از انواع ماساژ مثل ماساژ صورت، ماساژ سوئدی، ماساژ تایلندی، ممکن است تعرفه‌های بالاتری داشته باشند که مساوی با درآمد بیشتر ماساژور خواهد بود. به طور متوسط می‌توان یک ماساژور می‌تواند درآمدی بین 20 تا 40 میلیون داشته باشد.

مزایا و معایب ماساژوری

این حرفه هم به عنوان یک حرفه خدماتی، مزایا و معایب خودش را دارد که ابتدا به مزایا و سپس به معایب آن می‌پردازیم.

مزایا:

  1. ارائه خدمات بهداشتی و درمانی: ماساژورها می‌توانند به مردم کمک کنند تا از درد و ناراحتی‌های فیزیکی خود رهایی پیدا کنند و بهبودی بیماری‌های مختلف را تسریع کنند.
  2. ساعات کاری انعطاف‌پذیر: ساعات کاری این حرفه تقریبا دست خود ماساژورها خواهد بود و آن‌ها از این نظر می‌توانند منعطف عمل کنند.
  3. درآمد بالا: برخی ماساژوران موفق می‌شوند درآمد بالایی کسب کنند، به ویژه اگر در محل‌های پرتردد و گردشگری فعالیت کنند.
  4. ارتباط با مردم: ماساژورها با توجه به اینکه با مردم زیادی در ارتباط هستند، می‌توانند با افراد مختلفی آشنا شوند.

معایب:

  1. خستگی فیزیکی: یک ماساژور از انرژی بدنی خودش برای کار استفاده می‌کند و این موضوع می‌تواند به خستگی و فرسودگی منجر شود.
  2. ریسک آسیب رساندن: اگر ماساژور به درستی تکنیک‌های ماساژ را اجرا نکند، ممکن است صدمات جدی به مشتریان خود وارد کند.
  3. رقابت شدید: این شغل بخصوص در سال‌های اخیر، بازار رقابت شدیدی دارد و ممکن است در اوایل کار نتوانید مشتری لازم را جذب کنید.
  4. محدودیت‌های قانونی: در برخی مناطق، قوانین و مقررات سختی برای اجرای این شغل وجود دارد که ممکن است ماساژورها را با دشواری‌هایی مواجه کند.
نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!