دلایلی که نشان می‌دهند چقدر مهارت نوشتن در محیط کار مهم است

متأسفانه، مهارت‌های نوشتاری ما در طول سال‌های اخیر به شکل قابل‌توجهی تحلیل رفته است. ما در ساعات زیادی از روز برای انتقال افکار خود بیش از حد به برنامه‌های تصحیح خودکار، ایموجی‌ها و دستیار صوتی برای نوشتن وابسته شده‌ایم. نوشتن یک مهارت نرم است که بسیاری از افراد ممکن است آن را برای رشد حرفه‌ای خود مهم قلمداد نکنند. با این حال، داشتن مهارت‌های نوشتاری خوب و موثر می‌تواند نقش مهمی در عملکرد و حرفه‌ای شما داشته باشد. چه موضوع نوشتن ما یک ایمیل ساده باشد یا یک گزارش 50 صفحه‌ای در مورد چرخه کالاها، در هر صورت مهارت‌های ارتباطی خوب می‌تواند هم برای پیشرفت شغلی و هم برای شرکت شما مفید باشد. به این علت که نوشتار باکیفیت به افزایش کیفیت کار کمک بزرگی می‌کند. در نهایت، توانایی‌های نوشتاری شما هم می‌تواند تاثیر اولیه خوبی داشته باشد و هم شما را در طول دوران تصدی خود در یک وجه مثبت قرار دهد. اما نوشتن چه کار دیگری می‌تواند برای حرفه شما انجام دهد؟ ما در اینجا در مورد اهمیت مهارت نوشتن در محیط کار نکاتی را گردآوری کرده‌ایم.

دلایلی که نشان می‌دهند چقدر مهارت نوشتن در محیط کار مهم است

1-ارتباطات تجاری را تقویت می‌کند

برقراری ارتباط با دیگران یک مهارت نرم به حساب می‌آید که در محیط اداری امروزی به شدت حیاتی و ضروری به نظر می‌رسد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این نوع ارتباطات، ارتباط از طریق نوشتن است. اگر مهارت نوشتاری شما قوی باشید می‌تواند ارتباطات شما با سایر اعضای سازمان یا افراد بیرون سازمان به طور موثری تسهیل شود. شما از طریق نوشتن می‌توانید اطلاعات را به شیوه‌ای جامع‌تر، آموزنده‌تر، واضح‌تر و مستقیم‌تر بدون گم شدن در ترجمه منتقل کنید.

2-نوشتن می‌تواند زیرکی و هوش شما را نشان دهد

ممکن است برخی شغل‌ها نیاز به نوشتن در حجم زیاد نداشته باشند، با این حال، باید از فرصت استفاده کنید، زیرا ارائه یک مقاله ساختارمند یا حتی یک ایمیل هنوز هم هوش و دانش شما را در حوزه تخصصی‌تان به نمایش می‌گذارد. نمی‌خواهیم بگوییم باید همه ساختار نوشته شما بی‌عیب و نقص باشد ولی لازم است اطمینان حاصل کنید که نام خود را در سندی که یک بچه سوم دبستان نوشته ضمیمه نمی‌کنید!

3-اعتبار شما را بالا می‌برد

قابل انکار نیست که نویسندگان خوب می‌توانند به‌سرعت در محل کار اعتبار کسب کنند. در واقع، زمانی که اسناد یا یادداشت‌های مهم به خوبی نوشته شده باشند و حاوی اختصارات و کلمات غلط املایی خیلی کمی باشند، شما بیشتر مورد اعتماد خواهید بود و به شما یک اعتباری تعلق می‌گیرد. تصور کنید شما در حال خواندن یک پیشنهاد تجاری پر از جملات ناجور، اشتباهات تایپی و ویرگول‌های بیجا هستید، خب معلوم است که کلافه می‌شوید. این سند غیرحرفه‌ای بودن نویسندگان سند را نشان می‌دهد و باعث می‌شود، دیگران آن را به اندازه کافی جدی نگیرند.

 

نحوه نوشتن قرارداد کاری نمونه قرارداد استخدام تمام وقت

 

4-نوشته خوب متقاعدکننده‌تر خواهد بود

همیشه در مشاغل و حرفه‌های مختلف، متقاعد کردن طرف مقابل یک هنر چالش‌برانگیز به حساب می‌آید. طبیعی است که خیلی‌ها به اندازه کافی این هنر را ندارند. اما یک راه وجود دارد که شانس شما را برای متقاعد کردن دیگران بالا می‌برد و آن استفاده از مهارت نوشتن است. چه بخواهید تیم را قانع کنید یک استراتژی جدید را پیش بگیرند و چه وقتی که تلاش می‌کنید مدیر ارشد را متقاعد کنید، پیشنهاد شما را بپذیرد، مهارت نوشتن بسیار موثر و سازنده خواهد بود.

5-ادب و احترام را نشان می‌دهد

ممکن است فکر کنید که مردم متوجه نمی‌شوند، اما همکاران شما از اینکه وقت گذاشتید و متنی صمیمانه، خوش‌قلم و بدون خطا را صرف کردید، قدردانی می‌کنند. در محیط حرفه‌ای امروزی، که تعامل چهره به چهره با جلسات Slack، ایمیل‌ها، پیام‌های متنی و تماس‌های زوم کنار گذاشته می‌شود، نشان دادن احترام از طریق نوشتن می‌تواند به شما کمک کند تا روابط محترمانه‌ای با همکاران و مافوق خود برقرار کنید.

5-فکر کردن شما را بهبود خواهد بخشید

در زندگی امروزی، مغز ما حجم بالایی از اطلاعات بمباران می‌شود و لازم است به خیلی چیزها فکر کنیم. ما سعی می کنیم همه وظایف خود را به خاطر بسپاریم، هوش خود را به اندازه کافی حفظ کنیم تا در تیکی تاکای ذهنی خودمان، گل‌های مورد نظر خودمان را وارد دروازه حریفان کنیم! در نتیجه، ذهن ما اضافه کار می‌کند و باعث می‌شود افکار و ایده های ما به شکل درست، منتقل نشود. در این شرایط نوشتن به سازماندهی درست‌تر مغز ما کمک خواهد کرد.

7-به کارکنان مستعد اجازه می‌دهد که خودشان را نشان دهند

وقتی مهارت نوشتن را بدانید، می‌توانید خودتان را از دیگران که مشغول استفاده از لحن عامیانه یا استفاده از شکلک‌ها هستند، متمایز کنید. این یکی از بهترین استراتژی‌ها برای تحت تاثیر قرار دادن مدیر یا سرمایه‌گذاران خواهد بود. مهارت‌های نوشتاری خوب می‌تواند به کارمندان کمک کند تا در میان دیگر افراد متمایز شوند و در کار خودشان پیشرفت کنند.

 

بیشتر بخوانید:

نکات مهم برای نوشتن درباره من در رزومه کاری

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!