چطور در آگهی استخدامی، شرح شغل و وظایف را بنویسیم؟

بهترین و کامل ترین آگهی های شغلی از نگاه کارجویان، آگهی هایی هستند که به صورت شفاف درباره عنوان شغلی و شرح وظایف فردی توضیح داده اند. در این مقاله کاران به نقل از سایت معتبر indeed از نحوه درست نوشتن شرح وظایف شغلی در آگهی استخدامی گفتیم.

چطور در آگهی استخدامی، شرح شغل و وظایف را بنویسیم؟

شرح وظایف شغلی چیست؟ و چرا در آگهی استخدامی مهم است؟

شرح وظایف کاری، همان انتظارات و مسئولیت‌هایی هستند که کارفرمایان از کارجویان می خواهند. شرکت هایی که متقاضی جذب و استخدام نیرو هستند عنوان شغلی مورد نظر خود را در آگهی استخدامی درج می کنند و در متن آگهی، فهرستی از مهارت ها و وظایفی که فرد در آن شغل برعهده می گیرد را تحت عنوان شرح شغل یا همان وظایف شغلی منتشر می کنند.

متقاضیان استخدام با خواند شرح وظایف یک شغل متوجه می شوند تا چه اندازه برای این شغل مناسب هستند. فهرست مهارت ها و وظایف کاری که در آگهی منتشر می شود، برای همه کارجویان و حتی مدیران مجموعه مشخص می کند فرد در این سمت دقیقا چه کاری انجام می دهد و چه مسئولیتی را بر عهده می گیرد.

 

یک نمونه شرح وظایف شغل برنامه نویس را می توانید در آگهی استخدامی زیر ببینید.

 

مراحل تعیین شرح وظایف شغلی در آگهی استخدامی

۱.عنوان شغلی را تعریف کنید.

مهم ترین بخش هر آگهی استخدامی دقیقا همین عنوان شغلی است که باید درست و دقیق انتخاب شود. برای انتخاب عنوان هر شغل در آگهی حتما باید با مدیر مربوطه و همچنین متخصص منابع انسانی مشورت صورت گیرد. قطعا با درج عنوان مناسب برای آگهی، شانس و احتمال یافتن کارجویان مناسب بیشتر می شود.

۲.فهرستی از مسئولیت ها و وظایف مرتبط شغلی را بنوسید

از طریق سایت های استاندارد شرح شغل مثل اونت می توانید مسئولیت‌های مرتبط با موقعیت شغلی موردنظر را جستجو کنید و با مدیر بخش و در صورت لزوم همکارانی که این شغل را می شناسند و یا تجربه ای در آن دارند چک کنید.

۳. مهارت های مورد نیاز شغل را فهرست کنید.

پس از شناخت مسئولیت‌هایی که باید در شرح وظایف شغلی درج شوند، لازم است مهارت های موردنیاز شغل را بولت گذاری کنید. این مهارت ها را به ترتیب اهمیت آنها بنوسید و در انتها به مهارت های فردی اشاره کنید.

۴. الزامات و صلاحیت‌های شغلی را مشخص کنید.

الزامات و صلاحیت‌های گوناگونی برای هر فرصت شغلی وجود دارد. مواردی مثل تجربه‌ی کاری، مهارت‌های فنی و نرم؛ سطح تحصیلات، گواهی‌نامه‌ها و حتی میزان آشنایی به زبان های خارجی از جمله صلاحیت ها و الزاماتی هستند که در شرح شغل در آگهی استخدامی می توانند درج شوند.

۵.حتما متن آگهی و شرح وظایف شغلی را به درستی بخوانید و چک کنید.

سعی کنید فهرست وظایف شغلی حتما عاری از خطا و دارای دستور زبانی مناسب  و قابل فهم باشد. حتما با یکی از همکاران منابع انسانی متن را بخوانید و چک کنید تا مطمئن شوید خطایی در شرح وظایف وجود ندارد.

 به نظر شما چه نکات دیگری در نوشتن شرح وظایف شغلی وجود دارد؟

بیشتر بخوانید:

ویدئو آگهی استخدامی چیست و چه کاربردی دارد؟

چطور یک آگهی استخدام جذاب بنویسیم؟

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!