راه‌هایی برای ایجاد ارتباطات معنادار در لینکدین برای رشد حرفه‌ای

واقعیت این است که در دنیای پرسرعت و پیچیده امروزی، ایجاد یک شبکه حرفه‌ای قوی برای موفقیت شغلی بسیار مهم است. لینکدین، بزرگ‌ترین شبکه حرفه‌ای جهان، بستری باورنکردنی را برای افراد برای اتصال، همکاری و رشد فراهم کرده است. با این حال، برقراری ارتباطات معنی‌دار به چیزی بیش از ارسال درخواست اتصال و دنبال کردن نیاز دارد. این در مورد ایجاد روابطی است که به شغل شما و دیگران ارزش می‌بخشد. شما این روابط را به صورت هدفمند برای پیشبرد هدف‌های شغلی خودتان برقرار می‌کنید. در این مقاله، ما استراتژی‌های موثر برای ایجاد ارتباطات واقعی در لینکدین را بررسی می‌کنیم و سعی می‌کنیم راه‌هایی را به شما نشان دهیم که از لینکدین استفاده‌های مفیدتری برای خلق ارتباط داشته باشید.

راه‌هایی برای ایجاد ارتباطات معنادار در لینکدین برای رشد حرفه‌ای

ارتباط معنادار در لینکدین به چه معناست؟

شما در یک شبکه اجتماعی مانند لینکدین ممکن است فعالیت داشته باشید یا افرادی را دنبال کنید. این نوع ارتباط شما تا وقتی که حالت دو طرفه نداشته باشد و برای هر دو طرف مهم نباشد نمی‌تواند به یک ارتباط معنادار تبدیل شود. ارتباط یا کانکشن معنادار به حالتی می‌گوییم که برای هر دو طرف از طریق برقراری ارتباط خلق ارزش شود و آن‌ها خواهان ادامه آن باشند.

با این نوع از ارتباط دوطرفه به پیشرفت کاری و بالا رفتن سطح دانش هر دو طرف کمک خواهد شد. شما در پلتفرمی مانند لینکدین که پر از فرصت‌هایی برای ارتباط و ارتقای شبکه سازی موثر است، می‌توانید استفاده‌های زیادی از آن ببرید.

چه تعداد کانکشن یا ارتباط در لینکدین مناسب است؟

اگر بتوانید افراد مرتبط با حوزه کاری خودتان را جذب کنید هر چه تعداد این افراد بیشتر باشد، اتفاق بهتری خواهد بود. به این ترتیب شما می‌توانید صدای خود را به گوش افراد بیشتری برسانید. از نظر تعداد محدودیتی برای داشتن کانکشن و ارتباط با بقیه وجود ندارد. اما به این موضوع دقت کنید که وقتی ارتباطات شما بیش از حد زیاد و غیرمرتبط باشد ممکن است پروفایل شما به عنوان یک پروفایل فیک و دروغین حساب شود و مشکلاتی برای صفحه شما پیش بیاید.

 

6 نکته ضروری برای پیدا کردن کار در لینکدین

 

راه‌هایی برای افزایش ارتباط معنادار در لینکدین

برای اینکه ارتباط موثر و معناداری با کاربران این پلتفرم داشته باشید، لازم است نکاتی را رعایت کنید. به طور خلاصه راه‌های زیر روش‌های موثری برای ارتباط سازنده و معنادار هستند.

1- دعوتنامه‌های خود را شخصی‌سازی کنید

هنگام برقراری ارتباط جدید از ارسال پیام پیش‌فرض عمومی خودداری کنید. در عوض، چند دقیقه بیشتر انرژی به خرج بدهید و برای ایجاد یک پیام شخصی که علایق یا اهداف مشترک شما را برجسته می‌کند، وقت بگذارید. به عنوان مثال می‌توانید نحوه پیدا کردن پروفایل آن‌ها را ذکر کنید یا مقاله مرتبطی را که برایتان جالب بوده، با او به اشتراک بگذارید. این تلاش کوچک نشان می‌دهد که شما برای تحقیق وقت گذاشته‌اید و علاقمند واقعی برای ایجاد ارتباط هستید!

2- تمرکز بر منافع متقابل

هنگام ایجاد ارتباط، به دنبال افرادی باشید که علایق حرفه‌ای و آرزوهای شغلی شما را به اشتراک می‌گذارند. این زمینه مشترک بین شما، می‌تواند پایه و اساس گفت‌وگوها و همکاری‌های معنادار را ایجاد کند. همواره به دنبال گروه‌ها، انجمن‌ها یا هشتگ‌های مرتبط در لینکدین باشید تا افراد حرفه‌ای را پیدا کنید و با اهداف شما همسو باشند.

3- هوشمندانه مشارکت کنید

ایجاد ارتباطات فقط به تعداد و کمیت نیست، بلکه بیشتر از هر چیز، به کیفیت تعاملات شما مربوط می‌شود. با گذاشتن نظرات روشنگر یا به ‌اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط، به ‌پست‌های دوستان‌تان واکنش نشان دهید. این کار از طرفی تخصص شما را به نمایش می‌گذارد و از سوی دیگر زمینه دیالوگ برقرار کند را فراهم می‌کند.

4- محتوای ارزشمندی را به اشتراک بگذارید

تخصص و علایق خود را با به اشتراک گذاشتن مقالات ارزشمند، دیدگاه‌ها و به روزرسانی فید لینکدین خود نشان دهید. ارائه مداوم اطلاعات مفید در لینکدین‌تان شما را به یک مرجع ارزشمند فکری تبدیل می‌کند. به این ترتیب دیگران ترغیب خواهند شد که بیشتر با شما ارتباط برقرار کنند و از اندیشه‌ها و تجربیات شما استفاده کنند.

5- پیوستن به گروه‌های مرتبط

در پلتفرم لینکدین این امکان را دارید که گروه‌های حوزه تخصصی خودتان را دنبال کنید. برای این کار از قسمت جست‌وجوی کلمات مرتبط با تخصص خودتان را بنویسید و بین نتایج بگردید. همچنین با توجه به اطلاعات شخصی که وارد کرده‌اید، گروه‌هایی در این شبکه اجتماعی به شما پیشنهاد می‌شوند.

6- محتواهای تصویری منتشر کنید

علاوه بر اینکه لازم است پروفایل شما از نظر عکس و حالت بصری، کامل و زیبا باشد، در محتوای خود هم بهتر است زیبایی بصری را مورد توجه قرار دهید. تحقیقات نشان داده که پست‌های دارای عکس، بازدید بیشتری در شبکه‌های اجتماعی و از جمله لینکدین دارند. پس برای تعامل و ارتباط بهتر سعی کنید پست‌های خودتان را همراه با عکس مناسب منتشر کنید.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!