درس‌های ارزشمند شغلی که باید با آن زندگی کنید

برخی از ما قبل از اینکه درس‌های ضروری حرفه‌ای را یاد بگیریم، کل دوران حرفه‌ای خود را با تحمل شکست‌ها و خراب کردن روابط سپری می‌کنیم. بنابراین، برای در امان ماندن از شکست‌ها، ۸ درس اساسی را فهرست کرده‌ایم که باید در اوایل زندگی یاد بگیرید تا پیشرفت شغلی خود را به شکل صحیح پیش ببرید. صرف نظر از نقش شغلی شما، این‌ها شعارهایی هستند که باید در طول دوران حرفه‌ای خود دنبال کنید.

درس‌های ارزشمند شغلی که باید با آن زندگی کنید

 ۱. شادی کلید موفقیت است

برای موفقیت در زندگی، باید کاری را که انجام می‌دهید دوست داشته باشید! بنابراین، اگر به خاطر خود شغل، همکار یا رئیس‌تان از رفتن به سرکار می‌ترسید، باید تغییری ایجاد کنید تا مطمئن شوید که کارتان را دوست دارید. شما نمی‌خواهید به بازنشستگی نزدیک شوید در حالی که از تمام حرفه خود پشیمان هستید!

به گفته تیم سندرز، مدیر ارشد سابق یاهو: «افرادی که عاشق کاری هستند که انجام می‌دهند، دوست دارند چیزهای جدید یاد بگیرند، با افراد جدید آشنا شوند و آنچه را که می‌شناسند با دیگران به اشتراک بگذارند».

تست شادی کاران، یک آزمون هیجان انگیز برای سنجش میزان شادمانی و رضایت شما از زندگی اجتماعی و شغلی است.

 ۲. ایجاد روابط قوی، حیاتی است

موفق‌ترین افراد تمایل به داشتن روابط قوی در داخل و خارج از محل کار دارند. آن‌ها واقعاً به اطرافیان خود اهمیت می‌دهند و بدون چشم‌داشتی کمک خود را ارائه می‌دهند. سرگئی سولوننکو، موسس و مدیر ارشد اجرایی شرکت مشاوره دیجیتال Algocentric می‌گوید که در همان اوایل، اهمیت کمک واقعی به دیگران و حل مشکلات آن‌ها را بدون اینکه انتظاری در عوض داشته باشد، آموخت. این رویکرد در ایجاد روابطی که بعداً هم از نظر حرفه‌ای و هم از نظر شخصی ارزشمند هستند، بسیار مفید بوده است.

۳. داشتن ذهنیت مثبت همه چیز است

برای موفقیت، باید نگرش مثبت داشته باشید. اگر روز بدی را سپری می‌کنید، اجازه ندهید که مانع موفقیت شما شود. شما باید یک پوست ضخیم تشکیل دهید و از آن عبور کنید و با یک ذهنیت مثبت ادامه دهید. افتادن در دام منفی‌بافی آسان است و فکر می‌کنید که برای دیگران اوضاع بهتر از شماست، اما اجازه ندهید نظرات دیگران شما را پایین بیاورد!

 ۴. از اشتباهات خود درس بگیرید

هیچ کس کامل نیست، و شما ممکن است در مقطعی از حرفه خود مرتکب اشتباه شوید. این بخشی ضروری از فرآیند یادگیری و پیشرفت شما به عنوان یک حرفه‌ای است، بنابراین وقتی در محل کار اشتباه می‌کنید، احساس بی‌ارزشی نکنید. در عوض، از آن درس بگیرید و از آن به عنوان فرصتی برای انجام کارهای بهتر در دفعات بعد استفاده کنید.

 ۵. تسلیم نشوید

وقتی شرایط سخت می‌شود، نباید تسلیم شوید. باید به خودتان ایمان داشته باشید، چالش را بپذیرید و بر آن غلبه کنید. جورج یانگ، بنیانگذار Yanre Fitness می‌گوید: «اگر کسی می‌خواهد مدیر عامل شود، باید سخت‌گیر باشد و شکست‌ها را فرصتی برای یادگیری بداند. با استفاده از این درس‌ها، ممکن است بتوانید مشکلات را به فرصت‌هایی برای نشان دادن رهبری تبدیل کنید».

بنابراین، خارج از منطقه راحتی خود حرکت کنید و به خودتان فشار بیاورید تا کاری متفاوت انجام دهید و موفق شوید! زمانی که از سد ترس عبور کنید احساس رضایت و خوشحالی بیشتری از نقش خود خواهید داشت.

۶. بدن خود را برای سوخت‌رسانی به ذهن خود تامین کنید

موفقیت از درون شروع می‌شود. بنابراین برای داشتن ذهنی سالم و فعال، باید بدنی سالم و فعال نیز داشته باشید. برای موفقیت، باید مراقب سلامتی خود باشید و مراقب آنچه مصرف می‌کنید باشید!

 ۷. زندگی اجتماعی خود را خصوصی نگه دارید

اگر کسی هستید که زندگی می‌کند تا موفقیت‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی پست کند، باید بگوییم در اشتباه هستید! زندگی کنید تا ارتباطی حیاتی با دیگران برقرار کنید، به جای اینکه به سادگی زندگی کنید تا عکسی باارزش داشته باشید.

اگرچه داشتن یک حضور اجتماعی قوی مفید است، قبل از اینکه بتوانید آنها را در پلتفرم‌های آنلاین خود به اشتراک بگذارید، باید زمان بیشتری را برای ایجاد روابط کلیدی صرف کنید.

 ۸. هرگز یادگیری را متوقف نکنید

با چنین دنیای پرسرعتی، ادامه رشد و توسعه با روندهای جدید و نوظهور ضروری است. حتی اگر مدیر عامل یک شرکت هستید، هرگز نباید یادگیری و دریافت اطلاعات جدید را متوقف کنید. همانطور که Gerry Poirier، بنیانگذار و مدیرعامل AngeLink توصیه می‌کند: «به طور مداوم روی ذهنیت حرفه‌ای و شخصی خود سرمایه‌گذاری کنید. در یادگیری مادام‌العمر شرکت کنید و از بیرون رفتن از منطقه راحتی خود برای دستیابی به مهارت‌های جدید نترسید».

به عنوان مثال، ایلان ماسک را در نظر بگیرید: او بخش زیادی از روز خود را به مطالعه و توسعه فردی اختصاص می‌دهد تا مطمئن شود که یک قدم جلوتر از بقیه است و این واقعاً نتیجه داده است.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!