نمونه نامه و گواهی اشتغال به کار و کاربرد آن

نامه گواهی اشتغال یکی از پرکاربردترین نامه های اداری است؛ در این مقاله کاران می توانید یک نمونه نامه اشتغال به کار ببینید و با کاربردهای آن آشنا شوید.

گواهی اشتغال به کار چیست؟

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که اگر نامه گواهی اشتغال بخواهید باید به کجا مراجعه کنید!گواهی اشتغال به کار اکثرا در کارهای اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین برای گرفتن گواهی اشتغال به کار، افراد معمولا به واحدهای اداری و یا حقوقی هر مجموعه مراجعه می‌کنند، اما لازم است بیش از اقدام با مدیر مستقیم خود در این مورد مشورت کنید.

 کاربرد اصلی گواهی اشتغال به کار مخصوصا در زمان استفاده از تسهیلاتی مثل ضمانت وام‌های بانکی است. در این مقاله کاران با چند نمونه فرم گواهی و نامه اشتغال به کار آشنا می‌شویم.

با گواهی اشتغال به کار شما می‌توانید اثبات کنید دارای قرارداد کار به مدت مشخصی با میزان درآمد مشخصی هستید زمانی که کارفرمای شما گواهی اشتغال به کار به شما می‌دهد، می‌توانید از آن برای اثبات شغل خود استفاده کنید.

از جمله کاربردهای مهم گواهی اشتغال به کار میتوان به گواهی اشتغال به کار برای مشاغل آزاد، گواهی اشتغال به کار برای بانک، گواهی اشتغال به کار برای گرفتن وام اشاره کرد.



یک نمونه نامه و متن گواهی اشتغال به کار می‌تواند به صورت زیر باشد:

شماره…………….
تاریخ…………………
پیوست…………………

بسمه تعالی

از…………….
به…………………

احتراما بدینوسیله گواهی می‌شود خانم/آقا ………………………….. فرزند …………………… متولد ………… به کد ملی …………….. و شماره شناسنامه ………………….. صادره از ………….. از تاریخ …………………. تا کنون در این شرکت مشغول به کار بوده است. این گواهی بنا به درخواست نامبرده جهت ارائه به آن مؤسسه صادر شده و ارزش قانونی دیگری ندارد.

امضا کارفرما

دانلود فایل گواهی اشتغال به کار

سفته

با چه شرایطی به کارفرما سفته بدهیم؟

در این مقاله همه چیز را در رابطه با دادن سفته و اعتبار به کارفرما بخوانید

معمولا برخی از سازمان ها و موسسات نیاز به این نامه گواهی اشتغال به کار دارند. برای مثال اگر بخواهید از بانک وام بگیرید برای اثبات داشتن شغل و میزان درآمد می‌توانید از این گواهی استفاده کنید. از موارد دیگر استفاده گواهی اشتغال به کار برای ارائه به سفارت خانه‌ها برای دریافت ویزا است. برخی دانشجویان هم گاهی برای ارائه به دانشگاه به گواهی اشتغال به کار نیاز دارند.

یک نمونه نامه و متن گواهی اشتغال به کار برای گرفتن وام بانکی می تواند به صورت زیر باشد:

شماره…………….
تاریخ…………………
پیوست…………………

بسمه تعالی

از…………….
به بانک / موسسه مالی شعبه…………………
موضوع: گواهی اشتغال به کار

با سلام و احترام، بدینوسیله بنا به تقاضای جناب آقای / سرکار خانم ………..به شماره ملی ………… گواهی می شود نامبرده فوق کارمند قراردادی / پیمانی / رسمی و شاغل در این شرکت بوده و حقوق و مزایای ناخالص ایشان به مبلغ …..ریال است این گواهی بنا به درخواست نامبرده صرفا جهت اطلاع بانک / موسسه فوق الذکر صادر شده و فاقد هرگونه ارزش و اعتبار دیگری است ضمنا این تعهد فقط در حق وام گیرنده فوق معتبر بوده و در صورت هرگونه انتقال وام به هر شکل به شخص نامعتبر محسوب می‌شود.

با تشکر

امضا کارفرما

دانلود فایل گواهی اشتغال به کار

مشاغل کاران
نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!