قبل از اینکه بگوییم چطور میتوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ شد، باید به این سوال پاسخ بدیم : "دیجیتال مارکتینگ چیست؟" دیجیتال مارکتینگ به هرگونهای از بازاریابی محصولات و خدمات میگویند که از طریق ابزارهای دیجیتال انجام میشود.
امروزه مردم چند برابر وقت خود را در فضای مجازی سپری می کنند.دیگر فقط افراد جوان نیستند که به شبکه های اجتماعی و اینترنت علاقه مند اند، پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها و حتی بچه ها هم وارد فضای مجازی شدند. واقعیت این است که نسبت به سال های قبل سبک زندگی، و روش های خرید افراد بسیار تغییر کرده است و همین موضوع باعث اهمیت دیجیتال مارکتینگ میشود.
از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ میتوان به سایت، شبکه های اجتماعی، بهینه سازی موتور جستجوی گوگل، ایمیل مارکتینگ و ... اشاره کرد که متخصصان دیجیتال مارکتینگ از این ابزار برای جذب مشتریان جدید و ارتباط دائمی با مشتریان فعلی و آینده استفاده میکنند.
برای دیجیتال مارکتر شدن شرح شغل و وظایف کارشناس دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید و به دنبال آگهی های استخدام دیجیتال مارکتر باشید.مهارت هایی بطور خلاصه به عنوان بازاریاب دیجیتال باید با آن ها آشنا باشید به شرح زیر است :
- درک مفاهیم بازاریابی و تبلیغات هدفمند.
- اطلاعات در مورد استراتژی های بازاریابی دیجیتال و سوشال مارکتینگ.
- درک تجزیه و تحلیل وب و طراحی اصولی سایت.
- ابزار های دیجیتال مارکتینگ و مباحث سئو.
حقوق کارشناس دیجیتال مارکتینگ با توجه به سابقه و مهارت دیجیتال مارکتر می تواند از پایه حقوق تا 7 میلیون تومان در ماه متغیر باشد.