6 نکته ای که باید در نوشتن متن آگهی استخدام به آن توجه کنید:
1.شرح وظایف شغل موردنظر را مشخص کنید.
اگر مدیر منابع انسانی یا استخدام هستید پیش از ثبت آگهی استخدامی حتما باید شرح دقیق وظایف سمت شغلی مربوطه را برای درج در آگهی با تحقیق و جستجو و یا مشورت با مدیران آن بخش تهیه کنید. مهم ترین بندهای شرح وظایف شغلی در آگهی استخدامی قرار می گیرد و می تواند در آگهی استخدامی به جذب هدفمند کارجویان کمک کند. در صفحه معرفی مشاغل کاران می توانید با شرح وظایف هر شغل آشنا شوید.
2. نحوه همکاری در آگهی استخدامی باید مشخص باشد.
حتما شکل استخدام تمام وقت بودن، پاره وقت بودن، استخدام ساعتی یا پروژه ای را در متن آگهی استخدامی بنویسید.
3.شرایط فردی برای استخدام را تعیین کنید.
اگر مسائلی مثل شرایط سنی، موقعیت مکانی شرکت و یا کارجو، جنسیت و تاهل و حتی موضوع معافیت از خدمت در استخدام شما تعیین کننده است حتما در آگهی استخدامی بنویسید. به طور مثال اگر نوع شغل به شکلی است که برای استخدام به مهارت زیادی نیاز دارد با توجه به میزان مهارت، سن کارجو را تعیین کنید.
به طور کلی نکاتی هم هستند که در متن آگهی شغلی نباید نوشته شوند؛ در این مقاله می توانید این نکات را بخوانید.
4. متن آگهی را با دقت و بدون غلط املایی بنویسید.
داشتن غلط املایی یا ویرایشی در متن آگهی اصلا خوب نیست؛ حتما چندبار متن آگهی را پیش از انتشار چک کنید.
5. نوشتن مبلغ حقوق و دستمزد در متن آگهی ضرورتی ندارد.
برخی از شرکت ها ترجیح می دهند حدود مبلغ حقوق ماهیانه و دستمزد و مزایا را در متن آگهی استخدامی بنویسند اما خیلی از شرکت ها هم مذاکره برای حدود حقوق و دستمزد را به مصاحبه های تلفنی و یا حضوری با کارجو موکول می کنند.درباره روش های موثر مصاحبه تلفنی این مقاله به شما کمک می کند.
6. حتما نحوه ارسال رزومه را مشخص کنید.
راه های ارتباطی با کارجو و دریافت رزومه مثل معرفی ایمیل ویژه استخدام، یا ثبت رزومه از طریق سایت شرکت و آدرس وب سایت، شماره تماس شرکت و .. حتما باید در آگهی استخدامی مشخص باشد. کارجو می تواند از طریق آدرس وب سایت و یا شبکه های اجتماعی شرکت اطلاعات خوبی دریافت کند و آگاهانه رزومه اش را ارسال کند.
بیشتر بخوانید:
برای تهیه یک آگهی استخدامی به چه نکاتی توجه کنیم؟
اگر به دنبال استخدام مناسب ترین افراد هستید؛ خدمات 360درجه استخدام کاران منتظر شماست