در رزومه ویدئویی چه نکاتی را نگوییم؟

گفتن چه نکاتی در رزومه ویدیویی یا همان فیلم کاری درست نیست؟ در این مقاله کاران با نکاتی که نباید در ساختن رزومه ویدئویی به آنها اشاره کنیم آشنا می شویم:

در رزومه ویدئویی چه نکاتی را نگوییم؟

رزومه تصویری یا همان ویدئو رزومه باید به شما کمک کند تا نقاط قوت خود مثل اعتماد به نفس و فن بیان را نشان دهید. بنابراین سعی کنید زمانی که یک فیلم کاری به عنوان رزومه ویدیویی می سازید به نکات زیر اشاره نکنید:

1. درباره حقوق و دستمزد صحبت نکنید:

رزومه ویدئویی جای مناسبی برای گفتن رقم حقوق و دستمزد دریافتی نیست.بهتر است مذاکره حقوق درخواستی را به مصاحبه حضوری واگذار کنید.

2. درباره محدودیت ها صحبت نکنید:

نیازی نیست در رزومه ویدیویی از نقاط ضعف یا محدودیت هایی که برای استخدام دارید بگویید. تا جای ممکن باید مثبت صحبت کنید تا تصویر خوبی از خودتان نشان دهید.

3. از محل کار قبلی بدگویی نکنید:

در ساختن فیلم کاری مثل مصاحبه حضوری و تلفنی نباید از کارفرما یا محیط کار قبلی تان بدگویی کنید. این کار تاثیر منفی روی مخاطب ویدیو رزومه شما دارد.

4. متواضع صحبت کنید:

نوع طرز بیان شما در معرفی خودتان، سوابق شغلی و مهارت هایتان باید متواضعانه باشد.هرچقدر هم توانمند و حرفه ای باشید دلیلی ندارد که متکبرانه و با اعتماد به نفس کاذب صحبت کنید.

5.از کلمات خیلی عامیانه استفاده نکنید:

مدیران استخدام وقتی رزومه ویدئویی شما را تماشا می کنند به فن بیان و نوع کلماتی که استفاده می کنید اهمیت می دهند. سعی کنید تا جای ممکن از کلمات خیلی عامیانه و غلط های متعارف کلامی و حتی تکه کلام های اشتباه و تکراری استفاده نکنید. مثلا نگویید "راستشو بخواید...." یا بارها از کلمه "درواقع" استفاده نکنید. بهتر است متن معرفی تان در رزومه تصویری را قبل از ضبط با خودتان مرور و چک کنید که این اشتباه ها را نداشته باشد.

 

همین حالا ویدئو رزومه تان را در کاران آپلود و ثبت کنید

 

6.سوابق شغلی و مهارت های غیرمرتبط را عنوان نکنید:

در رزومه ویدیویی هم مثل رزومه متنی باید با توجه به شغلی که می خواهید در آن استخدام شوید، به سوابق شغلی و توانمندی های مرتبط اشاره کنید.

7.حین صحبت زیاد تکان نخورید.

زبان بدن شما وقتی دارید از خودتان در فیلم کاری حرف می زنید مهم است؛ سعی کنید خیلی تکان نخورید؛ برای آشنایی بیشتر با زبان بدن در استخدام این مقاله می تواند برایتان مفید باشد.

برای اینکه بدانید برای ساختن رزومه ویدئویی به چه نکاتی باید توجه کنید این ویدئو را ببینید.

 

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!