چگونه وارد بازارکار برنامه نویسی شویم؟

بازار کار برنامه نویسی وب، اندروید و پایتون و حتی بازارکار برنامه نویسی در منزل این روزها بسیار پرتقاضاست. در این مقاله کاران با بازار کار برنامه نویسی در ایران و میزان حقوق و دستمزد برنامه نویس‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

چگونه وارد بازارکار برنامه نویسی شویم؟

چرا برنامه نویسی پررونق شده است؟

در حال حاضر خیلی از کسب و کارها در حال آنلاین شدن هستند و نیاز به ساخت سایت دارند. خیلی از شرکت‌ها و سازمان‌ها هم به دنبال داشتن یک اپلیکیشن موبایل برای محصول، خدمات و کسب و کارشان هستند. همین موضوع باعث می‌شود که وضعیت بازار کار برنامه نویسی روز به روز بهتر شود و بازار کار برنامه نویس‌ها از تمام مشاغل حوزه کامپیوتر پر رونق تر باشد.

برنامه نویس‌ها در ایران چگونه کار می کنند؟

باید به این نکته توجه کنیم که بازار کار برنامه نویسی در ایران با وضعیت بازار کار برنامه نویس‌ها در خارج از کشور بسیار متفاوت است.

 

آگهی استخدام برنامه نویس دورکاری، پروژه‌ای و پاره وقت در کاران ببینید

 

برای بررسی بازار کار برنامه‌نویسی در ایران باید سه گروه مختلف برنامه نویس‌ها را مورد بررسی قرار دهیم؛ در واقع برنامه نویسان در ایران در هر سطح کاری که باشند با توجه به مدل کاری و درآمد، به 3 دسته تقسیم می‌شوند:

 

1-مدل کارمندی یعنی برنامه‌نویس برای یک مجموعه به صورت تمام وقت یا پاره وقت کار می‌کند.

2-مدل فریلنسری یعنی برنامه نویسی که به صورت آزاد یا پروژه‌ای در منزل کار می‌کنند.

3-مدل پیاده سازی یعنی ایده‌های خود را ارائه می‌دهند و آنها را در یک پروژه برنامه‌نویسی پیاده‌سازی می‌کنند.

 

درآمد برنامه نویسان در رسته کارمندی در سال 99 رقمی بین 3 تا 15 میلیون تومان بوده است. در حال حاضر در ایران شرکت‌های زیادی به ویژه در حوزه نرم‌افزار و کامپیوتر در چند سال اخیر مشغول جذب نیرو در حوزه برنامه‌نویسی بوده اند؛ نگاهی به آمار بالای تعداد آگهی‌های استخدامی برنامه‌نویس نشان می‌دهد که روز به روز بر درخواست شرکت‌ها برای استخدام برنامه‌نویس به صورت کارمندی بیشتر شود. خیلی از برنامه نویس‌ها به صورت تمام وقت، پاره وقت و حتی دورکار جذب شرکت‌ها، سازمان ها و استارت آپ‌ها می‌شوند. درآمد برنامه نویس‌هایی که به صورت کارمند استخدام می‌شوند با توجه به سطح شغلی و مهارت ها از 5میلیون تومان تا 15 میلیون تومان در ماه متفاوت است.

 

بازار کار فریلنسری یا همان آزاد کاری یعنی اینکه برنامه نویس بدون وابستگی به سازمان و یا شرکتی پروژه برنامه‌نویسی می‌گیرد و کسب درآمد می‌کند.

 برنامه نویسانی که فریلنسر کار می‌کنند میزان درآمد آنها بستگی به مهارتشان دارد. درآمد فریلنسرها کاملا متغیر است؛ اگر بازار پروژه های فریلسنری برنامه نویسی خوب باشد معمولا یک فریلنسر در حوزه برنامه نویسی می تواند بین 4 تا 15 میلیون  تومان (در سال 99) در ماه یا به صورت پروژه‌ای درآمد کسب کنند و یا حتی افرادی که توانایی بالاتری در برنامه نویسی دارند می‌توانند در پروژه‌های خاص تا 50 میلیون تومان درآمد داشته باشند.

اگر می خواهید به عنوان برنامه نویس استخدام شوید یا فریلنسر باشید برای اینکه سوابق کاری و مهارت‌های خود را به خوبی نشان دهید احتیاج به یک رزومه مناسب دارید.

با رزومه ساز کاران در چند دقیقه یک رزومه حرفه‌ای بسازید.

 

همه چیز درباره استخدام یک برنامه نویس و مصاحبه شغلی آن

 

در مدل پیاده سازی برنامه نویسان به دنبال پیاده سازی ایده‌های خود هستند و برای آنها بازاریابی می‌کنند. بازار کار این مدل برنامه نویسان نیازمند داشتن دانش کسب و کار است که در نتیجه منجر به فروش و درآمد شود.

 

بیشتر بخوانید:

پردرآمدترین مشاغل آینده ایران و جهان تا 20 سال آینده را بشناسید.

5 چالش شغل برنامه نویسی را بشناسید.

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!