درآمد برنامه نویسی در سال 1400

درآمد و حقوق یک برنامه نویس در سال 1400 کاملا متغیر و وابسته به عوامل مختلفی است که در این مقاله کاران به آن می پردازیم و با حدود درآمد برنامه نویس ها در ایران آشنا می شویم.

درآمد برنامه نویسی در سال 1400

بازار کار و استخدام برنامه نویس ها

کافی است یک نگاه به تعداد آگهی های استخدامی تمام وقت و پاره وقت برنامه نویس و حتی استخدام برنامه نویسی دورکار از منزل بزنید تا متوجه شوید بازار کار برنامه نویس ها چقدر داغ است. آگهی های استخدامی برنامه نویسی وب، اندروید و پایتون و .. همگی این روزها مورد تقاضای شرکت ها و سازمان های بسیاری است. خیلی از فارغ التحصیلان مهندسی کامپیوتر و به ویژه نرم افزار و یا برنامه نویس هایی که با دوره های آموزشی برنامه نویسی و یا مطالعه شخصی برنامه نویس شده اند، گزینه های خوبی برای استخدام برنامه نویس هستند.

 

اگر برای برنامه نویسی رزومه مناسبی ندارید همین حالا در چند دقیقه با رزومه ساز آنلاین کاران یک رزومه بسازید.

 

چرا برنامه نویسی پررونق شده است؟

در حال حاضر خیلی از کسب و کارها در حال آنلاین شدن هستند و نیاز به ساخت سایت دارند. خیلی از شرکت ها و سازمان ها هم به دنبال داشتن یک سایت و یا یک اپلیکیشن موبایل برای محصول، خدمات و کسب و کارشان هستند. همین موضوع باعث می‌شود که وضعیت بازار کار برنامه نویسی روز به روز بهتر شود و بازار کار برنامه نویس ها از تمام مشاغل حوزه کامپیوتر پر رونق تر باشد.

برنامه نویس ها چگونه و با چه حقوقی در ایران کار می کنند؟

باید به این نکته توجه کنیم که بازار کار برنامه نویسی در ایران با وضعیت بازار کار برنامه نویس ها در خارج از کشور بسیار متفاوت است.

 

آگهی استخدام برنامه نویس دورکاری، پروژه‌ای و پاره وقت را در کاران ببینید

 

برای بررسی بازار کار برنامه‌نویسی در ایران باید سه گروه مختلف برنامه نویس ها را مورد بررسی قرار دهیم؛ در واقع برنامه نویسان در ایران در هر سطح کاری که باشند با توجه به مدل کاری و درآمد، به 3 دسته تقسیم می‌شوند:

1-مدل کارمندی یعنی برنامه‌نویس برای یک مجموعه به صورت تمام وقت یا پاره وقت کار می‌کند.

2-مدل فریلنسری یعنی برنامه نویسی که به صورت آزاد یا پروژه ای در منزل کار می‌کنند.

3-مدل پیاده سازی یعنی ایده‌های خود را ارائه می‌دهند و آنها را در یک پروژه برنامه‌نویسی پیاده‌سازی می‌کنند.

در مدل اول درآمد برنامه نویسان در رسته کارمندی در سال 99 رقمی بین 3 تا 15 میلیون تومان بوده است که پیش بینی می شود در سال 1400 با توجه به افزایش حقوق و دستمزد وزارت کار، حقوق برنامه نویس های که در شرکت ها استخدام می شوند از 5 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان در ماه هم متغیر باشد.

در مدل دوم فریلنسری برنامه نویسی یا همان آزاد کاری یعنی اینکه برنامه نویس بدون وابستگی به سازمان و یا شرکتی پروژه برنامه‌نویسی می‌گیرد و کسب درآمد می‌کند.  برنامه نویسانی که به صورت فریلنسر کار می‌کنند میزان درآمد آنها بستگی به مهارتشان دارد . درآمد فریلنسرها کاملا متغیر است ؛ اگر بازار پروژه های فریلسنری برنامه نویسی خوب باشد معمولا یک فریلنسر در حوزه برنامه نویسی می تواند بین4  تا 15 میلیون  تومان( در سال1400)در ماه یا به صورت پروژه ای درآمد کسب کنند  و یا حتی افرادی که توانایی بالاتری در برنامه نویسی دارند می توانند در پروژه های خاص تا 50 میلیون تومان درآمد داشته باشند.البته دستمزد برنامه نویس های فریلنسر در سال های بالاتر هم می تواند از این رقم فراتر برود.

در مدل سوم کاری برنامه نویس ها، برنامه نویس ها به دنبال پیاده سازی ایده‌های خود هستند و برای آنها بازاریابی می‌کنند. بازار کار این مدل برنامه نویسان نیازمند داشتن دانش کسب و کار است که در نتیجه منجر به فروش و درآمد شود. اغلب درآمد این برنامه نویس ها با توجه به نوع پروژه و ابعادی کار ایده پردازی کاملا متفاوت است و با توافق برنامه نویس و کارفرما تعیین می شود.

 

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره استخدام یک برنامه نویس و مصاحبه شغلی آن

5 چالش شغل برنامه نویسی را بشناسید

همه چیز درباره مصاحبه استخدامی برنامه نویس 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!