نکات مهم برای نوشتن درباره من در رزومه کاری

درباره من پاراگراف کوتاهی است که خلاصه ای از رزومه شماست و می تواند نظر مخاطب رزومه را به خواندن جزئیات بیشتر جلب کند. نوشتن درباره من در رزومه کاری نیاز به مشخص کردن سه نکته اصلی دارد: عنوان حرفه ای شما، نقاط قوت و دستاوردهایتان و هدف شغلی که دنبال می کنید.

نکات مهم برای نوشتن درباره من در رزومه کاری

خیلی از رزومه ها بخشی با عنوان درباره من دارند، که یک پاراگراف کوتاه در مورد شخصیت، نقاط قوت و موفقیت های کارجو است. برای بیشتر ما سخت است که خودمان را در چند جمله توصیف کنیم اما این قسمت می تواند برای کارفرما بسیار تاثیر گذار باشد. درباره من حدود پنج جمله یا کمتر است که خلاصه ای از رزومه محسوب می شود.

اگر سابقه کار نداشته باشیم یا سوابق کاری مان مرتبط با شغل مورد درخواست نباشد، درباره من بهترین فرصت است برای اینکه که اشتیاق به یادگیری و کار کردن را بیان کنیم و نظر کارفرما را برای خواندن رزومه به صورت کامل و دقت در سایر جزئیات جلب کنیم.

بخش درباره من رزومه شغلی شامل چه مواردی است؟

درباره من در رزومه کاری حداقل شامل سه موضوع اصلی است: عنوان حرفه ای شما، نقاط قوت و دستاوردها و در نهایت اهداف شغلی.

منظور از عنوان حرفه ای، موقعیت شغلی است که در شما در حال حاضر خود را در آن جایگاه می شناسید، مثلا می توانید خود را متناسب با موقعیت خود، با عناوینی مانند فریلسنر پاره وقت یا دانشجو یا مدیر مالی معرفی کنید.

4 نکته ای که رزومه شما را برای کارفرمایان جذاب می کند

نقاط قوت و دستاوردها

لازم نیست تمام نقاط قوت خود را در بخش درباره من ذکر کنید، ادامه رزومه شما برای پرداختن به همین جزئیات است. هدف از این بخش اشاره به مرتبط ترین مهارت هایی است که برای شغل مورد درخواست شما مهارت کلیدی محسوب می شود و یا شما را از سایر رقبایتان برای استخدام شدن متمایز می کند. برای نوشتن از دستاوردها، مهم است که یک دستاورد حرفه ای و مرتبط را ذکر کنید.

 

پادکست کاران درباره رزومه

 

اهداف شغلی

یکی از مولفه های مهم درباره من اشاره به اهداف شغلی است. با نوشتن هدف به خواننده رزومه تان این امکان را می دهید تا درک بهتری از اینکه چرا برای شغلی خاص درخواست می دهید پیدا کنند. شما می توانید این بخش را هرچه مختصر بنویسید.

برخی از ایده هایی که می توانید برای نوشتن این قسمت استفاده کنید می تواند موارد زیر باشد

  • ارتقاء در یک شغل
  • ورود به یک شغل جدید
  • تبدیل شدن به یک مدیر/مربی
  • تبدیل شدن به یک متخصص در زمینه خود
  • یادگیری و افزودن به مهارت های تخصصی

در تصویر زیر می‌توانید یک نمونه از درباره من رزومه یک روانشناس را ببینید.

 

About me

حالا متن درباره من رزومه تان را با صدای بلند برای خودتان بخوانید و اگر از آنچه خوانده اید راضی هستید آن را به رزومه خود اضافه کنید.

یک نکته کلیدی: درمورد شرح شغلی که برای خود انتخاب کرده اید بخوانید و با گره زدن بخش درباره من به شرح شغل آن را حرفه ای تر کنید. در صفحه مشاغل کاران می توانید با شرح شغلی بسیاری از مشاغل آشنا شوید.

 

بیشتر بخوانید:

7 گام برای ساخت یک رزومه حرفه ای

4 نکته ای که رزومه شما را برای کارفرمایان جذاب می کند

نظرات و پاسخ‌های شما
برای ثبت نظر وارد شوید
آگهی‌های شغلت رو قبل از بقیه ببین!