معرفی بهترین دوره های آموزشی برای شغل بازاریابی

حتما بارها در مورد شغل بازاریاب یا مارکتر شنیده‌اید و شاید تجربه این شغل را داشته باشید. بازاریابی یک حوزه تخصصی گسترده است که مهارت‌های متفاوتی را در برمی‌گیرد. در این مقاله کاران با دوره‌ها و آموزش‌های حوزه بازاریابی و فروش و سرفصل هر یک از این دوره‌ها آشنا می‌شوید.

معرفی بهترین دوره های آموزشی برای شغل بازاریابی

بازاریابی علم و هنر آشنا کردن دیگران با محصولات و خدماتی است که قصد فروش آنها را داریم. با توجه به تغییرات گسترده در رسانه‌های ارتباطی شغل بازاریابی نیز تغییرات بسیار زیادی داشته است. در واقع بازاریابی به دوبخش سنتی و دیجیتال تقسیم می‌شود. بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتنیگ، شامل مهارت‌هایی است با کمک آنها کالا یا خدمات خود را در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به کاربران معرفی می‌کنیم.

در مطلب حاضر ما سعی داریم دوره‌های آموزشی مناسب برای شغل بازاریابی را معرفی کنیم تا اگر در این شغل فعال هستید بتوانید جایگاه شغلی خود را ارتقا دهید و اگر در حال انتخاب بازاریابی هستید، برای ورود به بازار کار آمادگی بیشتری داشته باشید.

نکته مهم دیگر این است که برای بازاریابی در کسب و کارها و شرکت‌های کوچک نمی‌توان روی هیچ مهارت خاصی تمرکز کرد بلکه مجموعه‌ای از توانایی‌ها و تجربه هاست که برای موفقیت به بازاریابی کمک می کند. بعد از کسب مهارت‌های اصلی، بهتر می‌توانید نوع بازاریابی متناسب با تخصصتان را انتخاب کنید تا موقعیت مناسب‌تری بدست بیاورید.

دوره جامع بازاریابی و فروش:

در این دوره‌ آموزشی شما با مهم‌ترین مهارت‌های مدیریت بازاریابی و فروش آشنا می‌شوید. با گذراندن این دوره تیپ‌های مختلف شخصیت را میشناسید و مهارت هدف گذاری در فروش و مهارت وصول مطالبات بدست می‌آورید.

سرفصل دوره:

  • اصول و مبانی بازاریابی و فروش
  • جذب منابع انسانی سازمان بازاریابی و فروش
  • مدیریت ارتباطات و تبلیغات در سازمان
  • STP بخش بندی بازار ، بازار هدف و جایگاه سازی  
  • تدوین برنامه اجرایی فروش و نظارت بر اجرا و کنترل عملیات فروش بر اساس تیپ شناسی شخصیتی
  • مدیریت وصول مطالبات و اعتبار سنجی مشتریان   
  • اصول ، فنون و هنر مذاکره   

اصول و فنون مذاکره حرفه‌ای و زبان بدن:

هر روز که می‌گذرد دامنۀ ارتباطات گسترده‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. اگر بخواهید این ارتباطات گسترده و پیچیده را بخوبی اداره ­کنید باید ابزار آن را بلد باشید. ابزار این کار داشتن مهارت مذاکره و زبان بدن است.

سرفصل دوره:

  • انواع مدل‌های مذاکره و شرح مبانی هر یک (مدلهای شوپنهاور، کراس و هاروارد)
  • اصول مذاکرات حرفه‌ای مبتنی بر مدل هاروارد
  • اصول مذاکرات رسمی و غیررسمی
  • مذاکره‌کنندگان، مدل‌های رفتاری و نقش‌های ایشان
  • دام‌ها و حیله‌های مذاکره و راه‌های مقابله با آن (70 ترفند)
  • آداب مذاکرات حرفه‌ای
  • مهارت تنفس، تفسیر چهره، کنترل چهره، استفاده از برون فکنی عواطف چهره
  • چکه‌های آوایی، آنالیز case های مختلف و تفسیر اشارات و حرکات بدن
  • تفسیر اشارات و حرکات بدن بر مبنای فیزیولوژی، سناریونویسی و هیجانات تلفیقی

 

همه چیز درباره شغل کارشناس بازاریابی و آگهی های استخدام کارشناس بازاریابی و فروش

 

بازاریابی و فروش بر پایه روانشناسی و ارتباطات:

یکی از مهمترین بخش‌هایی که به شما کمک می‌کند بازاریاب خوبی باشید این است که با مفاهیم روانشناسی بازاریابی آشنا باشید و چگونگی و چرایی تفکر مردم رو درک کنید.

قبل از اینکه سراغ مسائل فنی‌تر بازاریابی بروید، باید بدانید مردم چگونه فکر و رفتار می‌کنند. این موارد خیلی می‌تواند برای شما مفید باشد. درک بعضی از قواعد روانشناسی می‌تواند توانایی شما را در بازاریابی تقویت کند.

سرفصل دوره:

  • مفاهیم کاربردی بازاریابی و فروش
  • اهمیت و بکارگیری مهارت‌های مدیریت بر خود
  • اهمیت و بکارگیری مهارت‌های میان فردی با کارکنان و مشتریان
  • انواع نگرش و رضایت شغلی کارکنان و خوشنودی مشتریان
  • شخصیت شناسی خود، کارکنان و مشتریان
  • مدیریت ارزش‌ها در سطح علوم بازاریابی و فروش و کارکنان و مشتریان
  • ادراک و تصمیم‌گیری در سازمان و بازار
  • ایجاد و ارتقاء انگیزشی خود، کارکنان و مشتریان
  • مبانی رفتار گروهی، کار تیمی و خانواده کاری
  • بهره‌گیری از علوم روانشناسی و ارتباطات در موفقیت کار و کسب
  • چگونگی ارتقاء رهبری در سازمان و بازار
  • انواع مهارت‌های کلامی و اصول،فنون و هنر مذاکره
  • چگونگی ارتقاء فرهنگ سازمانی و تغییر فرهنگ مشتریان
  • اصول و تکنیک‌های تحول سازمانی جهت ایجاد سازمان یادگیرنده و سازمان تندآموز
  • مدیریت استرس در سطوح خود،کارکنان و مشتریان
  • مهارتهای ارتباط با شاکیان (کارکنان و مشتریان)
  • مهارت‌های ارتباطی با ابزارهای زبان بدن، نامه‌نگاری تجاری، تلفن و فضای مجازی
  • مدیریت برند جامع در سطوح برند شخصی، برند سازمان، برند محصول، برند کارکنان و برند کارفرمایی

دوره بازاریابی و فروش تلفنی:

بازاریابی تلفنی یکی از رایج‌ترین ابزارهای بازاریابی و فروش است. شرکت‌ها برای رونق بخشیدن به فعالیت‌های خود می‌توانند از این ابزار کارآمد و پرسود بیشترین درآمد را کسب کنند. بازاریابی و فروش تلفنی دانشی است که به همراه  استعداد، تجربه و داشتن مهارت‌های لازم می تواند ثمر بخش باشد.

سر فصل دوره:

  • بررسی علل خرید کردن مشتریان
  • مروری بر شناسایی تیپ‌های شخصیتی
  • ابزارهای لازم برای بازاریابی و فروش تلفنی
  • تأثیر صدا و لحن در مکالمات تلفنی
  • تکنیک هدف‌گذاری در بازاریابی و فروش تلفنی
  • تکنیک‌های یادداشت‌برداری صحیح و گوش دادن فعال
  • کلمات و عبارات ممنوعه در بازاریابی و فروش تلفنی
  • رسیدگی به شکایات مشتریان در بازاریابی و فروش تلفنی
  • شناسایی باورهای محدودکننده‌ی یک بازاریاب و فروشنده‌ی تلفنی
  • آموزش تهیه‌ی متن معرفی (Script) تأثیرگذار

مغالطات در مذاکره:

مغالطه به معنای انجام عملی اشتراکی است که ظاهرش صحیح است ولی در اصل طرف مقابل را به نتیجه‌گیری اشتباه می‌رساند. برای جلوگیری از این موضوع بهتر است بازاریاب‌ها و یا افرادی که در این زمینه می‌خواهند فعالیت کنند در این دوره‌ها شرکت کرده و مهارت‌های لازم را کسب کنند.

سر فصل دوره:

  • مغالطات دروغ: که در آن مغالطاتی همچون دروغ مستقیم، توریه، تحریف، تفسیر نادرست و غیره مورد بررسی قرار می‌گیرند.
  • مغالطات غیرقابل مذاکره: که در آن روش‌هایی که موضوع مذاکره را غیر قابل مذاکره می‌کنند مورد بررسی قرار می‌گیرند. همچون؛ پیش‌شرط، تله‌گذاری، مسموم کردن چاه، و...
  • مغالطات لوث کردن موضوع: که در آن روش‌های بی‌اهمیت کردن سخن دیگران و مقابله با توهین یا تهدیدهای آنها بررسی می‌شود.روشهایی همچون `این یک مغالطه است' ماهی قرمز، شوخی بی‌ربط، پهلوان پنبه و ده‌ها روش دیگر..
  • مغالطات ابهام‌سازی: که در آن روشهایی برای به اشتباه انداختن طرف مقابل مطرح می‌گردد. همچون؛ علت جعلی ،بزرگ نمایی ،کوچک نمایی ،نمودار گمراه کننده و غیره...
  • مغالطات ایهام سازی: که همانند مغالطات ابهام سعی در به اشتباه انداختن طرف مقابل دارد. همچون ؛ ایهام واژه ،فعل، حرف، ساختاری، اهمال سور، سور مبهم و...

دوره تحقیقات بازاریابی:

تحقیقات بازاریابی اولین قدم شرکت‌ها برای ورود به بازارهای امروزی است. در دنیای رقابتی امروز شرکت‌هایی که بدون تحقیقات بازاریابی قدم به کسب و کار می‌گذارند، به طور یقین با اشتباهات بسیاری در بازار مواجه خواهند شد که در صورت انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم این خطا به حداقل ممکن کاهش خواهد یافت و هزینه کمتری را به مجموعه تحمیل خواهد کرد. داشتن این دانش برای رسیدن به اهداف و موفقیت در مسیر بازاریابی بسیار کمک کننده است.

سرفصل دوره:

تحقیقات کیفی:

  • فنون فرافکن
  • مردم نگاری
  • نتنو گرافی
  • تئوری زمینه‌ای ( داده بنیاد)

تحقیقات کمی:

  • روش کمی توصیفی
  • ایجاد مخزن گویه‌ها و طراحی پرسش‌نامه
  • مراحل روایی سنجی
  • سنجش پایانی
  • تعیین نوع نمونه‌گیری
  • محاسبه تعداد نمونه
  • نحوه توزیع پرسش‌نامه و گردآوری داده‌ها
  • آماده سازی داده‌ها جهت محاسبات است.

تجزیه و تحلیل و پیش بینی رفتار مشتریان بر اساس مدل دیسک:

دیسک روشی قدرتمند برای درک انسان‌ها و شخصیت آنهاست. هر فرد خصوصیات شخصیتی خاص خود را دارد. دیدگاه هر شخص متناسب با هویت او شکل می‌گیرد. این مفهوم شما را قادر می‌سازد تا راز نهفته در پس رفتار انسان‌ها را دریابید و روابط بهتری ایجاد کنید. با داشتن دانش دیسک شما می‌توانید ناسازگاری‌ها را کاهش دهید و در جهت گسترش و پیشرفت کار و ارتباط مؤثرتر با دیگران به مسیر خود ادامه دهید.

سر فصل دوره:

  • تأثیر اصول روانشناسی بر تکنیک‌های بازاریابی و فروش محصولات و خدمات در بازار ایران
  • تقسیم بندی و شناخت انواع درگاه‌های ارتباطی با مشتریان
  • پیش بینی، تجزیه و تحلیل رفتارهای آشکار و پنهان مشتریان در فرآیند خرید
  • کسب مهارت عملی شناخت شیوۀ خرید مشتریان با اولین برخورد حضوری و یا تلفنی
  • تئوری بازی‌ها در بازاریابی و فروش
  • باید‌ها و نباید‌ها در قبال شیوه‎های مختلف رفتاری مشتریان
  • تکنیک‌های خاتمه فروش درقبال هریک از انواع مشتریان

 

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره شغل کارشناس فروش

همه چیز درباره شغل فروشنده

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!