ده نکته در مورد مشکلات فریلنسری (Freelancer)

در سالهای اخیر فریلنسینگ (Freelancing) به عنوان یک انتخاب محبوب برای بسیاری از افرادی که به دنبال استقلال و انعطاف‌پذیری در زندگی کاری خود هستند، مطرح شده‌است. در حالی که فریلنسینگ مزایای غیرقابل انکاری را ارائه می‌دهد اما چالش‌ها و معایبی نیز دارد. در این مقاله کاران، ما به جنبه‌های کمتر پر زرق و برق زندگی فریلنسری و مشکلات احتمالی که فریلنسرها با آن مواجه می‌شوند، می‌پردازیم.

ده نکته در مورد مشکلات فریلنسری (Freelancer)

۱- بی‌ثباتی درآمد: سوار بر جزر و مد    

یکی از برجسته‌ترین چالش‌هایی که فریلنسرها با آن روبرو هستند، ماهیت غیرقابل پیش‌بینی درآمد است. نوسان حجم‌کاری و برنامه‌های پرداخت متفاوت می‌تواند منجر به دوره‌های با درآمد کم شود که چالش جدی برای یک آزادکار است.

۲- فقدان مزایا: شبکه ایمنی خود را بسازید

برخلاف مشاغل سنتی، مشاغل آزاد از مزایایی مانند بیمه درمانی، برنامه‌های بازنشستگی یا مرخصی با حقوق بهره‌مند نیستند. مسئولیت تامین منابع و تامین مالی این مزایا کاملا بر دوش فریلنسرها است.

 ۳- مالیات بر خوداشتغالی: هزینه پنهان

فریلنسرها باید با مالیات‌های خوداشتغالی دست و پنجه نرم کنند، که نه تنها مالیات بر درآمد را شامل می‌شود، بلکه شامل بخش‌های کارمند و کارفرما از مالیات‌های تامین اجتماعی نیز می‌شود. این می‌تواند منجر به بارِ مالی غیرمنتظره در فصل مالیات شود.

 ۴- انزوا: عامل تنهایی

در حالی که فریلنسینگ به معنی استقلال شغلی است، اغلب موجب انزوا در فریلنسرها می‌شود. غیبت همکاران برای کار و تعامل اجتماعی می‌تواند بر رفاه روانی تأثیر بگذارد و منجر به احساس تنهایی و جدایی حرفه‌ای شود.

 

هوش هیجانی یک عامل موفقیت در خوداشتغالی و فریلنسری است. هوش هیجانی خود را بسنجید

 

 ۵- حجم کار غیرقابل پیش‌بینی: متعادل کردن ترازو

فریلنسرها اغلب چندین مشتری و پروژه را به طور همزمان مدیریت می‌کنند. این غیرقابل پیش‌بینی بودن حجم کار می‌تواند منجر به دوره‌های خیلی شلوغ شود و به دنبال آن زمان‌های زیادی نیز با کسادی همراه باشد، که مدیریت زمان و برنامه‌ریزی مؤثر را ضروری می‌سازد.

 ۶- وابستگی مشتری: یک شمشیر دولبه

فریلنسرها برای فرصت‌های کاری به شدت به مشتریان متکی هستند. اگر یک مشتری کلیدی، قرارداد خود را فسخ کند یا چندین مشتری پروژه‌های خود را کاهش دهند، فریلنسرها ممکن است با کاهش ناگهانی درآمد و چالش‌های یافتن مشتریان جدید مواجه شوند، از این رو باید ارتباطات زیادی برای معرفی خود نیز بسازند و زمانی را صرف برندینگ شخصی کنند.

 ۷- کیفیت کار ناسازگار: فشار برای تحویل

ایجاد تعادل در پروژه‌های متعدد ممکن است باعث به خطر انداختن کیفیت کار شود. این می‌تواند بر شهرت فریلنسر و موفقیتش در طولانی مدت تأثیر بگذارد.

۸- بدون زمان مرخصی: کار بر خلاف ساعت

مدل فریلنسری مرخصی پولی ندارد. استراحت به معنای از دست دادن درآمد است، در نتیجه برقراری تعادل بین کار و استراحت برای یک آزادکار چالش بزرگی است.

 ۹- بارِ اداری: پیمایش در پیچ و خم کاغذ

فریلنسرها مجموعه‌ای از وظایف اداری، از صدور صورتحساب گرفته تا مذاکرات قرارداد و مالیات را مدیریت می‌کنند. این مسئولیت‌ها می‌توانند زمان ارزشمندی را از آنها بگیرد. در واقع فریلنسرها چیزهایی را می‌آموزند که در یک استخدام تمام‌وقت و تخصصی اصلا نیازی به دانستن آنها نیست.

همانطور که چشم‌انداز فریلنسر همچنان در حال تغییر و تکامل است، برای فریلنسرهای مشتاق ضروری است که به خوبی در مورد معایب احتمالی ناشی از این مسیر شغلی آگاه باشند. فریلنسرها با شناخت و رفع این اشکالات، می‌توانند استراتژی‌هایی را برای کاهش تأثیر آن‌ها ایجاد کنند و از سفر خود در دنیای همیشه در حال تغییر فریلنسینگ نهایت استفاده را ببرند.

 

بیشتر بخوانید:

7 حمایت ویژه از فریلنسرها

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!