7 سوال درباره مزایای شغلی که بهتر است از کارفرمای بالقوه خود بپرسید

مزایای شغلی کارکنان یکی از مهمترین عواملی است که در انتخاب شغل جدید باید در نظر گرفته شود. نوع بیمه، مرخصی با حقوق و مزایای بازنشستگی که در طول فرآیند استخدام به شما ارائه می‌شود، می‌تواند تا حد زیادی بر میزان رضایت شما از موقعیت جدید خود تأثیر بگذارد. برای اینکه آگاهانه‌ترین تصمیم ممکن را بگیرید، اهمیت دارد که از کارفرمای بالقوه خود سؤالات کاملی بپرسید تا بفهمید چه مزایای شغلی در نظر گرفته شده است. در این مقاله، ما 10 سوال مهم درباره مزایای شغلی را که باید در طول فرآیند استخدام بپرسید، ارائه کرده‌ایم.

7 سوال درباره مزایای شغلی که بهتر است از کارفرمای بالقوه خود بپرسید

مزایای شغلی کارکنان چیست؟

مزایای شغلی کارمندان هرگونه پرداخت غیردستمزدی است که توسط کارفرمایان ارائه می‌شود. برخی از مزایای شغلی که معمولاً ارائه می‌شود شامل موارد زیر است:

پوشش بیمه‌ای برای مراقبت‌های پزشکی و دندانپزشکی

بیمه‌نامه‌های عمر

بیمه از کار افتادگی

تخصیص زمان مرخصی با حقوق

حقوق تعطیلات

مرخصی والدین با حقوق

برنامه‌های بازنشستگی

گزینه‌های سهام

کمک هزینه رفت و آمد

وعده‌های غذایی یا میان‌وعده‌ها

سوالات مهمی که درباره مزایای شغلی باید بپرسید

پرسیدن سؤالات درست می تواند به شما کمک کند جزئیات پیشنهاد خود را بهتر درک کنید. در اینجا 7 سوال اساسی که بهتر است در طول فرایند استخدام، از کارفرمای احتمالی خود درباره مزایای شغلی بپرسید، آورده شده‌است.

1- آیا کارکنان برای پوشش بیمه درمانی، پرداخت انجام می‌دهند؟

استعلام هزینه‌های بیمه درمانی یکی از مهم‌‌ترین کارهایی است که باید در طول فرآیند پیشنهاد کاری انجام داد. برخی از کارفرمایان به طور کامل هزینه‌های بیمه پزشکی و دندانپزشکی را برای کارکنان خود پوشش می‌دهند. در حالی که برخی دیگر ممکن است تصمیم بگیرند بخشی از پرداخت حق بیمه را از چک حقوق شما کسر کنند.

2- آیا می‌توانم خلاصه‌ای از گزینههای پوشش بیمه درمانی را که ارائه می‌کنید مشاهده کنم؟

بسیاری از کارفرمایان که مزایای بیمه درمانی را ارائه می‌دهند، چند گزینه پوشش را به کارمندان ارائه می‌دهند. این گزینه‌های پوشش معمولاً شامل یک بسته استاندارد برای افراد مختلف است و گزینه‌های پوشش جامع‌تر برای کسانی است که به مراقبت فراگیر نیاز دارند.

ایده خوبی است که از قبل این گزینه‌ها را سوال کنید تا ببینید سیاست‌های آن سازمان، واقعاً چه خدماتی را پوشش می‌دهند. به این ترتیب، می‌توانید با توجه به شرایط خودتان، تصمیم درست‌تری بگیرید.

3- چه نوع تعطیلاتی در نظر می‌گیرید؟

در بیشتر موارد، زمانی که سازمان‌ها برای تعطیلات بسته می‌شوند، به کارکنان خود مرخصی می‌دهند. برخی از سازمان‌ها همچنان حقوق کارمندان خود را برای آن روزها پرداخت می‌کنند، در حالی که برخی دیگر کارکنان خود را به تعطیلات بدون حقوق می‌فرستند. این می‌تواند تفاوت عمده‌ای برای کاندیداها ایجاد کند.

از آن‌جایی که سیاست‌های مربوط به تعطیلات با حقوق از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است، مهم است که در مورد شیوه‌های کارفرمای احتمالی خود پرس‌و‌جو کنید.

4- آیا یک دوره انتظار برای دریافت مزایای شغلی، وجود دارد؟

بسیاری از کارفرمایان قبل از شروع دریافت مزایای شغلی، دوره‌های انتظار برای کارمندان در نظر می‌گیرند. به طور معمول، حداکثر دوره انتظار 90 روز است. به این معنی که ممکن است 90 روز باید از استخدام شما بگذرد تا مشمول دریافت مزایای شغلی بشوید.

ایده خوبی است که در مورد دوره انتظار کارفرمای احتمالی خود بپرسید تا متوجه شوید دقیقاً چه زمانی می‌توانید شروع به دریافت مزایا کنید.

5- آیا زمان بیماری از مرخصی با حقوق جدا است؟

برخی از کارفرمایان زمان تعطیلات، زمان بیماری و زمان شخصی را در یک بانک واحد از روزها  ترکیب می‌کنند. این می‌تواند چالشی برای شما باشد، زیرا ممکن است مجبور شوید از روزهایی را که برای تعطیلات خانوادگی پس‌انداز کرده‌اید، برای مرخصی دوران بیماری، استفاده کنید.

پرسیدن اینکه آیا زمان بیماری و زمان مرخصی با حقوق از هم جدا هستند می‌تواند به شما در درک بهتر خط مشی شرکت کمک کند.

6- چه نوع مزایای بازنشستگی را ارائه می‌دهید؟

اگرچه ممکن است هنوز به بازنشستگی فکر نکرده باشید، همیشه خوب است که از کارفرمایان بالقوه در مورد مزایای بازنشستگی بپرسید. برخی از کارفرمایان با ارائه برنامه‌هایی می‌توانند کمک کنند که یک صندوق قوی برای زمان بازنشستگی شما ایجاد شود.

معمولا کارفرمایان حقوق بازنشستگی ارائه می‌دهند که به کارکنان بازنشسته درآمد ماهانه تضمین‌شده می‌دهد. درک اینکه کارفرمای شما چه نوع برنامه‌ای برای بازنشستگی ارائه می‌دهد، می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی موثر برای آینده کمک کند.

7- آیا مرخصی با حقوق والدین یا مزایای مراقبت از کودک را ارائه می‌دهید؟

اگر شما و خانواده‌تان در مقطعی به مرخصی والدین با حقوق یا مزایای مراقبت از کودک نیاز دارید، در مورد اینکه آیا کارفرمای بالقوه شما آن‌ها را ارائه می‌دهد یا خیر، جویا شوید. بسیاری از کارفرمایان ملزم به ارائه این نوع مزایا نیستند، بنابراین ممکن است متوجه شوید که برخی از سازمان‌ها خط‌ مشی متفاوتی را دنبال می‌کنند.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!